Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: ilustračné, RTVS

Sledovanosť

Víťazi a porazení Veľkej noci: Programom sviatkov Let´s Dance, bodovala menšia Pluska!

Veľkonočné sviatky zrazili na dno minisériu Ultimátum, filmové premiéry priniesli vlažné výkony aj tvrdý prepadák, ktorý z podpriemerov dostal štvrtkovú šou 2 na 1. Na Veľkú noc zaujali menšie stanice, v každý zo sviatočných dní bodovala JOJ Plus a s hokejovými zápasmi športová stanica RTVS, na Doma zas zabrali podvečerné kultové seriály. Pozrite si prehľad sledovanosti Veľkej noci 2022.

Veľká noc tento rok veľký hit sviatkov nepriniesla.

Ani jedna z hlavných televíznych staníc počas veľkonočných dní nevybočila z priemernej sledovanosti, pomer síl nezmenil ani presun finálovej časti Milujem Slovensko v rámci aktuálnej série na Veľkonočný pondelok. Výnimkou bol štvrtok, kedy sa priestor otvoril zábavnej šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla.

2 na 1 bez Nemocnice lídrom

Na Zelený štvrtok už totiž začala filmový program uvádzať Joj, ktorej však vôbec nevyšla náhrada seriálovej Nemocnice. Romantická dráma Kým si so mnou prepadla najtvrdšie zo všetkých večerných filmových premiér Veľkej noci s podielom iba pod 10 % v komerčnej cieľovke.

Voľný priestor využila Markíza so šou 2 na 1, ktorá sa v tejto sezóne väčšinu času trápi.

Po týždňoch hlboko podpriemerných výkonov okolo ratingovej úrovne 5 % šou druhýkrát v tomto roku poskočila do nadpriemeru, vydanie 2 na 1 s Petrom Marcinom sa dostalo na rating 7,7 % a podiel 23,3 % v komerčnej cieľovke. Šou sa tak zaradila k top programom vysielania Veľkej noci. Celkovo si ju pozrelo 392-tisíc divákov, ešte pred týždňom ich bolo viac ako 100-tisíc menej.

Mierne si polepšil aj zábavný kvíz Čo ja viem na Jednotke s podielom cez 9 % v komerčnej cieľovke a vyše 250-tisíc divákmi v univerzálnom publiku. Stále sa však vo štvrtkový večer oproti niekdajším výkonom, kedy prekračoval hranicu 400 až 500-tisíc divákov trápil. RTVS ho ale už od tohto týždňa vracia späť na piatky, viac v tomto článku.

 


RTVS zmení jarné plány: Čo ja viem vráti na piatky, na štvrtky vytiahne dve novinky!Čítajte →

Z menších staníc vyšla na Doma stávka na kultové minisérie Vtáky v tŕní a Anna zo Zeleného domu.

Obe série od štvrtka dosahovali priemerné a nadpriemerné výkony stanice s podielmi od 3 do 6 %, často bližšie k hornej hranici. Najsilnejší deň zažili v pondelok, kedy ju dokázali aj prekonať, viac v ďalšej časti článku.

Veľkonočný výstrel Plusky

Uplynulý utorok sa z nového impulzu tešili podvečerní Oteckovia, ktorí v deň príchodu novej postavy v podaní Barbory Švidraňovej sledovanosťou vystrelili na podiel 26,3 % a otočili negatívny vývoj ostatných týždňov. Nárast však seriálu vydržal iba jeden deň, už od stredy sa opäť prepadli pod podielovú hranicu 20 % v komerčnej cieľovke, pričom na Veľký piatok dosiahli Oteckovia jeden zo svojich najtvrdších prepadákov. Viac v tomto článku.

 


Oteckovia po výstrele zaskočení, príchod nových postáv nezabral! Zažívajú ďalší prepadČítajte →

Po štvrtkovom prepadáku sa Joj dostala do vedenia na Veľký piatok, premiérový animák Snežný chlapec vyhral večer pri ratingu 6,7 % a podiele 17,2 % v komerčnej cieľovke. Markíza so svojím premiérovým filmom Dora a stratené zlaté mesto dosiahla rating 5,7 % s podielom 15,3 %.

Po prvýkrát sa v piatok o slovo prihlásila menšia JOJ Plus.

Tá sa tento rok počas Veľkej noci sledovanosťou zaradila priamo za hlavné stanice, ktoré so svojím programom v priebehu sviatkov aj doháňala. V piatok vystrelila s filmom Titanic do pozície večernej trojky na trhu s ratingom 3,1 % pri podiele 9,8 % v komerčnej cieľovke.

Ultimátum po rekorde s prepadákom

Veľkonočné sviatky narušili výkonnosť jarnej značkovej série Joj Ultimátum.

Tá si od štartu na konci marca udržiavala priemerné ratingy na úrovni vyše 6 %, pričom týždeň pred Veľkou nocou zaznamenala svoj najvyšší výkon s ratingom 6,8 %.

Cez sviatky však diváci na rukojemnícku drámu chuť nedostali, Ultimátum sa na Bielu sobotu malo prepadnúť na rating len 4,1 % s hlbokým podielom 11,6 %. Minisériu čakajú vo vysielaní posledné tri týždne, vo finále avizuje Joj záverečný dvojdiel. Ultimátum stratilo divákov aj v Česku, kde podliezlo hranicu 600-tisíc divákov, oproti štartu tak spadlo na polovičný výkon.

Výkon Joj doháňala menšia JOJ Plus, ktorej večerný film Indiana Jones a posledná krížová výprava uhral rating 2,3 % s podielom 7,1 % v komerčnej cieľovke.  Večerným lídrom bola u mladých divákov animovaná premiéra Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka pri ratingu 5,6 % a podiele 16,4 % na Markíze, Jednotka zas viedla v celkovom publiku, kde Záhady tela sledovalo 264-tisíc a Neskoro večer až 320-tisíc divákov.

Z menších staníc od soboty do pondelka bodovalo aj hokejové play-off na športovej stanici RTVS.

V každý z dní sa hokejové zápasy dostávali na podiely 6 – 9 %, a to napriek vysielaniu v konkurenčne náročnom čase po 18. hodine. S najsledovanejšou tretinou dokázala stanica :Šport vystreliť dokonca až na podiel 10,7 %, podarilo sa jej to v záverečnej časti nedeľného duelu Košíc a Slovana. Ratingovo uhrala až 4,6 % v komerčnej cieľovke.

Let´s Dance programom sviatkov

Na Veľkonočnú nedeľu sa opäť o týždeň bližšie k finále priblížila hlavná šou sezóny Let´s Dance, ktorú sledovalo najviac divákov zo všetkých nespravodajských programov Veľkej noci.

Ratingovo Let´s Dance síce nezopakovalo rekordný výkon 9,3 % spred sviatkov a kleslo na 8,7 % s podielom 24,3 %, Markíza však tanečnú šou vďaka sviatočnému pondelku opäť extrémne natiahla až k polnoci, čím sčasti znížila jej výkon. Celkovo si šou pozrelo 553-tisíc divákov.

Joj si voči konkurencii Let´s Dance odniesla jeden z lepších výkonov s premiérou filmového dokumentu Karel, ktorý uhral rating 6,8 % s podielom 18,6 %. Celkovo ho sledovalo priemerne 375-tisíc divákov.

Opäť sa pripomenula JOJ Plus, ktorá s večerným animákom Mimoni uhrala svoj najsilnejší rating sviatkov 3,5 % s podielom 8,4 %. Nasledovné filmy zas dosiahli najvyššie veľkonočné podiely stanice, Fantastická štvorka šla na podielových 10,5 % a nočný Žralok v Malibu až na 17,3 %. Ratingovo pritom dotiahol aj výkon niektorých hlavných večerných filmov na Plus spred sviatkov.

Nová telenovela na Doma nezabrala

Mimoriadne vysielanie zažilo na záver netradičnej jarnej série Milujem Slovensko, ktoré opäť vyvrcholilo špeciálnym vydaním. Tentokrát sa tak nestalo na Silvestra, ale na Veľkonočný pondelok, kedy však oproti bežným výkonom nevystrelilo.

Veľkonočné Milujem Slovensko dosiahlo v komerčnej cieľovke rating 5,5 % s podielom 12,6 %, vo vedení bola hlavná sviatočná premiéra Markízy Králik Peter s ratingom 6,8 % a podielom 16,7 %. Hranica udržala svoj priemerný rating 6,1 %, vo sviatočný večer jej to však stačilo len na podiel 13,6 %.

V celkovom publiku však Hranica prekvapila víťazstvom s 354-tisíc divákmi, Milujem Slovensko ich priemerne pritiahlo 335-tisíc. Filmová ponuka už tradične lákala skôr mladšie publikum a tak premiéra Markízy skončila na treťom mieste.

Medzi menšími stanicami opäť bodovala Plus, tentoraz jej však najlepšie vyšiel denný program, s ktorým sa mala hýbať aj na podieloch 6 – 8 %, večerná Chatrč dosiahla podiel 6,2 %. Najvyššie výkony z celého vysielania počas sviatkov zas zaznamenali podvečerné kultové minisérie na Doma. Na Veľkonočný pondelok trhli Vtáky v tŕni podiel až 6,9 % pri ratingu 2,3 %, novšie pokračovanie Anny zo Zeleného domu nadviazalo na tento úspech ratingom 2,4 % s podielom 5,7 % v komerčnej cieľovke.

Ženská Doma zároveň v pondelok štartovala novú večernú telenovelu S hlavou v oblakoch, ktorou sa pokúša nadviazať na úspech rekordnej Lásky na prenájom.

Opäť totiž stavila na komediálnu tureckú romantickú sériu, pri ktorej sa spolieha na podobnú divácku základňu. Zároveň novinku S hlavou v oblakoch bude súčasne s Láskou na prenájom vysielať čo najdlhší čas. Jarný turecký hit totiž od tohto týždňa obmedzuje na vysielanie štyroch častí do týždňa a potiahne ho tak v jarnom vysielaní až do júna.

Na prvýkrát však zámer preniesť divákov Lásky na prenájom k novej telenovele nevyšiel.

 


Markíza od pondelka škrtá nové epizódy Lásky na prenájom: Takýto je dôvod!Čítajte →

Novinka S hlavou v oblakoch sa sledovanosťou priblížila skôr k neúspešným telenovelám Doma z minulého roka, keď mala uhrať rating 1,3 %, druhá časť už blízko noci padla na 0,7 % s podielmi nad 3 %. Predošlá Láska na prenájom získala rating 2,1 %, sama za svojimi najlepšími výkonmi zaostala.

Pri dvojitom vysielaní Lásky na prenájom sa častejšie telenovele darilo zrovna s druhou časťou dosahovať ešte lepší rating ako s prvým dielom, vysielaným v náročnejšej konkurencii hlavných staníc. Nateraz Doma v čase o 21:30 klesla na polovičné čísla.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor