Sledovanosť
Nový seriál Markíze zabral, Svätý Max odštartoval v čele! Svadby doťahujú Nemocnicu
Markíza aj tretiu tohtoročnú seriálovú novinku odštartovala úspešne, v stredy nahradila novým seriálom Svätý Max predchádzajúcu novinku Šťastní vs. Šťastní, ktorá postupom času o divákov prišla.
Sezónu plnú zmien predstavila tento rok Markíza, ktorá okrem prekopania večerného programu uvádza najviac nových formátov za ostatné roky.
Túto stredu na obrazovky priniesla v poradí tretí nový seriál za vyše dva mesiace Svätý Max, ktorým nadviazala v novovytvorenom stredajšom seriálovom okne na predchádzajúcu tohtoročnú novinku Šťastní vs. Šťastní.
Posilnila stredajší večer
Jarné stredajšie seriály Markízy Svätý Max aj Šťastní vs. Šťastní odštartovali na podobných výkonoch.
Nový rodinný seriál Svätý Max pri štarte zabral ratingom 8,2 % a podielom 23,3 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si jeho prvý diel pozrelo 411-tisíc divákov.
Pre Markízu ide o úspech najmä v porovnaní s minulotýždňovými stredajšími výkonmi, kedy jej Šťastní postupne prepadávali k ratingom okolo 5,5 – 6 %. Aj oni pritom štartovali začiatkom januára vysoko na ratingu 8,7 % a podiele 23,4 %.
Rovnako tak novinka Svätý Max vypĺňa v stredajší večer na Markíze výrazne väčšiu časť prime-time, než predchádzajúci seriál Šťastní vs. Šťastní.
Kým tí ponúkali krátke 30-minútové diely, epizódy Svätého Maxa by sa mali pohybovať okolo 50 minút. Vďaka tomu do nich Markíza nasadzuje dva brejky a ťahá ich bližšie k 22. hodine.
V neskoršom čase jej už zároveň v druhom večernom okne podielovo porástlo aj Dobre vedieť, ktoré stúplo nad 18 % v komerčnej cieľovke. Markíza takto oproti minulým týždňom posilnila stredu výraznejšie.
Hranica sa mala proti štartu seriálovej novinky ťahať k 6 ratingom, Geissenovci mali klesnúť len k okoliu 10 %. Naopak, z neskoršieho vysielacieho času Dobre vedieť a jeho nábehu ťažila glosátorská Sedmička, ktorá stúpla nad 15 %.
Svadby naďalej sklamaním, priblížili sa však Nemocnici
Čo Markíze naďalej nevychádza, je obsadiť utorňajší večer vlaňajším hitom Svadba na prvý pohľad.
Tretia séria reality šou výrazne medziročne klesla, kým takto pred rokom dosahovala ratingy okolo 9 – 10 %, tento rok sa zatiaľ hýbe v rozmedzí 6 – 7 %.
S druhou epizódou novej sezóny však Svadba na prvý pohľad oproti štartu stúpla o pol ratingu, tento utorok uhrala 6,7 % s podielom 18,6 % v komerčnej cieľovke. Celkovo šou sledovalo 300-tisíc divákov.
Nemocnica ostala suverénnym lídrom v celkovom publiku, keď ju sledovalo 512-tisíc divákov, po dvoch týždňoch ale opäť zaznamenala v utorok výraznejší prepad, keď klesla na rating 7,3 % s podielom 19,6 %. Medzitýždenne tým stratila vyše rating.
Markíza sa jej tak po minulom štvrtku napriek vlastnému sklamaniu opäť priblížila na jeden z tesnejších rozdielov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“