Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Markíze sa črtá prepadák: Veľkolepý Survivor nezabral, odštartoval horšie ako Ostrov!

Survivor ako jedna z najdrahších a najnáročnejších šou Markízy pri svojom štarte nedosiahol na jej priemer, uviedol sa ešte horšie, než jeho predchodca a jeden z najväčších prepadákov lídra Ostrov.

Prepadák reality šou Survivor sa môže na Slovensku zopakovať už po tretí raz.

Formát sa po prvýkrát na našom trhu objavil v roku 2007, kedy Joj ako svoj vtedajší absolútne najväčší ťahák realizovala slovenskú celebritnú verziu pod názvom Celebrity Camp.

Na Filipíny v januári toho roka odletelo až 26 osobností, medzi inými aj Silvia Šuvadová, Braňo Ondruš, Aneta Parišková, Zora Czoborová, Zuzana Belohorcová, Ján Lehotský či Paviel Rochnyak. Šou zďaleka nechytila toľko divákov, koľko do nej televízia investovala, a skončila neúspechom.

V roku 2016 sa šou dočkala aj klasickej verzie, ktorú pod názvom Ostrov už realizovala Markíza. Dobrodružný formát aktiež uvádzala s obrovskou kampaňou ako jeden z jej najväčších a najdrahších projektov histórie.

Veľká novinka sa však už po troch častiach musela porúčať z hlavného času o 20:30, pričom jej nepomáhali ani snahy zaradiť ju za vtedy valcujúcu premiérovú Hornú Dolnú. Ani v čase o 21:40 sa reality šou dlho neohriala a po podieloch aj okolo 12 – 13 % sa porúčala bližšie k 23. hodine. Takto hlboko pritom spadla v priebehu úvodného mesiaca, v ďalších týždňoch sa dočkala zosunu až k polnoci.

 


Expresný verdikt Markízy nad neúspešným Ostrovom: Najväčší ťahák jesene o 20:30 končí!Čítajte →

Spojenie dvoch neúspešných verzií

Napriek tomu, že sa Ostrov stal vôbec jedným z historicky najväčších prepadákov vo vysielaní Markízy, nečakane po pol dekáde oznámila jeho obnovenie v spolupráci s českou Novou.

Vo federálnej verzii pritom televízia spojila to, čo nefungovalo na slovenskej obrazovke už v minulosti a postavila proti sebe v jednom tíme obyčajných súťažiacich ako fanúšikov reality šou a na druhej strane známe osobnosti z radov celebrít.

Šou už od začiatku sprevádzali veľké problémy, v decembri aj januári Nova aj Markíza viackrát menili vysielací deň aj dátum štartu programu, najprv z dôvodu konkurenčného boja, neskôr už pre krízu na výrobe, ktorú zastavilo rozšírenie koronavírusu medzi členmi nakrúcania.

 


Všetko o reality šou Survivor: Veľký prehľad súťažiacich, kto je v hre a kto vypadol?Čítajte →

Horší štart ako Ostrov

Na Slovensku si Survivor môže zaknihovať v poradí svoj tretí neúspech na televíznej obrazovke.

Nová federálna verzia Survivora po odklade a zmene vysielacieho dňa odštartovala v utorok 18. januára 2022, kedy dosiahla podpriemerný rating 5,4 % s podielom 17,6 %. Celkovo šou sledovalo priemerne 230-tisíc divákov.

Markíza šou naťahovala uprostred pracovného týždňa až za 23. hodinu, čo jej pomohlo čiastočne zdvihnúť podiel na trhu programu.

Pre Markízu štart Survivora môže naznačovať blížiace sa fiasko, keď ešte väčšia a drahšia verzia reality šou odštartovala horšie, ako jej predchodca Ostrov.

Ostrov na začiatku septembra 2016 štartoval na ratingu 6,6 % pri podiele 19,1 %. Do troch týždňov skončil v prime-time.

Survivora pri štarte prevalcoval konkurenčný seriál Joj Nemocnica, ktorý sa po zimnej pauze vrátil na ratingu 9,2 % s celkovo 588-tisíc divákmi. Viac nájdete v tomto článku.

 


Nemocnica sa vrátila v plnej sile, prevalcovala štart Survivora! Predbehla aj konkurenčný hitČítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor