Sledovanosť
Survivor sa stáva totálnou pohromou Markízy: Na takéto fiasko si v prime-time nepamätá!
Markíza po piatich rokoch zažíva ešte tvrdšie fiasko, ako v prípade prvého pokusu o spracovanie svetového dobrodružného formátu Survivor. S tretím vydaním česko-slovenskej verzie sa dostala na úplné dno.
Tretie vydanie česko-slovenskej federálnej verzie reality šou Survivor môže byť na Markíze posledné, ktoré sa objaví v hlavnom vysielacom čase.
Svetovo úspešný formát, s ktorým už majú skúsenosť všetky najsledovanejšie komerčné televízie na Slovensku a v Česku, sa po rokoch opäť vrátil do našich končín v novom spracovaní, ktoré priniesli Markíza a Nova.
Televízie stávkou na formát Survivor prekvapili už pri ohlásení jeho realizácie.
Na Markíze reality šou tvrdo prepadla v roku 2016, kedy bola pre televízneho lídra jej dovtedy absolútne najväčším televíznym projektom. Šou však už od štartu neuspela a po pár dňoch viackrát menila vysielací čas aj deň. Do troch týždňov zmizla z hlavného vysielacieho času, televízia ju dovysielala v nočných hodinách.
Polovičné čísla Ostrova
Survivor zažíva ešte horší návrat na slovenské obrazovky, než aké výkony na začiatku vysielania dosahoval jeho predchodca.
Ostrov v roku 2016 štartoval s vysielaním tri dni po sebe v utorok, stredu a štvrtok o 20:30.
Prvý diel v komerčnej cieľovke skončil na ratingu 6,6 % pri podiele 19,1 %, čo pre Markízu znamenalo v tom čase tvrdý neúspech. Následne s druhou časťou šou klesla na rating 5,2 % a podielom 15,5 %, vysielala sa však proti Česko Slovensko má talent, ktoré prevalcovalo večer na dvojnásobnom výkone. Tretia časť vo štvrtok stúpla na rating 6,4 % s podielom 18,6 %.
Už po týchto číslach Markíza pred piatimi rokmi rozhodla o konci Ostrova v prime-time.
Najprv ho odsúvala do druhého pásma na 21:40, už v prvom mesiaci vysielania mu však po viacerých zmenách zosúvala vysielací čas hlbšie do noci.
Nová verzia Survivora po prvých troch častiach končí oproti Ostrovu na polovičnom výkone.
Jeden z najhorších večerov lídra
Federálna verzia Survivora na Slovensku štartovala minulý utorok na ratingu 5,4 % s podielom 17,6 %, druhý diel klesol už len na úroveň 4 %.
Najnovšie sa Survivor s tretím vydaním prepadol ešte hlbšie, keď spadol na rating iba 3 % s podielom 10,4 %. Celkovo si tretie vydanie pozrelo iba 144-tisíc divákov, pri štarte ich mal ešte 230-tisíc.
Survivor tak do troch častí spadol na polovičné čísla oproti Ostrovu, ktorý je považovaný s ohľadom na náročnosť projektu a finančné náklady za jeden z najväčších neúspechov v histórii Markízy.
Prepadák, ako tento, Markíza vo svojom prime-time nezvykne zažívať.
Posledne jej tvrdo prepadla detská séria Tvoja tvár znie povedome minulú jeseň, ktorá sa z večerného vysielania porúčala po druhom kole s hlboko podpriemerným ratingom 4 % a podielom 13,1 %.
Sériu podobných neúspechov zažívala Markíza najmä začiatkom roku 2017 po odchode z terestriálneho vysielania, kedy jej novinky ako Divoký Zapadákov či Baby Boom prepadávali na úrovni 4 – 4,5 ratingu. Ani vtedy sa však až k trom percentám, ako teraz, neprepadla.
Na ešte horšie neúspechy si však dokáže zaspomínať konkurenčná Joj.
Vďaka projektom ako Zlatá maska, Bodka alebo Bola raz jedna škola sa v podiele na trhu dostala aj hlbšie pod 10 % a v niektorých prípadoch ratingovo dokonca na bežnú úroveň malých staníc.
Survivor štvorkou na trhu
V celkovom počte divákov sa Survivor tento utorok prepadol do pozície trhovej štvorky.
Lídrom bola Nemocnica, ktorú si pozrelo 548-tisíc divákov, nasledovala ju Jednotka so sériou Návrat do Provensálska s celkovo 218-tisíc divákmi. Hlavnú Markízu predbehla aj menšia Doma s telenovelou Láska na prenájom, ktorú tentoraz sledovalo 188 a 194-tisíc divákov. Iba deň predtým v pondelok pritom telenovela zažila svoj vôbec najlepší deň od štartu.
V komerčnej cieľovke Survivor tesne udržal pozíciu dvojky.
Podarilo sa mu to aj s ratingom bližšiemu úrovni malých staníc. Nemocnica dosiahla rating 7,9 % s podielom 22,1 %, pričom nevyužila voľný priestor na posilnenie či udržanie úrovne z úvodného týždňa v novom roku.
Láska na prenájom sa hýbala na ratingoch od 2,5 % pod 3 %, ďaleko Markíze nebola u mladých ani Jednotka s Návratom do Provensálska pri ratingu 2,5 %.
Predbehli ho aj Geissenovci
Druhým najsilnejším programom utorňajšieho večera boli prekvapivo Geissenovci.
Tí od návratu na Joj udržujú konštantnú sledovanosť, ktorá nedosahuje na večerné priemery stanice, zároveň však televízii značne posilnili druhé pásmo oproti minulým sezónam, v ktorých neraz po hlavnom programe tvrdo prepadávala.
Aktuálne po Nemocnici Geissenovci šli na rating 3,3 % s podielom 12,4 %. Predbehli tak aj nákladného Survivora, podarilo sa im to rovnako v celkovom publiku, kde ich sledovalo 178-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“