Aktuality
Veľké plány televízií: Spravodajská stanica RTVS, nové kanály Joj aj mladšia sestra Markízy!
Všetky tri slovenské televízne skupiny pripravujú rozširovanie svojho staničného portfólia, do dvoch rokov môžu na Slovensku odštartovať viaceré nové kanály.
Počet slovenských televíznych staníc od najsledovanejších televízií sa už v najbližšom období môže výrazne rozšíriť. Televízie v súčasnosti avizujú niekoľko nových programových služieb, ktoré by mohli odštartovať v najbližších dvoch rokoch.
Až tri nové stanice môže za obdobie piatich rokov spustiť verejnoprávna televízia.
Tá od začiatku samostatného vysielania ponúka dva televízne okruhy Jednotka a Dvojka. Prvý pokus rozšíriť ponuku absolvovala v roku 2008 spustením športového kanála Trojka, ktorý jej však vydržal len do roku 2011. Po desiatich rokoch má vo vyhliadke ponuku zloženú až z piatich televíznych služieb.
Po tom, čo sa v roku 2019 pred Vianocami vrátila do jej portfólia Trojka, tentokrát už ako archívny kanál, sa tieto vianočné sviatky po viac ako ročnom čakaní dočká štartu dlho avizovaný športový kanál :Šport. Ako prvý nenadviaže na stratégiu spoločných názvov televíznych staníc RTVS.
Do dvoch rokov chce zároveň RTVS spustiť aj piaty televízny kanál, keď potvrdzuje prípravu novej spravodajskej stanice.
Verejnoprávna televízia bola dlhé roky kritizovaná za absenciu samostatných spravodajských služieb – či už internetového portálu, s ktorým jej na mimoriadne presýtenom online trhu ušiel vlak, keď spravodajský web spustila len začiatkom tohto roka, ale rovnako tak televíznej stanice.
Diváci by sa nakoniec spravodajského kanála RTVS mali predsa len dočkať.
Plány s prípravou spravodajskej stanice potvrdil generálny riaditeľ RTVS, Jaroslav Rezník, ktorý očakáva, že by k jeho spusteniu mohlo dôjsť už v roku 2023.
„Podľa mňa jar, možno skôr jeseň 2023, aby som bol opatrnejší,“ naznačil Rezník v rozhovore pre Denník N termín možného uvedenia kanála do života.
V prípade naplnenia plánov by RTVS od roku 2019 spustila každé dva roky jednu novú stanicu.
Po dlhých rokoch zároveň chystá svoje staničné portfólio zväčšiť aj Markíza.
Tá naposledy počet staníc na slovenskom území, naopak, škrtala, keď už po necelom roku vysielania v decembri 2013 zrušila svoju štvrtú stanicu Fooor. Jej obsah sa presunul na Dajto, pričom odvtedy Markíza ponúka tri televízne služby, okrem hlavnej a spomínanej mužskej stanice aj na ženy zameranú Doma.
Nové stanice naposledy do jej portfólia pribudli pred dlhším časom.
Od januára 2016 spustila českú verziu hlavnej stanice Markíza International, od septembra 2017 zároveň začala ponúkať kanál s hodinovým posunom Markíza +1, s ktorým ako prvé prišli rok predtým Joj a Prima.
Po novom televízny líder plánuje spustenie plnohodnotného nového kanála, ktorý doplní menšie stanice Doma, Dajto a hlavnú Markízu.
Markíza chce štvrtú televíziu odštartovať už v roku 2022, nateraz jej zameranie tají, informovali Stratégie.
Televízia však v ostatnom čase, aj v spolupráci s českou Novou, extrémne rozšírila pôvodnú tvorbu.
Len pre Voyo pripravuje minimálne šesť nových seriálov, ktoré sa dostanú aj do lineárneho vysielania, pre rok 2022 odvysiela až tri reality šou – Survivor, Love Island a Farma, pri ktorých bude mať k dispozícii mimoriadne množstvo denného obsahu. Rozšírila tiež balík nakúpených filmov, dlhodobo významne investuje do nových akvizičných seriálov. Markíza tak môže mať k dispozícii dostatok obsahu pre nový kanál, ktorý by sa stal dosiaľ jej najbližšou sestrou.
Televízia sa naposledy pri prípravách štvrtého kanála vydala skôr cestou českej Novy.
Po zrušení stanice Fooor si v roku 2015 zaregistrovala značku napríklad pre stanicu Markíza Gold, ktorá mala byť archívnym kanálom televízie, ale aj Markíza Passion, pre ktorú dokonca získala aj licenciu na vysielanie. V tomto prípade však malo ísť skôr o platenú stanicu po vzore rovnomenného nemeckého kanála. Vývoj platených staníc v tom čase priznala aj sama Markíza, nakoniec žiaden nespustila.
Ani aktuálne pripravovaný štvrtý kanál by nemal ísť cestou platenej stanice, keď jednou z hlavných motivácií na jeho spustenie je výrazný nárast dopytu po televíznej reklame.
Plány so spustením rovno viacerých vlastných staníc navyše naznačuje Joj.
Komerčná dvojka od roku 2015 naplno rozbehla rozširovanie svojho staničného portfólia, do ktorého do dnešného dňa patrí už dvanásť televíznych kanálov, pričom celkovo na slovenskom území obchodne zastupuje šestnásť staníc.
Po českých kanáloch Joj Cinema a Joj Family a detských staniciach Jojko a Ťuki televízia najnovšie spustila vlastný športový kanál Joj Šport, ktorého realizáciu prvýkrát pripustila iba takto pred rokom.
Dnes Joj potvrdzuje ambíciu rozširovať svoje portfólio aj naďalej, a to po vzore českej Primy.
Tá od roku 2015 na českom území spustila rovno päť menších staníc – filmovú Prima Max, kriminálkovú Prima Krimi, spravodajskú CNN Prima News a len tento rok archívnu stanicu Prima STAR a reality kanál Prima Show.
V najbližších rokoch Joj naznačuje plány rovno s viacerými ďalšími stanicami, ktoré by sa na rozdiel od nedávnych akvizícií CS staníc mali zaradiť do hlavného staničného portfólia televízie na Slovensku.
„Uvažujeme nad ďalšími stanicami v horizonte niekoľkých rokov. V pláne máme nové kanály, o ktorých zatiaľ nechceme hovoriť,“ potvrdil túto jeseň obchodný riaditeľ Joj, Martin Heržo.
Nové stanice by sa tak mohli podobne, ako Joj Šport, zaradiť do hlavnej ponuky k nosnej Joj a menším kanálom Joj Plus, Wau či Jojkovi.
Joj ostatne, mimo športovej stanice, investovala skôr do staničných akvizícií nákupom českých kanálov CS Film, CS History a CS Mystery. Minulý rok generálny riaditeľ Joj, Marcel Grega, pripustil posilnenie investícií práve na českom trhu, po skončení covidovej krízy.