Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Nova

Sledovanosť

Survivor prerazil dno, Markízu dotiahla Doma s Dajto! Rekordné Bez servítky ovládlo piatok

Derniéra dobrodružnej šou Survivor v hlavnom čase o 20:30 priniesla ešte väčšiu katastrofu. Denná kuchárska šou uzavrela svoj najsledovanejší týždeň novým rekordom.

Najväčší jarný projekt Markízy Survivor sa v hlavnom vysielacom čase uviedol naposledy.

Po troch odvysielaných častiach rozhodla Markíza o jeho expresnom odsune do neskoršieho vysielacieho času, pričom sa tak však rozhodla urobiť až od najbližšieho týždňa. Tento piatok ho ponechala bez zmeny o 20:30.

Survivor takto štvrtýkrát po sebe stratil ďalších divákov, keď prehĺbil ešte aj dno z tohto utorka.

Historické dno

Survivor v tento deň s treťou časťou dosiahol na dno sledovanosti Markízy v rámci vysielania pôvodných premiérových programov, keď tvrdo prepadol s ratingom len 3 % a podielom 10,4 % v komerčnej cieľovke. Na to, aby sa Survivor udržal vo svojom vysielacom čase, by musel dosiahnuť výkon blízky dvojnásobku tejto sledovanosti.

Aj najhoršie prepadáky Markízy ako Baby Boom, Divoký Zapadákov alebo posledne Tvoja mini tvár znie povedome pritom dosahovali v ratingu aspoň úroveň okolo 4 %. Z prime-time televízneho lídra sa taktiež zakrátko sťahovali.

S aktuálnou piatkovou štvrtou časťou, ponechanou naposledy o 20:30, Survivor ešte klesol.

Markíze mal priniesť rating iba 2,7 % s hlboko podpriemerným podielom 8,5 % v komerčnej cieľovke. Za priemerom televízneho lídra takto zaostal o viac ako polovicu.

Jedna z najnákladnejších reality šou vôbec pritom Markízu stiahla na úroveň malých staníc Doma a Dajto.

Ženská aj mužská stanica mali so svojimi filmami Krivo obvinená a Križovatka smrti 3 uhrať ratingy 2,1 % s podielmi okolo 6 % a byť tak neďaleko hlavnej stanice.

Zo Survivora sa stane Farma

Tá napriek najtvrdšiemu prepadáku v histórii skúsi Survivora zachrániť.

Ani čísla na úrovni malej stanice ju neodradili nasadiť reality šou od budúceho týždňa dokonca ešte intenzívnejšie, než doteraz, keď miesto dvoch častí ponúkne v týždni rovno štyri epizódy.

Televízia týmto zareaguje na jednu z najčastejších kritík, a to nekonečnej dĺžky epizód, ktoré vo vysielaní ťahá až za 23. hodinu. Od nového týždňa Markíza ponúkne polovičnú dĺžku epizód, keď pôvodné časti, ktoré budú stále bežať na Nove, rozdelí na dve kratšie.

Survivor sa po novom stane dennou reality šou, akou je Farma.

Markíza dobrodružným formátom zaplaví večerný program, keď ho bude od 31. januára nasadzovať v pondelky, utorky, stredy a piatky po hlavnom programe po 21:30.

Televízia takto prekopáva svoj prime-time, čo sa dotkne aj vysielania ďalších programov, keď z vysielania zmiznú premiéroví Susedia, naopak, pribudne nová séria Hornej Dolnej. Viac nájdete v tomto článku.

 


Radikálne zmeny Markízy: Zachraňuje Survivora, zaplaví ním večerný program! Susedia končiaČítajte →

Bez servítky zakončilo rekordný týždeň novým maximom

Opačný týždeň, než Survivor, zažila v uplynulých dňoch denná kuchárska reality šou Bez servítky.

Ako sme informovali, tá má za sebou svoj najkontroverznejšiu aj najsledovanejšiu päticu dní, o čo sa postarala účasť diskutovaného súťažiaceho, 27-ročného taxikára Filipa Jakubca.

Po jeho stredajšom varení a večeri valcovali zábery zo šou na sociálnych sieťach, vďaka čomu vystrelila na rekord štvrtková epizóda šou s ratingom 7,5 % v komerčnej cieľovke a celkovo 467-tisíc divákmi.

Hneď s finálovou piatkovou epizódou šou ešte porástla.

Piatkové Bez servítky vylepšilo svoje maximum ratingom 8,1 % a podielom 26,3, pričom si šou celkovo malo zapnúť 475-tisíc divákov.

Bez servítky tak zaznamenalo nový najlepší výkon, aj dosiaľ najsilnejšie líderstvo voči dennému seriálu Oteckovia, ktorý podvečernej sledovanosti dominoval viac ako štyri roky. V piatkový podvečer zaostali ratingom 6,4 % a podielom 20,5 %.

Porástla Hranica aj Milujem Slovensko

Bez servítky sa dokonca stalo najsledovanejším nespravodajským programom piatka, a to v komerčnej aj univerzálnej cieľovke.

Voľný večer pri neúspechu Survivora využila Hranica, ktorá bola večerným lídrom v komerčnej cieľovke s najsledovanejším dielom tohto týždňa pri ratingu 7 % a podiele pod 19 %. Odlepila sa tak od ratingovej šestky, ku ktorej v ostatné dni klesala. Celkovo sa mala hýbať pod hranicou štyristotisíc divákov.

Medzitýždenne si značne polepšilo Milujem Slovensko, ktoré večer vyhralo v celkovom publiku.

Priemerne si ho v univerzálnom publiku zaplo o približne štyridsaťtisíc divákov viac, ako predošlý piatok, keď sa malo ťahať k úrovni 450-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke medzitýždenne porástlo o takmer rating. Za Hranicou malo zaostal o necelý pol bod s podielom 18 %.

Už o týždeň do tejto konkurencie pribudne ďalší zábavný program.

Práve na piatky Markíza po rokoch presúva vysielanie premiérovej Hornej Dolnej, ktorá sa niekoľko sezón vysielala vo štvrtkovom prime-time. Prvé série bežali ešte v pondelky.

Hornú Dolnú vyťahuje televízia operatívne od piatka 4. februára na 20:30 pre prepadák Survivora, ktorého takto odsunie do druhého večerného pásma.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor