Sledovanosť
Markíza našla nový seriálový hit: Druhá šanca po štarte vystrelila, dotiahla Pána profesora!
Markíze sa vydarila seriálová novinka Druhá šanca, po výraznej vlne pozitívnej kritiky po štarte nabrala s druhou časťou ďalších divákov. V pondelňajší večer už nadväzuje na úspech Pána profesora.
Druhá šanca sa stáva novým hitom Markízy.
Slovenská adaptácia talianskeho seriálu DOC, v hlavnej úlohe s Jánom Koleníkom, už po štarte zaznamenala vôbec najsilnejšiu vlnu pozitívnej odozvy spomedzi nových seriálov tohto roka, pričom pochvalné reakcie pritiahli k obrazovke ďalších divákov.
Dramatická seriálová novinka Markízy Druhá šanca po úspešnom štarte, pri ktorom tesne podľahla nástupu Hranici, zaznamenala s druhou časťou výrazný nárast.
Vyskočila na úroveň Pána profesora
Dotiahla sa pritom na úroveň predošlého hitu televízneho lídra Pán profesor, ktorý sa ostatné tri sezóny vysielal práve v pondelňajšom prime-time.
Nový seriál s Jánom Koleníkom ho v pondelky od tejto sezóny nečakane nahradil, keď Markíza po rokoch zmenila na úvod týždňa žáner a miesto zábavy v pondelok stavila na drámu.
Druhá šanca s druhou časťou vyskočila na rating 11,1 %, podielovo porástla na úroveň 28,8 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si ju pozrelo 577-tisíc divákov.
Týmto výkonom už Druhá šanca dotiahla aj najsledovanejšie časti Pána profesora z minulej jesene.
V tretej sérii Pán profesor poklesol priemerne na úroveň 9 – 11 ratingov, len dvakrát pokoril hranicu 11 %, a to rovno pri štarte série s ratingom 11,5 % a následne so štvrtou časťou, ktorá uhrala 11,1 %. V najsilnejšej druhej sérii na jar 2021 sa hýbal stabilne na úrovni až 12 – 13 %.
Markíza s Druhou šancou oproti štartu poskočila o vyše 1,5 ratingu.
Podarilo sa jej to dokonca aj s pridaním dvoch reklamných prestávok oproti prvej časti, ktorú neprerušila žiadnou reklamou. Joj svoj seriál Hranica prerušuje jedným brejkom.
Hranica nachádza stabilných divákov
Druhá šanca už pri svojom druhom vysielaní bezpečne porazila konkurenčný denný seriál Hranica.
Ten po úvodnom týždni sezóny, ktorý medzi televíziami vyhral, nachádza svojich stabilných divákov, ktorých drží bez ohľadu na konkurenčnú ponuku.
Hranica v pondelok klesla na rating 7 % s podielom 17,7 %, celkovo si ju pozrelo 435-tisíc divákov.
Seriál takto napodobnil výkony zo stredu prvého týždňa, kedy dvakrát poklesol k úrovni 7 ratingov a v celkovom publiku k hranici 430 až 440-tisíc divákov.
Joj sa však nateraz podarilo výraznejšie posilniť pondelňajší večer, v ktorom už viacero sezón nefungovalo zábavné Inkognito, prepadávajúce o 20:35 na úrovni 4 až 5 ratingov.
Tie si nateraz prenieslo do druhého pásma, v ktorom tentokrát prekročilo hranicu 4 % s podielom 15,5 %, ubudli mu, naopak, starší diváci, ktorých mal 288-tisíc. Po skončení Druhej šance bolo Inkognito jednotkou na trhu.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“