Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Ďalšie komplikácie Markízy: Z jarného hitu nečakaný prepadák, takto hlboko ešte nespadla!

Jeden z ďalších jarných ťahákov Markízy nezafungoval, reality šou Svadba na prvý pohľad zažíva svoju najslabšiu sériu. Po prvýkrát už pritom prepadla.

Tretia séria kontroverzného reality formátu Svadba na prvý pohľad môže byť aj poslednou.

Reality šou, ktorá skutočný boom zažila minulý rok s druhou sériou vysielanou v piatkovom prime-time, sa mala stať jedným z hlavných pilierov tohtoročnej jarnej sezóny, s ktorým Markíza vyrazila do útoku proti nezdolateľnej konkurencii seriálovej Nemocnice.

Nasadenie Svadby na prvý pohľad však pre Markízu končí nečakaným neúspechom.

Šou vo svojej tretej sérii výrazne zaostáva za minuloročnými výkonmi, kedy na jar 2021 dosahovala ratingy na úrovni 9 až vyše 10 % v komerčnej cieľovke. V aktuálnej sezóne s prvými tromi časťami spadla medziročne o tretinu, keď sa hýbala na ratingovej úrovni 6 – 7 %.

 


Nečakaný hit jari: Kontroverzné Svadby Markízy naberajú na sile! Tvoja tvár prvýkrát padlaČítajte →

Najhorší výkon od štartu šou

Prvý mesiac vysielania 3. série však reality šou zakončila najhorším výkonom od svojho štartu v januári 2020.

Svadba na prvý pohľad tento utorok spadla oproti minulému týždňu o takmer rating, keď uhrala výkon len 5,6 % s podpriemerným podielom 16,6 % v komerčnej cieľovke.

Pre Markízu sa tak po prvýkrát stala výraznejším prepadákom. Celkovo najnovší diel sledovalo 275-tisíc divákov, medzitýždenne prišla o tridsaťtisíc divákov.

Najslabšie čísla, najdlhšia séria

Markíza po minuloročnom úspechu Svadby na prvý pohľad pritom pripravila pre tento rok rekordne dlhú sériu.

V prípade úspechu ju tak chcela na obraze udržať čo najdlhšie, aktuálne však ponúkne dosiaľ najviac častí v sérii, ktorá jej hrá zatiaľ najslabšie.

Markíza pri šou Svadba na prvý pohľad navýšila počet párov druhý rok po sebe, v tretej sérii budú diváci sledovať celkovo až 5 párov, a teda o jeden viac, než minulý rok, a o dva viac, ako v prvej sérii.

„V novej sérii svoju šancu dostane až päť dvojíc, pričom ide o historicky najvyšší počet od začiatku vysielania sociálneho experimentu u nás. Vyberať naozaj bolo z čoho, do Svadby na prvý pohľad sa totiž prihlásilo viac než 2 400 záujemcov, čo je skutočne úctyhodné číslo,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka Markízy.topto

Šou sa tak v tretej sérii dočká rekordných 10 epizód, vďaka čomu Markíze vo vysielaní vydrží do utorka 3. mája. Minulý rok televízia odvysielala osem častí šou.

 


Záchrana Markízy v prime-time? Chystá rekordne dlhú sériu vlaňajšieho hitu!Čítajte →

Nemocnica v utorky neporazená

Svadby sa aktuálne Markíze prepadli na výkon štvrtkovej šou 2 na 1, ktorá taktiež patrí medzi veľké jarné sklamania televízie.

Výrazný obrat v sledovanosti šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla nastal až minulý týždeň, kedy vystrelila pri účasti Dominiky Kavaschovej a hviezdy legendárnej telenovely Divoký anjel. Viac v tomto článku. Vďaka tejto časti historicky po prvýkrát Markíza zdolala v komerčnej cieľovke konkurenčnú Nemocnicu.

 


Markíza prelomila neúspech: S hviezdou Divokého anjela prvýkrát pokorila seriálový hit Joj!Čítajte →

V utorky však Nemocnica ostáva naďalej neohrozená.

Seriál tento utorok zvíťazil s rozdielom dvoch ratingov v komerčnej cieľovke, keď sa Nemocnica dostala na výkon 7,6 % s podielom 21,4 %. Celkovo ju sledovalo 511-tisíc divákov.

Geissenovci si naďalej udržujú výkony na úrovni 3 – 3,5 ratingu, podielovo sa najnovšie dostali pod 14 %. Markíze v druhom pásme neuspel Survivor s hlboko podpriemerným podielom pod 11 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor