Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Seriálové hity zažili prvý pokles, Priznanie drží pol milióna! Správy Jojky vystrelili na vrchol

Ostatné dni znamenali prvú skúšku odolnosti večerných televíznych seriálov, viaceré zaznamenali pokles. Prvýkrát stratilo aj Priznanie RTVS, ktoré však udržalo nedeľnú pozíciu, Jojke najlepšie za dlhé mesiace vyšiel podvečer aj spravodajské pásmo, v ktorom každý deň vyhrala.

Uplynulý týždeň po prvýkrát v novom roku otestoval stabilitu večerných seriálov.

Prvý raz od štartu diváci ubudli pondelňajšiemu hitu Markízy Druhá šanca, ktorý však oslabila vlastná konkurencia v podobe rekordne sledovanej telenovely Láska na prenájom na Doma. Seriál sa s treťou časťou priblížil skôr výkonu zo štartu a s ratingom 10 % nepotvrdil naplno nárast z druhej časti. Naďalej je však najsilnejším seriálom v komerčnej cieľovke.

Tvrdý prepad už zažila ďalšia novinka lídra Šťastní vs. Šťastní, ktorá neudržala ratingy nad úrovňou 8 % a spadla na 6-percentnú hranicu. Markízu s Joj však v stredajší večer potrápila Jednotka s filmom Správa, ktorý v televíznej premiére zabodoval.

Joj bližšie k šiestim ratingom poklesla uplynulý týždeň denná séria Hranica, ktorá však trend zvrátila v piatok, keď porástla späť k svojim priemerom na úrovni 7 %. Bližšie okolo 8 ratingov sa zas usádza po rozbehu novej série Nemocnica, ktorá ostáva najsledovanejším seriálom na Slovensku v celkovom publiku. Vo štvrtok atakovala hranicu 600-tisíc divákov.

Zo seriálov najväčší prepadák zažili Susedia, ktorých Markíza od tohto týždňa rovno sťahuje z vysielania.

 


Radikálne zmeny Markízy: Zachraňuje Survivora, zaplaví ním večerný program! Susedia končiaČítajte →

Priznanie s prvým poklesom

Prvýkrát od štartu časť divákov stratil už aj nedeľný seriál verejnoprávnej Jednotky.

Priznanie zažilo skvelý nástup na obrazovky, keď po vôbec najsledovanejšom štarte v histórii pôvodných seriálov RTVS rástol následne s každou časťou, ostatne na úroveň 528-tisíc divákov.

Túto nedeľu už štvrtý diel Priznania premiérovo poklesol, seriál však udržal polmiliónové publikum s celkovo 503-tisíc divákmi a podielom 21,8 %.

Seriál však doplatil na všeobecne nižší počet divákov pri obrazovke oproti predošlej nedeli, keď dokonca medzitýždenne mierne stúpol v podiele na trhu.

V komerčnej cieľovke si Priznanie drží svoju úroveň, v porovnaní s dosiaľ najsledovanejšou treťou časťou nestratilo ani pol ratingu s výkonom 6,5 % a podielom 16,4 %.

Udržalo sa taktiež na čele večernej nedeľnej sledovanosti, premiéra Dieťa vojny na Joj uhrala rating pod šiestimi percentami s podielom okolo 17 %, Markíza s filmom Dokonalá lúpež šla k okoliu 14 %.

 


Návrat Let´s Dance v problémoch, Markíza stopla prípravy! Zostava celebrít nie je kompletnáČítajte →

Víkend pre Jednotku

V univerzálnom celkovom publiku dominovala Jednotka RTVS aj piatkovému a sobotnému večeru.

V piatok večer prilákala k šou Milujem Slovensko spolu 439-tisíc divákov pri podiele 20,1 % v skupine 12+, v sobotu uspela aj so Záhadami tela, ktoré sledovalo 413-tisíc divákov. Stali sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Talkshow Neskoro večer sledovalo 342-tisíc divákov.

Joj zas viedla v tieto večery v komerčnej cieľovke, Hranica dosiahla rating 7 % a sobotná premiéra Čo sme komu zase urobili uspela s ratingom 7,5 % s podielom 19,6 %. Harry Potter a Ohnivá čaša na Markíze zaostala o necelý rating, avšak pri dlhšej minutáži, vďaka ktorej dosiahla úplne totožný podiel na trhu.

Z ďalších programov opäť zabodovali víkendové politické diskusie, O 5 minút 12 si zaplo priemerne 407-tisíc divákov, Na telo ešte o málo viac, spolu 410-tisíc.

Na Dvojke zabrala v piatok po Milujem Slovensko talkshow Trochu inak s Adelou, ktorú videlo 122-tisíc divákov pri trhovom podiele 7,6 % v univerzálnej cieľovej skupine.

RTVS cez víkend zabodovala aj športová stanica :Šport s prenosom zápasu Slovenska s Chrovátskom na Majstrovstvách Európy vo futsale. V sobotu popoludní ho sledovalo 100-tisíc pri podiele 7,5 % (12+).

Správy Jojky vyskočili na čelo sledovanosti

Jojke najlepšie za posledné mesiace vyšiel uplynulý týždeň v podvečernom a spravodajskom pásme.

Rekordné vysielanie zažila denná kuchárska šou Bez servítky, ktorá s účasťou kontroverzného 27-ročného taxikára Filipa Jakubca dvakrát po sebe prepísala rekordy od návratu v januári 2021. Zároveň dvakrát po sebe dosiaľ najdominantnejšie porazila konkurenčný seriál Oteckovia.

V piatok zlomila rekord ratingom 8,1 %, ktorým dokonca predbehla aj všetky večerné programy, čo sa v minulosti dlhodobo darilo práve Oteckom, celkovo si Bez servítky na záver týždňa pozrelo 475-tisíc divákov, čím denný seriál Markízy predbehlo o približne stotisíc divákov.

 


Survivor prerazil dno, Markízu dotiahla Doma s Dajto! Rekordné Bez servítky ovládlo piatokČítajte →

Joj sa podvečer darilo aj v nedeľu, kde i s reprízovým Novým bývaním vystrelila na rating 7,5 % s podielom 21,6 %, čím rovnako prekonala sledovanosť všetkých nespravodajských programov dňa. Celkovo Nové bývanie sledovalo 448-tisíc divákov.

Vo forme boli minulý týždeň aj správy Joj.

Tie sa po čase stali v každom dni najsledovanejším spravodajstvom na Slovensku, keď Noviny Joj v celom týždni porazili konkurenčné Televízne noviny a zaznamenali aj najvyššiu sledovanosť od marca 2021.

Podarilo sa im to v nedeľu, kedy Noviny Joj sledovalo celkovo 665-tisíc divákov s podielom 28 %, viedli aj v komerčnej cieľovke s ratingom 10,1 % a podielom 25,1 %. Ponúkli tak najsledovanejšie vydanie od výstrelu z konca marca minulého roka, kedy prepísali trojročné rekordy sledovanosti.

Týždeň vyšiel aj predchádzajúcej relácii Krimi, ktorá v celom týždni dorovnala či prekonala sledovanosť TN-iek. Taktiež jedno z najsilnejších vydaní ostatného obdobia dosiahli Krimi v nedeľu s celkovo 605-tisíc divákmi a ratingom okolo 10 % v komerčnej cieľovke.

Joj si tak pripomenula svoje najsilnejšie časy z minulých rokov, kedy pravidelne predbiehala konkurenčné správy Markízy. Tie sa späť do sedla začali dostávať po výraznom posilnení podvečernej sledovanosti s Oteckami od roku 2018 a zároveň po prepade konkurenčnej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja či pokusoch Joj s podvečernými kvízmi.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor