Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Ďalší tvrdý prepadák jari, Markíza už na dne aj v utorky! Sluha národa najsilnejší po Druhej šanci

Nevydarená jar Markízy pokračuje aj v hlavnej časti sezóny, šokujúci prepad zaznamenávajú Svadby na prvý pohľad, ktoré už dorovnali ďalší nečakaný prepadák 2 na 1. Otitulkovaný seriál Sluha národa Markíze zabral pri štarte najlepšie z programov vysielaných po Druhej šanci.

Utorky a štvrtky sú od minulého roka pre Markízu zakliate.

Od nástupu seriálu Nemocnica na obrazovky koncom augusta 2021 sa radikálne zmenil pomer síl v utorňajšom a štvrtkovom prime-time, v ktorom dovtedy dominovala Markíza.

Kým minulý rok Nemocnica odstavila od úspechu niekdajšie hity Sestričky a Horná Dolná, túto jar už Markíza zažíva tvrdé prepadáky s predtým úspešnými projektmi Svadba na prvý pohľad a 2 na 1.

Ako svadobná šou, tak zábavná relácia Adely a Dangla, mali byť novými zbraňami voči Nemocnici, keď v ostatných sériách zaznamenali pre Markízu úspech. Ešte minulú jar Svadba na prvý pohľad v piatkovom prime-time dosahovala ratingy na úrovni 9 – 11 %, 2 na 1 zas v stredajšie večery výkony okolo 7 – 9 %.

 


Poznáme dátum veľkého finále 7. série Let´s Dance! Koľko párov zabojuje o výhru?Čítajte →

Prepad na polovičné čísla

Túto sezónu, po zmene vysielacieho dňa, sa obe šou prepadli v niektorých prípadoch aj o polovicu.

Svadba na prvý pohľad už od štartu 3. série zaostala za očakávaniami pri ratingoch okolo 6 – 7 %, pričom pred týždňom spadla prvýkrát pod šesťpercentnú hranicu.

Prepad svadobnej šou pokračuje, keď presne v polovici tejto série padla Svadba na prvý pohľad na najhorší rating 4,9 % s podielom 14,5 % v komerčnej cieľovke. Celkovo šou sledovalo 240-tisíc divákov, medzitýždenne ich stratila vyše tridsaťtisíc.

Svadby takto dorovnali už aj štvrtkový prepadák šou 2 na 1, ktorá od začiatku tejto série Markíze nezaberá.

Rating pod hranicou 5 % zaznamenali už dvakrát, s druhou tohtoročnou časťou a minulý štvrtok, kedy dosiahli svoj zatiaľ najslabší výkon 4,8 %.

Svätý Max porástol

Markíza si, naopak, vydýchla pri stredajšom seriáli Svätý Max, ktorý zastavil radikálny prepad sledovanosti z predošlého týždňa.

Od štartu sa do minulej stredy Svätý Max prepadol o dva a pol ratingu na 5,6 %, z ktorých však tento týždeň porástol na rating 6,2 % v komerčnej cieľovke. Podielovo však ostal seriál podpriemerný s výkonom 17,6 %. Bol však tesným lídrom na trhu, Hranica uhrala rating 5,8 %.

Celkovo Svätého Maxa sledovalo 306-tisíc divákov, Hranica bola v univerzálnom publiku lídrom s 371-tisíc divákmi.

Sluha národa s najlepším výkonom po Druhej šanci

Najsilnejším programom Markízy ostáva pondelňajší seriál Druhá šanca.

Ako sme informovali, vo vysielaní ho čakajú posledné týždne, keď už poznáme dátum jarného finále seriálu, ktorý si medzitýždenne polepšil o takmer rating výkonom 10,9 % s podielom 29,9 %. Celkovo najnovší diel sledovalo 582-tisíc divákov.

Markíza zároveň už od začiatku vysielania Druhej šance strieda programy po jej skončení v druhom večernom pásme.

Najprv do nich nasadzovala filmy, ktoré vystriedala reality šou Survivor, už zakrátko sa však na 22:00 v pondelky vrátila filmová ponuka.

Tú televízia náhle opäť stiahla minulý týždeň, kedy operatívne zopakovala v pondelok prvé dve časti nového seriálu Svätý Max, ku ktorému sa zaradením po jej najsledovanejšom programe pokúsila nalákať ďalších divákov. Stal sa opak, keď hneď v najbližšiu stredu Svätý Max prepadol na svoj najhorší výkon.

Tento pondelok zas Markíza po Druhej šanci operatívne nasadila ukrajinský seriál Sluha národa s prezidentom Ukrajiny a niekdajším komikom, Volodymyrom Zelenským.

Seriál z roku 2015, v ktorom si Zelensky štyri roky pred zvolením do úradu zahral prezidenta Ukrajiny,  je prakticky svetovým hitom v predaji práv, keď sa predáva do desiatok krajín. Po Maďarsku sa dostal na slovenské obrazovky, keď ho len nedávno získala Markíza, ktorá s ponukou predbehla konkurenčné televízie.

Do vysielania seriál Markíza nasadila takmer okamžite po zakúpení práv. Umožnilo jej to miesto nadabovania seriálu ho len otitulkovať.

Sluha národa pri štarte zaznamenal najlepší výkon Markízy po Druhej šanci. 

Seriál uhral rating 4,3 % s podielom 17,3 % v komerčnej cieľovke, Markíza sa predtým s filmami či Svätým Maxom hýbala na úrovni medzi 2 – 3 ratingami.

Pre porovnanie, otitulkovaný Sluha národa dorovnal výkony stredajších premiér kvíz šou Dobre vedieť, ktorá sa hýbe na ratingoch okolo 4 %. Ostatné dva týždne ich podliezla, túto stredu vystrelila na rating 4,8 % s podielom 19,3 % v komerčnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor