Sledovanosť
Bez servítky s Mojsejovou lámalo televízne rekordy! Oteckovia prvýkrát tvrdo vybuchli
Kuchárska reality šou má za sebou najsilnejší týždeň od návratu na obrazovky v januári 2021, rekordy prepísala Nora Mojsejová. Denný seriál Markízy zatlačila na najhoršie čísla od štartu pred piatimi rokmi.
Nora Mojsejová láka divákov aj po rokoch.
Návrat kontroverznej televíznej postavičky po desiatich rokoch na obrazovky zamiešal podvečernou sledovanosťou, keď jej účasť v Bez servítky ešte posilnila pozíciu kuchárskej šou voči konkurencii.
Bez servítky už od prelomu januára a februára sledovanosťou rastie. V ostatných týždňoch sa stále častejšie dostáva na hranicu 7 – 8 ratingov a podielovo na úroveň 26 – 28 %. Ešte na začiatku roka sa pritom hýbala okolo 4,5 – 5 ratingov s podielmi 15 – 18 %.
V uplynulom týždni, kedy bola jednou zo súťažiacich Nora Mojsejová, prepísala šou viaceré rekordy v komerčnej aj univerzálnej cieľovke.
Najsilnejší týždeň Bez servítky
V týždeň, kedy už televíznu sledovanosť začalo ovplyvňovať pekné slnečné počasie, dokázalo Bez servítky udržať divákov, vďaka čomu dosiahlo rekordné podiely na trhu.
Šou po prvýkrát na obrazovke Joj prekročila podielovú hranicu 29% v komerčnej cieľovke, ktorú navyše držala v celom týždni.
Podarilo sa jej ju totiž prekročiť rovno so štyrmi vydaniami, vďaka čomu priemerný podiel na trhu celého týždňa atakoval 30 %. Ratingovo sa týždeň s Mojsejovou hýbal okolo hranice 8 ratingov, ktorú dvakrát prekročil, raz klesol bližšie k sedmičke.
Bez servítky zároveň v každej z cieľoviek prepísala rekordy od návratu na obrazovky v januári 2021.
Najsledovanejšie vydanie zažila šou, očakávane, na záver týždňa v piatok, kedy sa k vareniu dostala samotná Mojsejová.
V piatok Bez servítky dosiahlo v komerčnej cieľovke rating 8,5 %, čím len o desatinu zaostalo za rekordom zo začiatku marca.
Naopak, vďaka otepleniu a úbytku divákov od obrazoviek zaznamenala šou pri tomto ratingu historicky najvyšší podiel na trhu 31,3 % a vôbec po prvýkrát tak pokorila tridsaťpercentnú hranicu.
Zároveň šou dosiahla historicky najsledovanejšie vydanie v univerzálnom publiku.
Celkovo si jej piatkovú časť malo pozrieť 484-tisíc divákov, čím o takmer desaťtisíc divákov prekonala doterajšie maximum spred dvoch mesiacov. Epizóda s Norou Mojsejovou je tak na vrchole sledovanosti všetkých doterajších vydaní Bez servítky na obraze Joj.
Bez servítky pritom s týmito výkonmi predbehlo aj väčšinu hlavných večerných programov týždňa.
Predbehlo tak okrem konkurenčných Oteckov aj večerné programy Joj Hranica či dokonca Nemocnica v komerčnej cieľovke, ale aj v oboch cieľovkách hlavné programy Markízy Svadba na prvý pohľad, 2 na 1 alebo Svätý Max. Tie pritom zažili svoje najslabšie výkony od ich štartu na obrazovke.
Pred Bez servítky sa v pracovnom týždni dostala len Druhá šanca s ratingom 10 % v komerčnej cieľovke a celkovo 572-tisíc divákmi v univerzálnom publiku. Celkovo predbehla kuchársku šou aj Nemocnica, ktorá sa tento týždeň držala nad úrovňou 510-tisíc divákov.
Oteckovia prvýkrát tvrdo vybuchli
V konkurencii Nory Mojsejovej sa na dno prepadol denný seriál Oteckovia.
Ten priamo proti piatkovému vydaniu Bez servítky dosiahol nečakane tvrdý prepadák, keď spadol na niekdajšie výkony šou Moja mama varí lepšie ako tvoja už v čase, kedy ju práve valcujúci Oteckovia pred rokmi zrazili na minimá.
Oteckovia v piatok zaznamenali najhorší výkon od štartu v januári 2018 s ratingom len 3,5 % a podielom 12,8 % v komerčnej cieľovke.
Podobný výbuch si pritom nepamätajú v celej svojej päťročnej histórii.
Aj vo zvyšku tohto týždňa udržovali Oteckovia minimálne výkony z pohľadu ich tohtoročného poklesu sledovanosti.
Od pondelka do štvrtka sa sledovanosť Oteckov hýbala na úrovni 4,6 – 5,5 ratingu s podielmi okolo 18,5 až pod 20 %. Práve smerom k záveru týždňa klesali, kde sa v piatok už prekvapivo tvrdo prepadli.
Piatkové epizódy bývajú pre Oteckov najproblémovejšie dlhodobo, keď práve s vyvrcholením týždňa pravidelne silnie kuchárska reality šou.
Urýchlia svoj koniec?
Oteckovia môžu aj po týchto výkonoch ešte urýchliť svoj koniec na televíznej obrazovke.
Ako sme exkluzívne informovali, ešte pred prepadom Oteckom do pozície trhovej dvojky v podvečernom vysielaní sa Markíza začala obzerať po ich náhrade a spustila tak prípravy na ich nahradenie v dôležitom čase pred hlavými správami, či rovno uzavretie po piatich rokoch vysielania.
Markíza sa podľa prvých informácií zamerala na hľadanie nového denného seriálu, keď posledné dve desaťročia práve so seriálmi dokázala v podvečernom čase dosiahnuť nadpriemerné výkony.
V hre je však rovnako aj nový kvíz, na ktorého realizáciu sa televízia pripravuje už od minulého roka. Na českej Nove je pritom tento kvíz jedným z najväčších ťahákov televízie. Viac v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“