Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Šťastní vs. Šťastní pri štarte zabrali, Markíza prvýkrát v týždni lídrom! Susedom nepomohli

V stredu odštartovala aj posledná seriálová novinka, ktorú televízie naplánovali na začiatok roka, napriek tretiemu najsilnejšiemu štartu spomedzi všetkých januárových noviniek Markíze seriál Šťastní vs. Šťastní priniesol dosiaľ najväčší úspech.

Až štyri nové seriály odštartovali Markíza, Joj a RTVS na začiatku roka 2022, čím sa postarali o nevšedne naplnený začiatok nového roka.

Po dvoch dramatických sériách Priznanie a Druhá šanca a rodinno-komediálnej novinke Hranica sa v stredu divákom predstavila aj štvrtá nová séria, komediálny seriál Šťastní vs. Šťastní, s ktorým Markíza zároveň aj zmenila nastavenie svojho prime-time.

Televízny líder od nového roka po vlaňajšej neúspešnej jeseni nenechal vo svojej večernej štruktúre kameň na kameni.

V pondelky po dlhých rokoch zrušil komediálny žáner a zaradil tam lekársky seriál Druhá šanca, ktorý by mohol vypĺňať tieto večery takmer celú jar. Pondelňajšiu zábavu presunula Markíza na stredy, kde aktuálne odštartovala novinku Šťastní vs. Šťastní a presunula Susedov. Pôvodný stredajší program zas už po druhýkrát v priebehu pár týždňov televízia presunula do nového vysielacieho dňa, najnovšie zmenu urobila len v tieto dni.

 


Exkluzívne: Markíza od januára radikálne zmení prime-time! Nové seriály v nečakané dniČítajte →

Markíza prvýkrát večerným lídrom

Markíze nateraz prekopanie prime-time v prípade štartu nových seriálov vychádza.

V pondelok sa jej úspešne uviedla dramatická novinka Druhá šanca, na ktorú síce Šťastní vs. Šťastní pri nástupe v komerčnej cieľovke nestačili, no postarali sa zas o prvé večerné víťazstvo Markízy v tomto týždni.

Šťastní vs. Šťastní štartovali na ratingu 8,7 % s podielom 23,4 % u mladých divákov, pričom celkovo si ich pozrelo 450-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Konkurenčná Hranica prvý raz od štartu neviedla, udržala utorňajší výkon s ratingom 7,1 % a podielom 19,3 %. Celkovo jej tretiu časť sledovalo 431-tisíc divákov.

Šťastní treťou najsilnejšou novinkou

Stredajšia novinka Šťastní vs. Šťastní sa pri štarte zaradila na tretie miesto v konkurencii ostatných seriálových noviniek.

Celkovo najviac – spolu 498-tisíc divákov, si priemerne pozrelo pondelňajší štart Hranice na Joj, nasledovalo nedeľné uvedenie novinky RTVS Priznanie, ktoré sledovalo 491-tisíc divákov, pričom prepísalo rekordy verejnoprávnej televízie pri nástupe pôvodného seriálu. Šťastných sledovalo spomínaných 450-tisíc divákov, štart seriálu Druhá šanca si celkovo vybralo 429-tisíc divákov.

 


Markíza a Jojka s novými seriálmi zabodovali, veľký boj vyhrala Hranica! Zabrala aj Druhá šancaČítajte →

Nový seriál s Jánom Koleníkom však v celkovom pomere najvýraznejšie zaujal mladé publikum.

Aj v komerčnej cieľovke najlepší nástup zaznamenala Hranica s ratingom 9,7 %, Druhá šanca však nasledovala s tesným odstupom pri ratingu 9,4 %, pričom v celkovom publiku ju sledovalo najmenej divákov. Šťastní získali spomínaný rating 8,7 %, najmenej mladých divákov už tradične lákajú seriály RTVS, Priznanie na Jednotke sa uviedlo na pomery verejnoprávnej televízie úspešným ratingom 6,6 %.

Podpriemerný návrat Susedov

Ako sme už uviedli, Markíza s predstavením nového prime-time od roku 2022, ktorý náhle od budúceho týždňa ešte zásadne upravuje, zmenila vysielací deň Susedov, ktorí sa po polročnej pauze vrátili na obrazovky.

 


Markíza prekopáva prime-time: Chart Show v nový večer, Survivor štvrtky nepôjde!Čítajte →

Susedov po novom zaradila na stredy, pri štarte novej série neudržali nábeh predošlého úspešného rozbehu Šťastných, skončili na podpriemernom podiele 16,5 % s ratingom 5 %.

Joj pokračovala v stredu s vysielaním novej série Geissenovcov, ktorí napodobnili utorňajší výkon s podielom cez 12 %. V dlhodobo podpriemernom slote televízie tak zatiaľ udržujú výkony nad úrovňou z minulosti, aj keď taktiež na priemery stanice nestačia.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor