Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Druhá šanca v rekordnom trháku, takto sledovaná ešte nebola! Bez servítky jarným hitom

Najsilnejší seriál Markízy zažil minulý pondelok po druhýkrát výraznejší prepad sledovanosti, hneď po týždni sa však Druhá šanca vyšvihla na nové rekordy. Prepísal najvyššiu seriálovú sledovanosť tejto jari.

Prekvapivému poklesu čelila Druhá šanca minulý týždeň, kedy si pripomenula väčší prepad z januárového vysielania.

Seriál na prelome januára a februára zažil svoje najsilnejšie vysielanie, kedy vyskočil na rekordné ratingy v komerčnej (11,6 %) aj univerzálnej cieľovej skupine (619-tisíc divákov), pričom trhol tiež najvyšší podiel na trhu (30,1 %).

Po týchto rekordoch však Druhá šanca prekvapivo takto pred týždňom klesla, keď v 6. časti stratila vyše rating s výkonom 10,2 % a podielom 27,8 %. Celkovo medzitýždenne prišla o viac ako 40-tisíc divákov s priemerným publikom 570-tisíc divákov.

Seriál takto so šiestym dielom zažil rovnaký prepad, ako pri tretej časti. Aj vtedy oproti výskoku predošlej epizódy klesla na obdobný výkon, bližší skôr hranici zo štartu.

 


Poriadna kuriozita na Markíze: V piatky Horná Dolná krváca, nedeľné reprízy ju valcujú!Čítajte →

Rekordný obrat

Po týždni je opäť všetko inak.

Kým minulý pondelok si Druhá šanca od rekordov oddýchla, tentoraz aj výrazným spôsobom prepísala doterajšie maximá.

Absolútny rekord trhla dramatická séria s Jánom Koleníkom v celkovom publiku, kde si najnovšiu 7. časť pozrelo dosiaľ suverénne najviac divákov.

Najnovší diel Druhej šance si celkovo pozrelo až 641-tisíc divákov, čím doterajšie maximum vylepšila o viac ako dvadsaťtisíc divákov. Oproti minulej časti jej sledovanosť porástla až o vyše sedemdesiattisíc divákov.

Týmto počtom divákom sa jej tak zároveň podarilo dosiahnuť rekord v celkovej seriálovej sledovanosti tejto jari v konkurencii Nemocnice, s ktorou sa naháňala v pozícii najsledovanejšieho seriálu na Slovensku.

 


Záchrana Markízy v prime-time? Chystá rekordne dlhú sériu vlaňajšieho hitu!Čítajte →

Nový rekord dosiahla Druhá šanca so 7. časťou aj v komerčnej cieľovke, kde najtesnejším spôsobom vylepšila ratingové maximum výkonom 11,7 % pri podiele 29,3 %.

V poklese popri Druhej šanci pokračuje Hranica, ktorá už padá do podpriemerov s ratingom 5,5 %, naopak, ďalší týždeň porástlo Inkognito, ktoré najnovšie uhralo rating 4,3 %. Celkovo Hranicu sledovalo 326-tisíc divákov a Inkognito 297-tisíc.

Bez servítky nečakaným hitom podvečera

Kompletne sa situácia túto jar otáča v podvečernom vysielaní.

Takto pred mesiacom zažila svoj extrémne sledovaný týždeň denná kuchárska šou Bez servítky, ktorá odvtedy zaznamenáva mimoriadny priemerný nárast sledovanosti.

Kým v minulosti sa spravidla hýbala okolo ratingovej úrovne 4,5 – 5,5 % v komerčnej cieľovke, v ostatných týždňoch už pravidelne dosahuje výkony od 6 % až nad ratingovú 7-čku.

Na svoju stranu tak stále pevnejšie preklápa situáciu v podvečernom vysielaní, kde sa stáva nečakaným hitom jarného vysielania.

Kým doteraz sa jej na najvyššie výkony darilo vyskakovať uprostred týždňa či na jeho konci pri vybičovanom a bulvárne atraktívnom dianí, teraz už vystrelila dokonca pri rozbehu nového týždňa.

Tento pondelok vystrelilo Bez servítky na najlepší pondelňajší rating od štartu výkonom 7,3 % a podielom 24,5 %. Celkovo si šou pozrelo 424-tisíc divákov. Výraznejšie sa opäť vzdialilo Oteckom, ktorí uhrali rating 6,6 % s podielom 22,3 %. Celkovo si ich pozrelo 388-tisíc divákov.

Vysoké čísla priamo od začiatku nového týždňa potvrdzujú posilňovanie diváckej základe kuchárskej reality šou, ktorá tak k rekordom nemá ďaleko aj bez mimoriadneho diania.

 


Jar 2022 na JOJke: Veľké oslavy výročia, akčný ťahák s Koleníkom aj nová služba! (nové jingle)Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor