Sledovanosť
Druhá šanca pred finále neporaziteľná! Markíza s ďalšou zmenou programu, zachraňuje druhé pásmo
K Druhej šanci sa po veľkonočnej prestávke vrátili všetci diváci, Markíza sa jej nábeh opäť pokúsila využiť novým programom. K zmene pristúpila po štvrtýkrát v tomto roku.
Najsledovanejší jarný večerný program sa blíži k svojmu jarnému vrcholu.
Markíza v pondelok odvysielala predposlednú 15. časť prvej série lekárskeho hitu Druhá šanca, ktorému neuškodila ani týždňová prestávka.
Naopak, k seriálu sa vrátili kompletne všetci diváci, keď najnovšiu epizódu sledovalo 603-tisíc divákov v univerzálnom publiku, čím zopakovala výkon predchádzajúcej časti vysielanej pred Veľkou nocou. V komerčnej cieľovke si medzi epizódami seriál navyše polepšil na rating 11,3 % s podielom 29,7 %.
Hranica dosiahla svoj priemerný výkon s ratingom 6,2 % a podielom 16,1 % v komerčnej cieľovke, na Doma ostáva naďalej v nadpriemere telenovela Láska na prenájom, ktorá tentokrát dosiahla rating 2,2 % s podielom 5,7 %. Na jej úspech sa nedarí nadviazať novej komediálnej telenovele S hlavou v oblakoch, ktorá dosiahla o 21:30 rating 1,2 % s podielom 4,2 %. Láska na prenájom zvykla v tomto čase rating predošlej časti udržať aj vylepšiť.
Markíza tento pondelok opäť menila program po Druhej šanci o 22. hodine.
V tomto čase sa v jej vysielaní túto jar vystriedali už štyri rôzne programové žánre. Na začiatku roka vypĺňala podľa plánov čas po Druhej šanci filmami, po zmene vysielania Survivora ešte na konci januára ho zaradila miesto filmov aj na pondelky, kde sa však reality šou ohriala len dva týždne. Tvrdo prepadla s podielmi na trhu 10 – 11 % v komerčnej cieľovke. Na pondelky sa vrátili filmy, no už zakrátko menila televízia program opäť. Jednorazovo po Druhej šanci neúspešne zreprízovala prvé dva diely seriálu Svätý Max, za tým už vydarenejšie operatívne odpremiérovala ukrajinský seriál Sluha národa, po ktorom znovu pokračovala v pondelky s filmami.
Nová dvojička k Druhej šanci
Tento týždeň stihla Markíza urobiť v čase po Druhej šanci štvrtú zmenu programu v priebehu jarnej sezóny.
Najnovšie miesto filmov operatívnou úpravou zaradila na pondelky o 22:00 premiéru zábavného kvízu Dobre vedieť, ktorým sa tak pokúsila konkurovať stabilnej šou Inkognito na Jojke.
Markíze nasadenie Dobre vedieť aj na začiatok týždňa zabralo, keď ju kvíz dostal po týždňoch prepadákov do vedenia s ratingom 4,1 % a podielom 18,6 %. Inkognito zaostalo o dve desatiny ratingu. Pôvodne mala Markíza tento pondelok vysielať po Druhej šanci reprízovú komédiu My sme Millerovci.
Dobre vedieť si prenieslo prakticky všetkých divákov zo stredy, kde už skôr vytlačilo z programu Survivora a predtým vysielaných Susedov. V stredajšom vysielaní dosahuje kvíz hranicu 4 ratingov pravidelne. Markíza zábavný kvíz odvysiela aj najbližší pondelok po finále Druhej šance, už o dva týždne však na pondelky avizuje komediálny seriál Horná Dolná s dvomi časťami po sebe. Program by tak v pondelňajšom druhom pásme zmenila už piatykrát v priebehu piatich mesiacov.
Svadby nerastú ani pred finále
Ani blížiace sa finále reality šou Svadba na prvý pohľad neprináša Markíze vykročenie z utorňajších podpriemerov.
Tretej sérii šou sa od marcového štartu nedarí dostať do formy a slabú sledovanosť potvrdzuje aj pred koncom vysielania. Týždeň pred finále Svadba na prvý pohľad uhrala podpriemerný výkon 5,9 % s podielom 17 % v komerčnej cieľovke, celkovo si ju pozrelo 282-tisíc divákov.
Utorňajším lídrom ostáva Nemocnica, ktorá sa stabilne hýbe v okolí 8 ratingov v komerčnej cieľovke. Tento týždeň túto hranicu mierne podliezla, celkovo si seriál malo pozrieť 512-tisíc divákov.
Spomedzi menších kanálov sa už na čele neudržala Doma. Kým Láska na prenájom ešte uhrala rating 2,4 % s podielom 6,5 %, novinka S hlavou v oblakoch opäť o rating klesla na 1,3 % s podielom 4,6 %. Viac sa v tom čase tentokrát darilo WAU s kriminálkami CSI: Miami a Súkromné očko, ktoré po 21. hodine prekročili podiel 5 %.
Ultimátum zopakovalo prepadák
V celom priebehu siedmej série si vedúce postavenie udržiava jediná veľká televízna šou jari.
Uplynulú nedeľu vo svojom ôsmom kole dosiahla tanečná šou Let´s Dance v komerčnej cieľovke rating 8,5 % s podielom 29,1 %, celkovo si ju pozrelo 590-tisíc divákov. V tejto univerzálnej cieľovke šiel podiel na trhu na úroveň až 34,1 %.
Jednotke RTVS vyšlo najmä sobotné vysielanie, v ktorom bola lídrom v oboch hlavných cieľovkách. Záhady tela si pozrelo 387-tisíc divákov pri podiele 18,1 % v univerzálnej cieľovke, talkshow Neskoro večer sledovalo 343-tisíc divákov s podielom 19 %.
Záhadám tela sa zároveň v komerčnej cieľovke pri rating 4,7 % podarilo predbehnúť značkový seriál Joj Ultimátum, ktorý sa od Veľkej noci výrazne sledovanosťou prepadol a stratených divákov už nenašiel. Najnovší piaty diel dosiahol rating iba 4,3 % s hlbokým podielom 12,1 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“