Sledovanosť
Markíza a Jojka s novými seriálmi zabodovali, veľký boj vyhrala Hranica! Zabrala aj Druhá šanca
Štart kľúčových nových seriálov Markízy a Joj v roku 2022 priniesol mimoriadne vyrovnaný súboj a tesné víťazstvo Hranice, sledovanosť už ovládla v celkovom publiku.
V pondelok 10. januára sa odohral prvý z najväčších televíznych súbojov tohto roka, keď sa proti sebe postavili dve dôležité seriálové novinky komerčných televízií.
Joj pôvodne na tento deň ohlásila štart svojho nového denného seriálu Hranica, ktorý už počas minulej jesene zaujal silnou hereckou akvizíciou, keď z Oteckov prebral jeho kľúčovú tvár Braňa Deáka.
Markíza zakrátko reagovala prekopaním svojich januárových plánov a rovnako na pondelok 10. januára presunula štart svojho najväčšieho tohtoročného seriálového ťaháku Druhá šanca, do ktorej zas zlákala v minulosti hlavnú hereckú hviezdu Joj, Jána Koleníka.
Prvý stret nových seriálov dopadol v kľúčovej obchodnej cieľovke vyrovnane.
Tesný súboj s úspechom oboch noviniek
Kým najvýraznejšiu odozvu na sociálnych sieťach zaznamenala emotívna novinka Markízy Druhá šanca, v sledovanosti s minimálnym rozdielom skončila druhá.
Markíza novinke pri rozbehu dopriala plynulé vysielanie a neprerušila ju žiadnou reklamou.
Štart sa aj vďaka tomu seriálu Druhá šanca vydaril na ratingu 9,4 % s podielom 24,2 %, čím napríklad prekonal aj nástup Pána profesora alebo Červených pások v roku 2020.
Joj, naopak, už ponúkla vysielanie Hranice tak, ako s ňou môže počítať aj v ďalšie dni.
Do seriálu zaradila jednu reklamnú prestávku, ktorú zaradila pred záverom Druhej šance, po ktorej zbierala aj jej divákov.
Hranica oslabená jednou reklamou, no zároveň posilnená príchodom divákov Markízy po skončení Druhej šance, v komerčnej cieľovke súboj nakoniec tesne vyhrala s ratingom 9,7 % a podielom 25,5 %.
Hranici sa takýmto spôsobom podarilo prekonať aj sledovanosť väčšiny epizód Nemocnice v roku 2021 v obchodnej cieľovke.
Hranica dominovala celkovo
V celkovom publiku už bola jasným víťazom večera seriálová novinka Joj.
Hranicu si pri štarte pozrelo celkovo 598-tisíc divákov s podielom na trhu 26,5 %, nástup Druhej šance sledovalo celkovo 529-tisíc divákov s podielom 22,9 %.
Joj už zároveň informovala, že Hranica s prvou časťou zasiahla po mimoriadne intenzívnej kampani takmer 1,1 milióna divákov, keď magickú hranicu mala, podľa všetkého, prekročiť priemerným dosahom (AvRch).
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“