Sledovanosť
Markíza musí okamžite zakročiť: Zo Survivora prvý televízny prepadák sezóny!
Kým v Česku sa šou v prvom týždni udržala na uspokojivých číslach pre Novu, na Markíze sa Survivor stáva prvým neúspechom jarnej sezóny.
Veľkolepá spoločná verzia svetovo známej dobrodružnej šou Survivor Markíze a Nove spoločný úspech neprináša.
V Česku sa federálny Survivor už pri štarte v utorok 18. januára 2022 nemusel hanbiť, keď v komerčnej cieľovke 15-54 dosiahol podiel nad úrovňou 30 %, v ktorej bol aj lídrom na trhu.
Šou v tom istom čase štartovala aj Markíza, kde však reality šou zaznamenala podpriemerný nástup na takmer polovičnom podiele 17,6 % v komerčnej cieľovke.
Už tento výkon naznačoval črtajúci sa problém pre komerčného slovenského lídra, nakoľko Survivor odštartoval horšie, ako v roku 2016 čisto slovenská verzia tejto šou Ostrov, ktorá sa pre Markízu v ďalších týždňoch stala totálnym prepadákom. V priebehu troch týždňov ho vtedy viackrát zosúvala do horšieho času až skončil mimo prime-time.
Aktuálne (26.1.2022): Survivor sa s najnovšou časťou prepadol na úplné dno, Markíza zažila jeden zo svojich najhorších večerov v histórii. Viac v tomto článku.
Na Slovensku prepadákom, v Česku ustál aj valec
Už po prvom týždni vysielania si formát Survivor môže na Slovensku svoj neúspešný príbeh zopakovať.
Druhá časť v piatkovom prime-time o 20:30 zaznamenala prepadák, keď Survivor skončil na podpriemernom ratingu 4,1 % s podielom 13,5 %.
Nepomohlo mu ani naťahovanie až za 23. hodinu, ktoré je pred víkendom, na rozdiel od pracovného týždňa, výhodou. Sledovanosť ostatných programov piatkového večera na Joj a Jednotke RTVS nájdete na konci článku.
Na Nove šou taktiež klesla, udržala však potrebný priemer pre českého lídra s výkonom okolo 25 %.
Survivor tak v Česku ustál aj silnú konkurenciu seriálu ČT Špunti na cestě, ktorý drží dominanciu s celkovo 1,4 miliónom divákov. Reality šou však výrazne ťažila z dlhšej minutáže a ťahala k sebe mladých divákov po skončení seriálu.
V šľapajach Ostrova
Survivora tak môže na Markíze po pár dňoch opäť čakať zmena vysielania.
Prvá prišla vynútene z dôvodu covidu na nakrúcaní, pre ktorý sa presúval o týždeň štart šou, Markíza však následne zmenila aj vysielací deň reality šou a z pôvodných štvrtkov ju presunula na utorky.
Po dvoch častiach musí Markíza premýšľať nad osudom Survivora opäť.
Dá sa očakávať, že šou bude už čoskoro presúvať do horšieho vysielacieho času, čo by však znamenalo jej extrémne vysielanie až za polnoc. Podobný príbeh však zažil aj spomínaný Ostrov, ktorého finále v nočnom čase dokonca niektorí diváci ani nezaregistrovali.
Nočná mora formátu Survivor na Slovensku
Formát sa po prvýkrát na našom trhu objavil v roku 2007, kedy Joj ako svoj vtedajší absolútne najväčší ťahák realizovala slovenskú celebritnú verziu pod názvom Celebrity Camp.
Na Filipíny v januári toho roka odletelo až 26 osobností, medzi inými aj Silvia Šuvadová, Braňo Ondruš, Aneta Parišková, Zora Czoborová, Zuzana Belohorcová, Ján Lehotský či Paviel Rochnyak. Šou zďaleka nechytila toľko divákov, koľko do nej televízia investovala, a skončila neúspechom.
V roku 2016 sa šou dočkala aj klasickej verzie, ktorú pod názvom Ostrov už realizovala Markíza.
Dobrodružný formát bol na Markíze vtedy obrovskou novinkou, od ktorej si televízia veľa sľubovala. Uvádzala ho s masívnou kampaňou ako jeden z jej najväčších a najdrahších projektov histórie.
Veľká novinka sa však už po troch častiach musela porúčať z hlavného času o 20:30, pričom jej nepomáhali ani snahy zaradiť ju za vtedy valcujúcu premiérovú Hornú Dolnú.
Ani v čase o 21:40 sa reality šou dlho neohriala a po podieloch aj okolo 12 – 13 % sa porúčala bližšie k 23. hodine. Takto hlboko pritom spadla v priebehu úvodného mesiaca, v ďalších týždňoch sa dočkala zosunu až k polnoci.
Spojenie dvoch neúspešných verzií
Napriek tomu, že sa Ostrov stal vôbec jedným z historicky najväčších prepadákov vo vysielaní Markízy, nečakane po pol dekáde oznámila jeho obnovenie v spolupráci s českou Novou.
Vo federálnej verzii pritom televízia spojila to, čo nefungovalo na slovenskej obrazovke už v minulosti a postavila proti sebe v jednom tíme obyčajných súťažiacich ako fanúšikov reality šou a na druhej strane známe osobnosti z radov celebrít.
Šou už od začiatku sprevádzali veľké problémy, v decembri aj januári Nova aj Markíza viackrát menili vysielací deň aj dátum štartu programu, najprv z dôvodu konkurenčného boja, neskôr už pre krízu na výrobe, ktorú zastavilo rozšírenie koronavírusu medzi členmi nakrúcania.
Piatkový večer si podelili Joj s Jednotkou
V piatkový večer si divákov podelili Joj a Jednotka RTVS so svojim zábavne ladeným programom.
Milujem Slovensko uhralo pre Jednotku nadpriemerný rating 5,7 % s podielom 16,3 % v komerčnej cieľovke, pričom v novom roku sa už od štartu série nadychuje k lepším výkonom. Celkovo ho sledovalo 404-tisíc divákov, kde bolo dokonca tesným lídrom.
Vo vedení u mladých divákov bola Joj so seriálom Hranica, ktorému Milujem Slovensko konkurovalo dosiaľ najlepšie zo všetkých programov, keď ju stiahlo na rating 6,3 % s podielom 17,8 %. Dosiaľ dosahovala najčastejšie výkony na hranici 7 %. Celkovo si ju v piatok našlo 393-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“