Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Zlatá maska prepadákom jesene, Dvaja na jedného a Pán profesor najvyššie! Na čele týždňa Noviny

Návrat premiér Pána profesora vyšvihlo seriál k najvyšším ratingom týždňa, Zlatá maska, naopak, zažila tvrdý prepadák k číslam skôr malých staníc.

Ďalší týždeň sezóny priniesol rozlúsknutie niektorých otázok ohľadom hlavných jesenných programov.

Hneď v pondelok si na svoj skutočný výkon po prerušení vysielania seriálu na jar počkal seriál Pán profesor. Pri jeho návrate túto jeseň Markíza urobila netradičný krok, keď seriál vrátila najprv zreprízovaním trojice dielov odvysielaných len na jar a až uplynulý pondelok vytiahla premiérovú časť. Do novej sezóny tak vstúpila s reprízami, čo jej však napriek podpriemerom neublížilo, naopak, pošetrila si nové časti Susedov, ktoré nastúpia po dovysielaní prvej série Pána profesora.

Návrat premiér seriálu vystrelil seriál z podpriemerov na top ratingy týždňa u mladých divákov v cieľovke 12-54, keď štvrtý diel Pána profesora dosiahol rating 8,4 % s podielom 24,7 %. Potvrdzuje tak správne rozhodnutie televízie vysunúť ho na 20:30, keď pôvodne mal byť programom do druhého pásma za Susedov. Spolu si seriál pozrelo 357-tisíc divákov starších ako 12 rokov, tradične bolo celkovo vo vedení Inkognito, ktoré tento pondelok videlo 424-tisíc divákov.

Z ďalších seriálov týždňa si sledovanosť polepšili stredajšie Prázdniny na Joj, ratingovo mali stúpnuť u mladých divákov na 6 % s podielom okolo 18 %, celkovo ich malo vidieť 305-tisíc divákov. O niečo rástla tiež štvrtková Horná Dolná Markízy, keď sa prehupla cez ratingových 7 %. Celkovo si ju pozrelo 328-tisíc divákov.

 


Sezóna sklamaní: O divákov prichádzajú aj Oteckovia, padajú už k priemerom Markízy!Čítajte →

Utorňajšie Sestričky opäť klesli pod ratingových 8 %, celkovo ich však sledovalo zo všetkých seriálov najviac – 416-tisíc divákov. Ani v ďalší týždeň formu nenašiel Nový život, ktorý najviac zahral vo štvrtok, kedy ho sledovalo 261-tisíc divákov. Ratingovo naďalej ostáva u mladých pod 4,5 %. Výkonnosť klesá aj Oteckom, ktorí uplynulý týždeň v každý deň nedosiahli na kľúčových 30 %, v piatok dokonca spadli pod podielových 24 %. Potvrdili tak klesajúci trend.

Zo zábavných programov najvyššie zahralo nedeľné Dvaja na jedného, ktoré si v komerčnej cieľovke už pripomína vyššie výkony z minuloročnej prvej série. Rating šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla stúpol na 8,9 %, čo podielovo znamenalo 26,4 %. Z večerných nespravodajských programom týždňa bolo Dvaja na jedného u mladých divákov najvyššie, celkovo si šou pozrelo 415-tisíc divákov a zaostala tak za pondelňajším Inkognitom a piatkovým Milujem Slovensko. To si celkovo pozrelo 425-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke zahralo totožný rating ako duel Farmy 6,7 %. Oba piatkové programy tak rástli. Sobotnú sledovanosť nájdete v tomto článku.

 


Jednotka rozšírila sobotnú zábavu novinkou s Kubovčíkom: Netradičný seriál štart ustál!Čítajte →

Opačný trend zaznamenala hlavná jesenná šou Joj a Primy Zlatá maska. Nakoniec obe televízie ešte pre túto nedeľu ponechali šou v nedeľu po 20. hodine, čo pre obe znamenalo prehĺbenie prepadáku šou. Na Slovensku sa Zlatá maska dostala na úroveň skôr malých staníc, keď mala prepadnúť s podielom 8,2 % a celkovo si ju pozrelo 195-tisíc divákov. Prima už od budúcej nedele vysúva Zlatú masku za 21:30 a pred ňu nasadí novú sériu vlastného seriálu Polda, reakcia sa dá očakávať aj na strane Joj, ktorá bude musieť meniť program.

Z celého týždňa si najviac divákov pozrelo nedeľné Noviny na Joj. Ako jediný program uplynulých siedmich dní prekročili šesťstotisícovú hranicu, spolu ich sledovalo 640-tisíc divákov s podielom 29,4 % (12+). V komerčnej cieľovke zas najvyššie siahali Počasie Markízy a Televízne noviny, v nedeľu sa dostali na ratingy 9,9 resp. 9,8 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a prípadne podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor