Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Ultimátum štartovalo na úrovni Za sklom, Let´s Dance najvyššie v sezóne! Markíze zachránilo týždeň

Tanečná šou zachránila v nedeľu neúspešný týždeň Markízy, keď sa jej prepadli tri večerné programy a premiérovo vybuchli Oteckovia. Ani po stiahnutí Hornej Dolnej z vysielania navyše nepodvihla piatkový prime-time. Joj zas v tom sobotnom odštartovala novú značkovú minisériu, uviedla sa najnižšie z jarných seriálových noviniek.

Jarná ťažisková šou Markízy vo štvrtom kole posilnila.

Siedma séria celebritnej tanečnej šou má za sebou prvý mesiac vysielania, počas ktorého sa trend jej sledovanosti skôr dvíha k vyšším výkonom.

Let´s Dance v poslednú marcovú nedeľu porástlo na dosiaľ najlepší rating série 9,1 % a zároveň najvyšší podiel na trhu 29,6 % v komerčnej cieľovke (12-54). Dosiaľ sa šou najvyššie dostala pri štarte siedmej série s ratingom 8,8 %, ďalšie dve kolá poklesla k úrovni 8,5 %.

Šou dosiahla rekord aj v celkovom publiku, kde prvý raz atakovala šesťstotisícovú hranicu. 

Štvrté kolo sledovalo celkovo 593-tisíc divákov, pričom v univerzálnej cieľovke (12+) dosiahlo podiel na trhu až 32,8 %. V celkovom publiku sa dosiaľ šou hýbala na úrovni okolo 540-tisíc divákov.

Markíza napriek úbytku dvoch párov nezmenila nič na dĺžke programu.

Aj naďalej ho naťahovala do hlbokej noci, opäť končil vyše pätnásť minút pred polnocou. Rovnako tomu bolo aj minulý týždeň. Po kritike však už o niečo vysunula vystúpenie Jána Koleníka, ktorý tentokrát vystúpil ako tretí pár od konca. Dosiaľ, ako najväčší divácky magnet, šiel zakaždým posledný alebo predposledný až po poslednom brejku v rámci súťažnej časti večera pred vyraďovaním.

Piatkové trápenie pokračuje

Posilnené Let´s Dance na konci týždňa zachraňovalo sledovanosť hlavných programov Markízy.

Tej sa nečakane uplynulý týždeň do hlbokého podpriemeru prepadol celý stred týždňa, v ktorom jednotlivé programy zaznamenali svoje najhoršie výkony vôbec.

V utorok lídra zaskočil pád niekdajšieho hitu Svadba na prvý pohľad, ktorý sa po prvýkrát prepadol do hlbokého podpriemeru, už v stredu ho nasledovala aj seriálová novinka Svätý Max, ktorú nezachránila ani zmena programu. Vôbec najhlbšie k tomu spadlo štvrtkové 2 na 1, ktoré začína byť novým najvypuklejším problémom Markízy.

Markíze sa navyše ani po stiahnutí Hornej Dolnej z vysielania nedarí podvihnúť piatkový prime-time.

 


2 na 1 po výstrele na dne, prepadol sa Svätý Max! Markíza mu pomáhala náhlou zmenou programuČítajte →

S náhradným filmom Účtovník tento piatok uhrala rating len pod 4 %, lídrom na trhu bolo Milujem Slovensko s ratingom 6,6 % v komerčnej cieľovke, celkovo ho sledovalo 406-tisíc divákov.

Hranica tentokrát bez Hornej Dolnej neporástla, uhrala rating len 5,4 % v komerčnej cieľovke. Celkovo ju sledovalo 349-tisíc divákov. V piatkový večer divákov hlavným televíziám brala menšia Joj Plus, ktorá s filmom Avengers: Endgame prekročila v komerčnej cieľovke 9% podiel na trhu.

Rekordný týždeň Bez servítky

Televíznej jednotke navyše v uplynulé dni opäť zavarila denná kuchárska šou Joj.

Bez servítky zažilo svoj vôbec najsledovanejší týždeň od návratu na Jojku, čo sa šou podarilo pri účasti niekdajšej kontroverznej televíznej postavičke Nory Mojsejovej.

Šou si minulý týždeň pripísala sériu rekordných podielov na trhu, pričom vrcholila nad hranicou 30 %, aj nové maximum v celkovom počte divákov. Predbehla pritom v oboch cieľovkách aj väčšinu hlavných večerných programov.

Svoj najhorší týždeň, naopak, zaznamenali Oteckovia, ktorí s piatkovou časťou vôbec po prvýkrát vo svojej histórii tvrdo prepadli.

 


Bez servítky s Mojsejovou lámalo televízne rekordy! Oteckovia prvýkrát tvrdo vybuchliČítajte →

Ultimátum nadviazalo na Za sklom

Záver marca priniesol aj štart ďalšej seriálovej novinky jarnej sezóny.

Táto jar sa v rámci rozmanitosti nových seriálov zaradí k historickým, keď už tri uviedla v nasadzovaní noviniek inak konzervatívna Markíza, dve predstavila Jojka a s novým večerným seriálom prišla aj Jednotka RTVS.

Joj pritom odštartovala ďalší z kategórie svojich značkových seriálov, ktorými sa už niekoľko rokov snaží odlišovať od konkurencie. Spravidla ide o kratšie alebo odvážnejšie seriálové produkcie, prípadne seriály, ktoré majú vynikať filmovým snímaním, dosiaľ takto uviedla projekty ako Hotel, 1890, Slovania alebo Za sklom.

Práve k posledne menovanej kriminálke, ktorá sa nakoniec dočkala troch sérií, má divácky najbližšie nový projekt 8-dielnej rukojemníckej drámy, ktorej hlavnú postavu opäť stvárňuje Ján Koleník.

 


Všetko o minisérii Ultimátum: Veľký prehľad deja, počet častí, kompletné obsadenie. Kedy bude finále?Čítajte →

Odrazilo sa to aj na diváckej pozornosti, keď novinka Ultimátum túto sobotu odštartovala na ratingu 6,6 % s podielom 17,8 % v komerčnej cieľovke. Na podobných výkonoch v ratingu aj podiele na trhu sa hýbalo v druhej či tretej sérii aj Za sklom.

Celkovo štart Ultimáta sledovalo 380-tisíc divákov a prekvapivo udržalo výkonnosť aj v staršej cieľovke. Priemerný podiel na trhu dosiahol v skupine 12+ výkon 18,2 %.

Ultimátum sa uviedlo prvým dielom ako líder na trhu. Markíza s premiérou filmu Blíženec uhrala rating 5,1 %, Záhady tela na Jednotke sa v komerčnej cieľovke dostali na 4,4 %. V celkovom publiku boli dvojkou na trhu s 340-tisíc divákmi.

Ako štartovali jarné seriály

Z pohľadu všetkých jarných seriálových noviniek štartovalo Ultimátum dosiaľ najnižšie.

Najlepší štart zažila 10. januára 2022 Hranica v komerčnej cieľovke (12-54) s ratingom 9,7 % a podielom 25,5 %, celkovo (12+) jej úvodný diel sledovalo 598-tisíc divákov.

Nasleduje Druhá šanca s ratingom 9,4 % pri podiele 24,2 % (12-54) a celkovo 529-tisíc divákmi (12+). Z pohľadu celkového počtu divákov tretí najlepší seriálový štart v sezóne zažilo Priznanie na RTVS s celkovo 491-tisíc divákmi (12+), u mladých divákov však za ostatnými novinkami výrazne zaostal pri ratingu 6,5 % (12-54).

V tejto cieľovke tretí najsilnejší štart zaznamenal seriál Šťastní vs. Šťastní pri ratingu 8,7 % a podiele 23,4 % (12-54). Celkovo úvodný diel videlo 450-tisíc divákov (12+). Nasleduje Svätý Max s ratingom 8,2 % a podielom 23,3 % (12-54) a celkovo 411-tisíc divákmi. Ultimátum v komerčnej cieľovke pri štarte predbehlo Priznanie s ratingom 6,6 % (12-54), celkovo prvý diel videlo 380-tisíc divákov (12+).

V rámci následného vývoja sledovanosti kraľuje všetkým jarným seriálovým novinkám Druhá šanca.

Tá si oproti štartu dokázala výrazne polepšiť a skočiť v komerčnej cieľovke na výkony 10 až vyše 11 %, v celkovom publiku už trhla rekord na úrovni 641-tisíc divákov. To je o viac ako stotisíc viac, než pri štarte.

Rásť sa darilo aj Priznaniu, ktoré dvakrát prekročilo hranicu 7 ratingov (12-54) a celkovo dosiahlo rekord 528-tisíc divákov. Hranica sa aktuálne hýbe na ratingoch 5,5 – 7 % (12-54), k úrovni 5,5 % sa prepadli v priebehu vysielania aj Šťastní vs. Šťastní a Svätý Max.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...

Viac v Sledovanosť

Nahor