Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Doma zvrátila trápenie: Láska na prenájom v prvý týždeň prevalcovala aj turecké hity!

Novej tureckej telenovele Láska na prenájom po silnej vianočnej kampani vyšiel úvodný týždeň, dosiahla najlepšiu seriálovú sledovanosť Doma ostatných rokov.

Už tradične na začiatku roka Doma uviedla do vysielania novú večernú telenovelu, s ktorou plánuje vyplniť väčšinu jarnej sezóny.

Tentokrát siahla po jednej z čerstvých noviniek, ktorá zaznamenala v domácej krajine úspech, odľahčenej telenovele Láska na prenájom, ktorou chce zvrátiť viaceré neúspechy minulého roka.

Po viacerých silných telenovelách má Doma za sebou nevydarené obdobie, v ktorom skúšala zvrátiť jeden neúspech za druhým. 

Séria neúspechov

V uplynulej sezóne sa jej s premiérovými seriálmi nedarilo už od podvečera, kedy vlažné výkony dosahoval lekársky seriál Klinika Hope spravidla len na úrovni okolo 2 – 3 %, Doma zároveň už dlhšie držala sériu slabo výkonných premiérových tureckých telenoviel, ktoré sú základnou súčasťou jej večerného programu.

Spokojná nebola so sledovanosťou už jarného seriálu Spútaný motýľ, ktorý pred letom odsunula do neskoršieho času vytiahnutím vtedajšej novinky Meryem.

Ani tá sa však o 20:30 neudržala a od konca leta ju Markíza presunula až na 22:30.

Do noci ju v druhej polovici augusta vysunula hlavná jesenná novinka Dve tváre Istanbulu, ktorá však taktiež na Doma nezabrala podľa predstáv. Najvyššie sa hýbala na podieloch v okolí 5 %, spravidla však medzi 2 – 4 %.

 


Všetko o telenovele Láska na prenájom: Počet častí, prehľad postáv, epizódy, dejČítajte →

Po trápení rekordný nástup novinky

Doma sériu slabo výkonných večerných telenoviel prerušila nástupom aktuálnej novinky Láska na prenájom.

Tá zažila jeden z najlepších štartov spomedzi vôbec všetkých tureckých telenoviel na Doma.

Prvé dve časti v pondelok 3. januára 2022 uhrali v komerčnej cieľovke rating 2,8 % s podielmi na trhu okolo 7 – 8 %, čím v niektorých prípadoch aj výrazne prekonala nástup niekdajších silných telenoviel ako Feriha, Zakázaná láska či Vymenené životy, ktoré patrili k jej vôbec najsledovanejším tureckým seriálom v minulosti.

Neskôr mimoriadne úspešná Feriha štartovala na ratingoch len nad 1 %, Zakázaná láska sa blížila 2 %, Vymenené životy už boli v okolí 2,5 %.

Láska na prenájom v ďalšie dni tieto výkony potvrdila aj vylepšila.

Najhoršie v prvom týždni obstála telenovela v utorok, kedy padla o tretinu, v nasledujúcich dňoch však vyskočila na nové maximá, keď sa už hýbala na úrovni 3 ratingov, ktoré dokázala aj prekročiť so štvrtkovým dosiaľ najvyšším ratingom 3,2 %. Podielovo potvrdila pozíciu na úrovni 7 až vyše 8 %.

Minuloročné telenovely Spútaný motýľ, Meryem či Dve tváre Istanbulu sa pre porovnanie pri štarte hýbali na podielovej úrovni 4 – 5 %.

Návrat do čias najväčších tureckých hitov

Doma sa tak v prvý týždeň vysielania Lásky na prenájom vrátila do svojej zlatej éry, kedy na jej obrazovke bežali telenovely ako Fatmagül, alebo spomínaná Feriha či Vymenené životy.

Tieto telenovely sa v najlepších časoch dokázali dostávať nad hranicu 3 ratingov, čo však bývalo spravidla až v priebehu ich vysielania, kedy si nabalili nových divákov.

Bežne sa úspešné turecké seriály na Doma večer hýbu na úrovni okolo 1,7 až 2,5 %, ostatnou takto výkonnou telenovelou bola minuloročná séria Cennet.

Aj Cennet v najlepších časoch atakovala hranicu troch ratingov, spravidla však bola bližšie dvom percentám. Iný príbeh už písali nasledujúce spomínané telenovely Spútaný motýľ, Meryem či Dve tváre Istanbulu, ktoré sa hýbali spravidla v okolí 1,5 %, no aj menej.

Láska na prenájom si získala mladých

Doma tak oproti ostatnej jeseni získala najmä mladých divákov.

V celkovom publiku 12+ štandardne dosahuje s večernými telenovelami nadpriemery, a to aj tými, ktoré pre nízku sledovanosť v komerčnej cieľovke minulý rok odsúvala bližšie k noci.

V prípade Lásky na prenájom Doma so štartom telenovely dosiahla u mladých divákov podobný výkon ako v celkovom publiku, kde si spolu prvé dve časti pozrelo 199 a 197-tisíc divákov s podielmi medzi 8 – 10 %. 

Vôbec najviac divákov mala Láska na prenájom v stredu, kedy ju sledovalo 206 a 205-tisíc divákov s obdobnými podielmi na trhu.

V tejto cieľovke sa najúspešnejšie telenovely v ich najsilnejších časoch dokázali dostávať ešte vyššie, avšak už okolo hranice 220-tisíc divákov, od ktorej Láska na prenájom nemala ďaleko.

 


Telenovela Láska na prenájom na TV Doma: Koľko má častí a kedy dôjde do finále?Čítajte →

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor