Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Šokujúce ráno pre Markízu: Svadby pri štarte s prepadákom, Joj prepisovala rekordy!

Markíza zažíva ďalší tohtoročný neúspech, proti Nemocnici nezabralo ani vytiahnutie jedného z jej najsilnejších minuloročných projektov Svadba na prvý pohľad. Joj, naopak, v utorok prepisovala rekordy.

Veľký útok ohlásila Markíza od marcového štartu hlavnej časti jarnej sezóny, ktorá je pre televízie v prvom polroku najdôležitejšia.

Po veľkom januárovom fiasku so Survivorom, stiahnutí Susedov, februárovom poklese novinky Šťastní vs. Šťastní aj neúspechu Hornej Dolnej, sa televízna jednotka pripravovala na výrazné posilnenie svojej jarnej štruktúry, a to aj voči dominujúcej konkurencii.

Tou je z pohľadu Markízy dnes podvečerná šou Bez servítky, proti ktorej pokračuje s Oteckami, no najmä večerný seriál Nemocnica, ktorý je lídrom sledovanosti v čase svojho vysielania od minuloročného štartu.

Čo viac, Nemocnici sa dosiaľ zakaždým podarilo zatlačiť do podpriemerov bývalé hity Markízy.

Vlani z líderského trónu po troch silných sezónach zosadila dovtedy dominujúce Sestričky, rovnako najslabšiu sezónu zažila práve v konkurencii Nemocnice Horná Dolná, ktorá tento rok završuje svoj prepad sledovanosti. Markíza proti Nemocnici prišla nielen o vedenie, ale aj o potrebnú výkonnosť, keď sa prepadla od ostatnej jesene do podpriemerov. V tomto roku navyše v týchto večeroch poklesla ešte viac.

Práve od marca sa Markíza pokúša dominanciu Nemocnice zlomiť.

Oproti minulým rokom kompletne prekopala svoju štruktúru, pričom proti Nemocnici vytiahla svoje najsilnejšie zbrane – vlaňajší hit Svadba na prvý pohľad a zábavnú šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla 2 na 1. Obom programom pritom už druhýkrát, oproti ich úvodným sériám, zmenila vysielací deň.

Svadby na prvý pohľad s prepadákom

Markíza už aktuálne odštartovala prvý z projektov, novú tretiu sériu reality šou Svadba na prvý pohľad.

Kým prvú sériu Svadieb televízia vysielala ešte vo štvrtky, minulú jar druhú sériu presunula s úspechom do piatkového večera, kde zaznamenala výrazný vzostup sledovanosti. Pre Markízu bola jedným z hitov sezóny. Ani tento nárast úspechu ju však nepresvedčil nehýbať s osvedčeným vysielacím slotom a jedným zo svojich najsilnejších formátov sa rozhodla pokryť v utorky dominujúcu Nemocnicu.

Markíze však na prvý raz tento krok nevyšiel.

Svadba na prvý pohľad zažila v úvode 3. série dosiaľ najhorší štart, keď sa uviedla ratingom iba 6,2 % s podielom 17,7 %. Celkovo si ju pozrelo len 287-tisíc divákov.

Oproti minuloročnému marcovému štartu druhej série zažili Svadby tvrdý prepad. Vlaňajší nástup reality šou dosiahol 5. marca 2021 v piatkovom prime-time rating 9 % s podielom 21,8 % v komerčnej cieľovke, pričom šou sledovalo priemerne celkovo 438-tisíc divákov.

Aj menej úspešná prvá séria štartovala v januári 2020 na lepšom ratingu 7,2 %. Po veľkej kampani bol vtedy považovaný za neúspech. Už o týždeň však šou porástla na 8,5 %.

Ďalší skalp Nemocnice

Kým Markíza sa s ďalším hitom prepadla do podpriemeru, Nemocnica aj pri prvom strete s novou konkurenciou ostala nehybná.

Seriál udržal svoj tohtoročný štandard v utorňajšom vysielaní, keď Nemocnica tento utorok dosiahla rating 8,6 % s podielom 23,7 %. Celkovo si ju pozrelo 566-tisíc divákov, čím dvojnásobne prekonala Svadbu na prvý pohľad.

Nemocnica si dokonca výrazne medzitýždenne polepšila, keď porástla o takmer rating z minulotýždňových 7,8 % v komerčnej cieľovke. Týždeň predtým však v utorok vystrelila na 8,8 %.

Joj prepisovala rekordy

O ďalšie prekvapenie sa napriek čiastočnej konkurencii Svadby na prvý pohľad postarali Geissenovci.

Po Nemocnici dosiahli svoje tohtoročné maximum, keď sa im doterajšie priemerné výkony podarilo vylepšiť až o štvrtinu.

Geissenovci v utorok vyskočili na rating až 4,4 % s podielom 16,3 %. S takouto výkonnosťou by už porážali všetky programy Markízy v druhom pásme. Dosiaľ sa hýbali v okolí ratingovej trojky. Markíza sa, naopak, trápila so Survivorom, ktorý po 22. hodine tvrdo prepadol s podielom 11,5 % v komerčnej cieľovke.

Ďalší rekord dosiahla Joj v podvečernom vysielaní.

Nové maximum v komerčnej cieľovke dosiahla kuchárska reality šou Bez servítky, ktorá prevalcovala podvečer ratingom 8,6 % pri podiele 27,6 %. Vylepšila tak v ratingu aj podiele na trhu doterajší rekord, ktorý zaznamenala len pred týždňom.

V dni valcujúcej dennej kuchárskej šou Joj už padá do podpriemerov Markíza.

Oteckovia túto jar definitívne opustili status podvečerného hitu, v utorok uhrali len vlažný podiel 18 %. Vo väčšine dní sa však držia nad hranicou 20 %, bolo tomu tak aj na úvod týždňa v pondelok s podielom pod 21 %. Bez servítky vtedy nevystrelilo do valca pri podiele nad 23 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor