Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Nové logo TV Markíza, koláž Mediaboom.sk

Exkluzívne

Veľké zmeny v Markíze: Črtá sa radikálna premena všetkých staníc, takto môže vyzerať! (foto)

Slovenský televízny líder plánuje posilnenie svojho staničného portfólia spoločne s výraznejším vyprofilovaním jednotlivých staníc. Súčasťou zmien môže byť aj nová tvár televíznych kanálov a ich zavŕšenie rebrandom staníc po vzore sesterskej Novy. V článku nové logá staníc.

Po veľkých investíciách a rozširovaní platenej internetovej platformy Voyo sa Markíza postupne púšťa aj do výraznejšieho posilňovania svojho televízneho portfólia.

Televízna jednotka už vlani odhalila ambíciu spustiť v poradí štvrtú televíznu stanicu, ktorej podobu definitívne potvrdila v marci tohto roka. K hlavnej Markíze, ženskej Doma a mužskej Dajto pribudne stanica zameraná na kriminálky a detektívky Markíza Krimi, ktorá má začať vysielať krátko pred letnými prázdninami v priebehu júna.

S prípravou novej stanice súvisí celý balík zmien, ktorý by Markíza mohla odhaliť v najbližších týždňoch či mesiacoch.

Ich výsledkom by mohla byť obsahová aj vizuálna obroda kanálov s dôrazom na zjednotenie portfólia televíznej skupiny. V priebehu minulých rokov k podobným krokom pristúpila sesterská česká televízia Nova.

Vyprofilovanie menších staníc

Markíza už po ohlásení nového krimi kanála naznačila, že sa súčasné stanice dočkajú výraznejšieho vyprofilovania svojho obsahu.

 


Štvrtý kanál Markízy odhalený: Spustí kriminálkovú stanicu, Jojke prebrala vlajkový značkový seriál!Čítajte →

Týkať sa bude najmä presunu klasického kriminálkového či detektívneho žánru na novú stanicu Krimi. Vďaka tomu by sa napríklad z Doma mal stiahnuť Mentalista či Monk, z Dajto zas série NCIS alebo Kobra 11.

Doteraz krimi seriály na menších staniciach Markízy obsadzovali primárne podvečerné vysielanie. Práve v týchto slotoch, prípadne v neskoršom večernom pásme, sa na Doma a Dajto uvoľní priestor pre tituly a formáty, ktoré majú prispieť k jednoznačnému profilovaniu týchto kanálov.

Doma by sa po zmene mala ešte viac otvoriť romantickým seriálom, filmom a už tak dominantným telenovelám, Dajto zas akčnejším sériám a filmovým titulom. Rovnako by ale malo rozšíriť pásmo sitkomov, pribudnúť by mohli aj ďalšie zábavné programy.

Cieľom Markízy je obsahovo vyšpecifikovať stanice a prilákať k nim ešte mladšie publikum.

Doma a Dajto sa prihlásia k hlavnej stanici

Rovnako chce Markíza výraznejšie zjednotiť svoje televízne portfólio a prihlásiť menšie kanály k značke hlavnej stanice.

Dosiaľ Doma a Dajto fungovali skôr ako samostatné kanály pod vlastným logom a identitou. Televíziám nielen na Slovensku, ale najmä v Česku, sa už dlhodobo ukazuje, ako kľúčové je identifikovať malé stanice s hlavnou veľkou televíziou. Prispieva to k ich rozpoznateľnosti aj k ťaženiu z príslušnosti k populárnej značke.

 


Trojka RTVS pozná termín návratu! Spravodajská 24 ostáva na svojom mieste natrvaloČítajte →

Českej Prime takto zafungovalo diverzifikované staničné portfólio zjednotené pod jednou značkou s kanálmi TV Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Max, Prima Krimi, CNN Prima News, Prima Show a Prima Star.

Konkurenčná Nova, naopak, v minulosti razila cestu Markízy, keď k hlavnej stanici spúšťala samostatné kanály ako Fanda, Smíchov a Telka. V roku 2017 sa premenovali a prihlásili k hlavnej stanici s názvami Nova Action, Nova 2 a Nova Gold. Výnimkou bola jej vôbec prvá a dodnes najsledovanejšia menšia stanica Nova Cinema, ktorá si príslušnosť k televízii nesie v názve od začiatku vysielania v roku 2007.

Nova minulý rok zavŕšila posilnenie a obrodu staničného portfólia, ku ktorému môže aktuálne smerovať Markíza.

Česká komerčná jednotka, patriaca pod rovnakého majiteľa ako Markíza, začala výraznejšie s obsahovou profiláciou svojich kanálov. Komediálne ladenú stanicu Nova 2 premenovala na Nova Fun, pričom jej obsah tvoria primárne sitkomy, zmenila logo aj obsah mužskej stanice Nova Action a zároveň v októbri spustila aj novú stanicu Nova Lady zameranú na ženské publikum.

Nova si tieto zmeny po pár mesiacoch pochvaľovala. Primárnym cieľom bolo najmä odlíšenie obsahového zamerania jednotlivých kanálov a vyšpecifikovanie žánrov podľa očakávaní jednotlivých diváckych skupín.

Nové logo Markízy

Podobné kroky majú čakať aj Markízu.

Aj keď televízia neplánuje premenovávať svoj stanice ako v minulosti Nova, menšie kanály Doma a Dajto by sa však po novom mali aj vizuálne stať súčasťou celej skupiny, keď by mohli predstaviť nové logá.

Udiať by sa tak malo po vzore predstavenej novej kriminálkovej stanice Krimi, v ktorej logu už nechýba ani charakteristický znak Markízy. Vizuál krimi kanála na konci článku.

 


Viete prví: Markíza po Let´s Dance chystá ďalšiu veľkú šou! Sezónu uzavrie svetovou novinkouČítajte →

Celá zmena by však mala vychádzať zo samotnej upravenej identity Markízy a pripravovanej novej podoby jej loga.

Po novom by mala televízia plánovať grafickú úpravu a výrazné zjednodušenie svojho charakteristického loga vykresľujúceho písmeno „M“. Rovnakú podobu loga ukázala Markíza už aj pri spomínanej kriminálkovej stanici, ktorej grafická podoba je tak, podľa všetkého, len vyústením väčších pripravovaných zmien televízie.

Zaregistrovaný návrh nového loga TV Markíza a vývoj loga televízie (zdroj: ÚPV, koláž Mediaboom.sk)

Markíza vo svojej histórii menila svoje logo niekoľkokrát.

Posledne veľkou zmenou prešla začiatkom roka 2015, kedy predstavila kompletnú obnovu svojej staničnej identity. Televízia vtedy zmenila všetko – prácu s logom, ident aj jingle. Túto grafiku využíva už ôsmy rok až dodnes.

Markíza ostatne sľubovala zmeny grafického vizuálu už vlani pri oslavách 25. výročia televízie. Oznámila ich pred letom prostredníctvom tlačovej správy. “Diváci TV Markíza sa môžu v lete tešiť aj na úplne nový grafický vizuál, ktorý bude reflektovať blížiacu sa štvrťstoročnicu slovenského televízneho lídra,” uviedla televízia. Do pozornosti dala prípravu ako nových jinglov, tak aj nového grafického vizuálu, ktorého sa diváci mali dočkať od leta. Televízia nakoniec nový grafický vizuál neuviedla, hrané jingle nahradila len animáciou balónov v tvare čísla „25“.

Menšie stanice Markíza v minulosti menila postupne s dvojročnými odstupmi.

Jej prvá menšia stanica Doma si prvou zmenou loga a grafiky prešla tri roky po svojom štarte v roku 2012, súčasnú grafiku a logo následne Markíza predstavila v roku 2014.

O dva roky neskôr sa svojej prvej zmeny vizuálu a loga dočkalo aj Dajto, udialo sa tak štyri roky po jeho štarte. Túto grafickú identitu využíva doteraz. Zároveň Markíza od roku 2016 nepredstavila ani jednu obmenu niektorej zo svojich staníc.

Ako môže vyzerať zmena?

Markíza pripravované komplexné zmeny naznačuje už registráciou nových log ako pre menšiu Doma a Dajto, tak pre hlavnú stanicu.

Na Úrade priemyselného vlastníctva si nechala zaregistrovať grafické ochranné známky, ktoré potvrdzujú nové spracovanie loga Markízy, aj ako snahu zjednotiť všetky stanice pod jednu značku. Na registráciu log upozornil portál Živé.sk.

Nižšie prinášame ilustračné spracovanie nových zaregistrovaných log Markízy, vychádzajúcich zo súčasnej farebnej kombinácie staníc. Na záver je originálna oficiálne predstavená podoba loga stanice Markíza Krimi aj jej farebného a grafického prevedenia.

Ilustračná podoba nového vizuálu loga Markízy, Doma a Dajto (zdroj: ÚPV, koláž Mediaboom.sk)

Oficiálna podoba loga a farebnej kombinácie Markíza Krimi

 

Čítať viac...
Nahor