Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV JOJ

Televízia

Kontroverzný týždeň v Bez servítky: Taxikár Filip prevalcoval obrazovku, reality šou trhla rekord!

Aktuálny týždeň v Bez servítky vyvolal dosiaľ najväčšiu diskusiu divákov, po odvysielaní stredajšej časti šou vystrelila na rekord.

Kuchárska reality šou Bez servítky sa od návratu na televízne obrazovky prehupla do svojho druhého roku vysielania.

Dlhoročná denná šou Markízy prešla od minulého roka na obrazovku konkurenčnej Jojky, ktorá ju v novom spracovaní vrátila do jej niekdajšieho stabilného podvečerného času na 18:00.

Už od prvých týždňov Bez servítky na Joj oproti predošlým výkonom v podvečernom čase zabralo.

Televíziu postupne dostalo na úroveň 14 – 19 % v podiele na trhu, pričom sa denná šou začala stále viac približovať konkurenčným Oteckom. Tí podvečer ovládli rovno od svojho nástupu v roku 2018 a až do minulého roka na nich Joj nedokázala nájsť recept.

Tento týždeň dosiahlo Bez servítky rekordný výkon aj dosiaľ najväčšie víťazstvo voči Oteckom.

 


Z najdrahšieho projektu najväčší prepadák: Survivor o 20:30 okamžite končí!Čítajte →

Najdiskutovanejší súťažiaci

V šou tento týždeň zaujal 27-ročný súťažiaci Filip Jakubec, ktorý vzbudil pozornosť už od prvej časti.

Naplno sa však diskusia rozhorela po odvysielaní stredajšej epizódy, v ktorej sám varil, pričom sa, podľa všetkého, stane jednou z najlegendárnejších celého programu.

Diváci sa v prípade Jakubca nezhodli, či jeho účasť v programe bola vhodná, alebo televízia prestrelila.

Samotný priebeh varenia, výber jedál aj finálny výsledok spolu s reakciami pohostených súťažiacich pobavili časť publika, druhá časť však spustila tvrdú kritiku smerom k súťažiacim aj televízii, keď sa pozastavovala nad mentálnou spôsobilosťou súťažiaceho.

Súťažiacim vytýkali, že ho hodnotili ako bežného človeka, ktorý evidentne vníma realitu odlišne a nie je podľa nich v poriadku.

Televíziu zas skritizovali za jeho angažovanie, keď sa mal stať predmetom zosmiešnenia, pričom si nemal uvedomovať, čo robí.

 


Survivor prerazil dno, Markízu dotiahla Doma s Dajto! Rekordné Bez servítky ovládlo piatokČítajte →

Druhá skupina divákov kritikom oponovala. Poukázala na to, že Jakubec žije v Bratislave samostatný život a živí sa plnohodnotne ako taxikár.

V diskusiách sa následne začali šíriť príspevky z vtedy verejného profilu Jakubca z protivládnych protestov, podpory extrémistickej strany Republika či spoločná fotka s Mariánom Kotlebom. Jakubec následne profil pre verejnosť zablokoval.

Na záver epizódy sa dokonca v šou objavili aj tváre známe z viacerých televíznych šou Jeffy Boy a Adrián Figa, ktorí sa ako Jakubcovi priatelia postarali o zábavný program po večeri. Divákom bol známy najmä Figa, ktorý sa už objavil taktiež v Bez servítky ako súťažiaci.

S Filipom Jakubcom ho spája podobný svetonázor, aktivizácia proti súčasnej vláde či podpora protestov. Vlani aktívne podporoval založenie strany Republika, nevyhýba sa hoaxom, angažuje sa tiež v malej politickej iniciatíve so zradikalizovanou protivládnou rétorikou, pre ktorú natáča videá.

Zdroj: FB Filip Jakubec, Adrian Figa

Televízny rekord

Rekordnú sledovanosť nezažilo Bez servítky so spomínanou stredajšou časťou, ale následne po tom, čo sa jej obsah začal šíriť sociálnymi sieťami.

Bez servítky trhlo nový rekord vo štvrtok, keď sa ťahalo blízko k pol miliónu so 467-tisíc divákmi a v komerčnej cieľovke s ratingom 7,5 % a podielom 24,8 %.

U mladých porástla relácia oproti strede o 2 ratingy, celkovo jej medzi dňami pribudlo približne 100-tisíc divákov.

 


Toto je finálna zostava 7. série Let´s Dance na Markíze! Potvrdených jedenásť celebrítČítajte →

Bez servítky takto zažilo najsledovanejšiu epizódu od štartu aj najsilnejšie víťazstvo voči Oteckom.

Oteckovia si však aj vo štvrtok udržali svojich divákov, keď zopakovali stredajší rating 6,6 %, podielovo šli na 21,7 %. Celkovo na Bez servítky stratili okolo stotisíc divákov.

Nemocnica dominuje

Vedúce postavenie naďalej udržuje vo svojich dňoch Nemocnica.

Tá sa stala opäť najsledovanejším nespravodajským programom dňa, vo štvrtok vyskočila najmä celkovo s 597-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke Nemocnica dosiahla rating 8,1 % s podielom 22,2 %.

Markíze sa večer nedarilo, keď sa jej prepadla hudobná Chart Show, spadla na podiel pod 15 %. Pozrelo si ju priemerne 260-tisíc divákov. Po skončení Nemocnice už bola večerným lídrom, Na hrane malo u mladých divákov podliezť 11 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor