Sledovanosť
Druhá šanca prvýkrát stratila, našla nečakaného súpera! Láska na prenájom trhla nový rekord
Telenovela Doma si po prvýkrát udržala publikum aj v náročnej konkurencii, s ktorou zdieľa najviac divákov. Oslabiť mohla aj aktuálne najväčší seriálový hit Markízy.
Takto pred dvomi týždňami Markíza a Jojka proti sebe uvádzali svoje hlavné seriálové novinky pre úvod roka 2022.
Kým Joj stavila na dennú novinku Hranica, s ktorou úvodný večer vyhrala, Markíza nečakane na pondelky vytiahla svoj nový dramatický seriál Druhá šanca, ktorý už s prvou časťou zaznamenal veľký ohlas publika.
Hneď od druhej časti sa seriál s Jánom Koleníkom vyšvihol do čela pondelňajšieho večera.
Po pozitívnej kritike po štarte vystrelil na rekordný rating 11,1 % s podielom 28,8 %. Celkovo druhú časť sledovalo 577-tisíc divákov. Oproti prvej časti tak porástla o takmer 50-tisíc divákov a približne 1,5 ratingu v komerčnej cieľovke.
Pre Markízu bol tento výkon rekordný ako z pohľadu doterajšej sledovanosti v tomto roku, keď v komerčnej cieľovke je Druhá šanca naďalej najsledovanejším nespravodajským programom na Slovensku, rovnako tak z pohľadu dotiahnutia sledovanosti jej ostatného najväčšieho hitu Pán profesor.
Ten sa v minulých troch sezónach rovnako vysielal v pondelňajšie večery, minulú jeseň pritom dosahoval ratingy na úrovni 9 až 11 %, pričom jedenásťpercentnú hranicu prekročil iba dvakrát.
Prvá strata divákov
Druhá šanca pokračovala tento pondelok treťou časťou, s ktorou po prvýkrát stratila.
Po výstrele spred týždňa sa tentoraz priblížila bližšie k výkonu zo svojho rozbehu pri ratingu 10,1 % s podielom 26 %. Celkovo si tretiu časť pozrelo 548-tisíc divákov.
V komerčnej cieľovke tak pondelňajší seriál Markízy stratil medzitýždenne 1 rating a celkovo takmer 30-tisíc divákov.
Druhá šanca pritom mohla tento týždeň nájsť nečakaného konkurenta.
Nečakaný súper Druhej šance
Divákov jej totiž mohla stiahnuť priamo sesterská stanica Markízy Doma, ktorá zažila absolútne najúspešnejší večer so svojou hlavnou večernou telenovelou Láska na prenájom.
Tá v komerčnej cieľovke zopakovala svoje dosiaľ najlepšie výkony, ktoré zaznamenala v úvodnom týždni vysielania na Troch kráľov vo štvrtok 6. januára. Vyskočila vtedy na ratingy 2,9 a 3,2 %, čo je jej doterajšie večerné maximum, podarilo sa jej to popri priemerne výkonných filmoch na hlavných staniciach.
Tentoraz svoje maximá dosiahla vo výrazne náročnejšej konkurencii, najmä priamo proti Druhej šanci, s ktorou spomedzi hlavných programov Markízy a Joj môže zdieľať najväčšiu časť publika. Podobne to môže byť s Nemocnicou na Jojke.
Ešte minulý týždeň Láska na prenájom proti Druhej šanci dosiahla ratingy na úrovni 2,3 a 2,6 %, tento pondelok tak porástla s oboma časťami o viac ako pol ratingu. Druhá šanca klesla o celý rating.
V komerčnej cieľovke Láska na prenájom tentokrát zopakovala spomínané najsilnejšie ratingy 2,9 a 3,2 %, čo jej prinieslo podiely 7,4 a 10 %.
Nový rekord Lásky na prenájom
Telenovela dokonca priamo proti Druhej šanci trhla nový rekord v celkovom publiku.
Obe časti si zhodne najnovšie pozrelo priemerne 215-tisíc divákov, čo je dosiaľ najviac.
Významný nárast je to najmä v prípade prvej z dvoch častí, ktorá sa, prirodzene, vysiela v ťažšej konkurencii. Doterajším maximom telenovely bol výkon z minulej stredy 19. marca, kedy si ju pozrelo 212-tisíc divákov. Podarilo sa jej to s druhou časťou, s ktorou dokonca porazila aj hlavnú Markízu a výkon Susedov.
V celkovom publiku dokonca Láska na prenájom porástla ešte výraznejšie, než o koľko divákov Druhá šanca prišla.
Kým seriál s Jánom Koleníkom stratil medzitýždenne 28-tisíc divákov, telenovela oproti minulému pondelku v priamej konkurencii s prvou časťou porástla o 33-tisíc divákov.
Jasný víťaz pondelka
Druhá šanca však druhý týždeň po sebe získala jasné líderstvo v pondelkovom prime-time.
Rodinná séria Joj Hranica potvrdzuje postupne usadenie sa v okolí šiestich až siedmich ratingov, tentokrát dosiahla rating 6,5 % s podielom 16,5 %. Celkovo ju sledovalo 398-tisíc divákov.
V konkurencii Druhej šance tak Hranica klesla druhý týždeň po sebe. Dosiaľ najslabší výkon uhrala ostatný piatok, kedy sa o divákov delila so šou Jednotky Milujem Slovensko. Tej sa zatiaľ od novej série v tomto roku darí.
Joj sa dostala do vedenia v druhej polovici večera s premiérovým Inkognitom, ktoré v neskoršom čase dosahuje podobné výkony ako minulý rok o 20:30. Platí to o komerčnej cieľovke, v ktorej prekročilo rating 4 % a podiel 15 %, po zosune do neskoršieho času stratilo skôr starších divákov, celkovo ich tentokrát malo 313-tisíc.
Jednotke v pondelok večer odvysielala oscarový film Pianista, pozrelo si ho celkovo 152-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“