Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Druhá šanca prvýkrát stratila, našla nečakaného súpera! Láska na prenájom trhla nový rekord

Telenovela Doma si po prvýkrát udržala publikum aj v náročnej konkurencii, s ktorou zdieľa najviac divákov. Oslabiť mohla aj aktuálne najväčší seriálový hit Markízy.

Takto pred dvomi týždňami Markíza a Jojka proti sebe uvádzali svoje hlavné seriálové novinky pre úvod roka 2022.

Kým Joj stavila na dennú novinku Hranica, s ktorou úvodný večer vyhrala, Markíza nečakane na pondelky vytiahla svoj nový dramatický seriál Druhá šanca, ktorý už s prvou časťou zaznamenal veľký ohlas publika.

Hneď od druhej časti sa seriál s Jánom Koleníkom vyšvihol do čela pondelňajšieho večera.

Po pozitívnej kritike po štarte vystrelil na rekordný rating 11,1 % s podielom 28,8 %. Celkovo druhú časť sledovalo 577-tisíc divákov. Oproti prvej časti tak porástla o takmer 50-tisíc divákov a približne 1,5 ratingu v komerčnej cieľovke.

Pre Markízu bol tento výkon rekordný ako z pohľadu doterajšej sledovanosti v tomto roku, keď v komerčnej cieľovke je Druhá šanca naďalej najsledovanejším nespravodajským programom na Slovensku, rovnako tak z pohľadu dotiahnutia sledovanosti jej ostatného najväčšieho hitu Pán profesor.

Ten sa v minulých troch sezónach rovnako vysielal v pondelňajšie večery, minulú jeseň pritom dosahoval ratingy na úrovni 9 až 11 %, pričom jedenásťpercentnú hranicu prekročil iba dvakrát.

 


Šokujúce zmeny v Let´s Dance, Markíza prekopáva obsadenie moderátorov! Črtá sa porotaČítajte →

Prvá strata divákov

Druhá šanca pokračovala tento pondelok treťou časťou, s ktorou po prvýkrát stratila.

Po výstrele spred týždňa sa tentoraz priblížila bližšie k výkonu zo svojho rozbehu pri ratingu 10,1 % s podielom 26 %. Celkovo si tretiu časť pozrelo 548-tisíc divákov.

V komerčnej cieľovke tak pondelňajší seriál Markízy stratil medzitýždenne 1 rating a celkovo takmer 30-tisíc divákov.

Druhá šanca pritom mohla tento týždeň nájsť nečakaného konkurenta.

 


Nové mená tanečnej šou Markízy! Bude toto zostava 7. série Let´s Dance?Čítajte →

Nečakaný súper Druhej šance

Divákov jej totiž mohla stiahnuť priamo sesterská stanica Markízy Doma, ktorá zažila absolútne najúspešnejší večer so svojou hlavnou večernou telenovelou Láska na prenájom.

Tá v komerčnej cieľovke zopakovala svoje dosiaľ najlepšie výkony, ktoré zaznamenala v úvodnom týždni vysielania na Troch kráľov vo štvrtok 6. januára. Vyskočila vtedy na ratingy 2,9 a 3,2 %, čo je jej doterajšie večerné maximum, podarilo sa jej to popri priemerne výkonných filmoch na hlavných staniciach.

Tentoraz svoje maximá dosiahla vo výrazne náročnejšej konkurencii, najmä priamo proti Druhej šanci, s ktorou spomedzi hlavných programov Markízy a Joj môže zdieľať najväčšiu časť publika. Podobne to môže byť s Nemocnicou na Jojke.

Ešte minulý týždeň Láska na prenájom proti Druhej šanci dosiahla ratingy na úrovni 2,3 a 2,6 %, tento pondelok tak porástla s oboma časťami o viac ako pol ratingu. Druhá šanca klesla o celý rating.

V komerčnej cieľovke Láska na prenájom tentokrát zopakovala spomínané najsilnejšie ratingy 2,9 a 3,2 %, čo jej prinieslo podiely 7,4 a 10 %.

Nový rekord Lásky na prenájom

Telenovela dokonca priamo proti Druhej šanci trhla nový rekord v celkovom publiku.

Obe časti si zhodne najnovšie pozrelo priemerne 215-tisíc divákov, čo je dosiaľ najviac.

Významný nárast je to najmä v prípade prvej z dvoch častí, ktorá sa, prirodzene, vysiela v ťažšej konkurencii. Doterajším maximom telenovely bol výkon z minulej stredy 19. marca, kedy si ju pozrelo 212-tisíc divákov. Podarilo sa jej to s druhou časťou, s ktorou dokonca porazila aj hlavnú Markízu a výkon Susedov.

V celkovom publiku dokonca Láska na prenájom porástla ešte výraznejšie, než o koľko divákov Druhá šanca prišla.

Kým seriál s Jánom Koleníkom stratil medzitýždenne 28-tisíc divákov, telenovela oproti minulému pondelku v priamej konkurencii s prvou časťou porástla o 33-tisíc divákov.

Jasný víťaz pondelka

Druhá šanca však druhý týždeň po sebe získala jasné líderstvo v pondelkovom prime-time.

Rodinná séria Joj Hranica potvrdzuje postupne usadenie sa v okolí šiestich až siedmich ratingov, tentokrát dosiahla rating 6,5 % s podielom 16,5 %. Celkovo ju sledovalo 398-tisíc divákov.

V konkurencii Druhej šance tak Hranica klesla druhý týždeň po sebe. Dosiaľ najslabší výkon uhrala ostatný piatok, kedy sa o divákov delila so šou Jednotky Milujem Slovensko. Tej sa zatiaľ od novej série v tomto roku darí.

Joj sa dostala do vedenia v druhej polovici večera s premiérovým Inkognitom, ktoré v neskoršom čase dosahuje podobné výkony ako minulý rok o 20:30. Platí to o komerčnej cieľovke, v ktorej prekročilo rating 4 % a podiel 15 %, po zosune do neskoršieho času stratilo skôr starších divákov, celkovo ich tentokrát malo 313-tisíc.

Jednotke v pondelok večer odvysielala oscarový film Pianista, pozrelo si ho celkovo 152-tisíc divákov.

 


Markíza musí okamžite zakročiť: Zo Survivora prvý televízny prepadák sezóny!Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor