Sledovanosť
Šokujúci týždeň: Tvoja tvár, Svadba na prvý pohľad a Noviny Joj trhali niekoľkoročné rekordy!
Uplynulý týždeň priniesol nečakane suverénne rekordy hneď niekoľkým programom.
Seriálové sklamania Markízy zo začiatku týždňa, keď sa sledovanosť prepadla Susedom a s prvou tohtoročnou premiérou vôbec nerástli oproti doterajším reprízam Červené pásky, kompenzovali víkendové šou.
Markíze zabrala piatková Svadba na prvý pohľad, ktorá sa dostala na svoj nový rekord ratingom 10,5 % pri podieli 26,6 %. Medzitýždenne porástla o jeden a pol ratingu, pričom sa dvihla náhle oproti doterajším výkonom druhej série. Celkovo sa už šou ťahala k pol miliónu so 497-tisíc divákmi.
Pre Svadbu na prvý pohľad ide o vôbec najúspešnejšie vydanie celej šou od minuloročného štartu. Doterajším maximum v komerčnej cieľovke bol rating 9,8 % z polovice prvej série.
V rovnaký piatkový večer vrátila Jednotka RTVS na obrazovky svoju najúspešnejšiu šou ostatných sezón Čo ja viem, ktorá v sledovanosti už predbehovala aj Milujem Slovensko či Zem spieva. Novou sériou však na prvýkrát na výkony z minulého roka nenadviazala, keď ju sledovalo 407-tisíc divákov. Vlani sa dokázala dostávať na pol milióna.
Momentálne sa tak do pozície najsledovanejšieho programu RTVS dostávajú sobotné Záhady tela. Tie zažívajú momentálne silnú sezónu, túto sobotu ich sledovalo 430-tisíc divákov pri podieli 18,5 % v celkovom publiku.
Markíza po piatku zažila rekordný výstrel aj v nedeľu.
Na rekord šiestej série jej vyskočila hlavná šou sezóny Tvoja tvár znie povedome, ktorá po poklese s druhým kolom tentokrát rástla.
Tvoja tvár znie povedome s tretím kolom zaznamenala rating 11,3 % s podielom 30 %, čím predbehla aj rating zo štartu šiestej série, kedy šla na 11,1 %. Maximum dosiahla aj v celkovom publiku s 582-tisíc divákmi.
Tvoja tvár sa aktuálne nachádza vo vôbec najsledovanejšom ročníku po valcujúcej 1. sérii z jari 2016.
Ratingovo aj v celkovom počte divákov sa aktuálne postarala o najlepší výkon od októbra 2016, kedy bežal druhý ročník Tvojej tváre. V rámci jeho priemerného výkonu šou momentálne takisto dosahuje lepšie čísla, keď priemerný ratingový výkon 2. série bol v komerčnej cieľovke 10,5 %. Zároveň sa jej už podarilo suverénne poraziť najsledovanejšie vydania predošlej 3., 4. a 5. série.
V komerčnej cieľovke v rámci celého týždňa zostal ešte na čele Pán profesor, ktorý po ďalšom poklese dosiahol rating 11,6 %. Medzi všetkými programami vrátane spravodajstiev najvyšší rating v komerčnej cieľovke dosiahli Televízne noviny v pondelok a nedeľu, kedy šli na 11,9 %.
Z pohľadu celkovo najvyššieho počtu divákov na trhu týždeň ovládli nedeľné Noviny Joj, ktoré zaznamenali rovnako najúspešnejšie vydanie posledných rokov.
Hlavné spravodajstvo Joj sledovalo v nedeľu rekordných 754-tisíc divákov s podielom 30,1 %, čím sa ako jediný program týždňa dostali cez sedemstotisícovú hranicu a zároveň samotné Noviny Joj dosiahli najsledovanejšie vydanie za posledné tri roky od marca 2018.
Markíza dosiahla celkovo najsledovanejšie vydanie Televíznych novín v pondelok, kedy si ich pozrelo 654-tisíc divákov.
Z pohľadu najsledovanejších programov týždňa mimo správ na čelo vystrelila spomínaná Tvoja tvár s 582-tisíc divákmi, nasledovalo ju nedeľné Na telo, ktoré prilákalo 564-tisíc divákov. Poslednýkrát v tejto sezóne do sledovanosti prehovorili preteky s Petrou Vlhovou, ktoré v rámci finálového víkendu Svetového pohára v alpskom lyžovaní priniesli najsledovanejšie momenty v 2. kole sobotného slalomu, ktoré sledovalo priemerne po 13. hodine až 548-tisíc divákov s vysokým podielom 41,6 %.
Ďalej nasledovali stredajší Slovania, ktorých si pozrelo 518-tisíc divákov, či spomínané Svadby na prvý pohľad so 497-tisíc divákmi. K pol miliónu sa opäť blížilo aj nedeľné Nové bývanie, ktoré tentokrát sledovalo 488-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“