Pikošky
Záchrana Survivora nevychádza, Markíza dosiaľ najhlbšie! Cez víkend vo vysielaní skončil
Survivor v novom čase dosiahol zatiaľ svoj najhorší rating od štartu, Markíze sa jeho záchrana nedarí.
Nielen v priebehu februára, ale aj počas marca plánujú Markíza a Nova pokračovať vo vysielaní svojej najväčšej jarnej šou Survivor, ktorá uspokojivé výsledky zažíva len u susedov.
Kým na Nove si udržiava v hlavnom čase o 20:30 potešujúcu výkonnosť na podieloch okolo 24 – 26 % v mladšej cieľovke, pričom s ostatnými vydaniami posilnil smerom k vyššej hranici, na Markíze v prime-time skončil okamžite po dvoch týždňoch, s novým plánom na jeho záchranu s vysielaním na spôsob Farmy.
Ani rozstrihanie Survivora na väčší počet kratších častí a nasadenie šou 4-krát do týždňa v pondelky, utorky, stredy a piatky neprináša Markíze úspech.
Po náraste najslabší rating
Naopak, tento utorok dosiahla so šou dosiaľ najhorší rating, keď klesla na výkon 2,5 % s podielom pod 12 %.
Doterajším minimom Survivora bol rating na úrovni 2,7 %, ktorý dosiahol nielen v druhom večernom pásme ale aj v hlavnom vysielacom čase pri poslednom vysielaní o 20:30. Markíze tým priniesol jeden z jej historicky najhorších výkonov s vlastnou tvorbou na úrovni najväčších televíznych prepadákov Bodka či Bola raz jedna škola.
Ešte tento pondelok sa Survivorovi podarilo, naopak, medzitýždenne posilniť, vo väčšine uplynulého týždňa sa mu zároveň darilo usádzať skôr okolo hranice troch ratingov. Od nich sa zatiaľ už vyššie odlepiť nevládze.
Šou má zároveň o to väčší problém, že v nej v týchto dňoch skončili jej najpopulárnejšie celebritné tváre. Tvorcovia už okamžite rozbehli pátranie po novej hviezde, ktorá na ostrov vycestuje. Viac v tomto článku.
Vo víkendovom vysielaní skončil
Survivora Markíza okrem hlavného času o 20:30 stiahla od minulého týždňa aj z víkendového vysielania.
Televízia ho pôvodne reprízovala v rannom vysielaní aj okolo 7. až 9. hodiny, za čo sa dočkala aj diváckej kritiky, keď namiesto rozprávok či filmov pre deti vysielala reality šou.
Okrem kritiky zažil Survivor v rannom víkendovom vysielaní aj ďalšie neúspechy, najvyššie sa mal dostať do okolia 15 %, no rovnako prepadnúť aj v okolí 6 %, čo by bol jeho vôbec najhorší podiel na trhu.
Rovnako, ako v prime-time, aj cez víkend vydržala reality šou vo svojom čase iba dva týždne. Markíza Survivora potichu stiahla z vysielania tento víkend, kedy ho narýchlo nahradila filmami.
Naopak, v novom večernom nastavení, kedy vysiela jeho premiéry, Markíza zatiaľ pokračuje aj napriek neúspechu.
So Survivorom v druhom večernom pásme dokonca počíta aj v hlavnej sezóne, ktorá začína od marca, kedy je tlak na televízie najvyšší. Markíze pritom prináša hlboko podpriemerné výkony, ktoré k uspokojivej sledovanosti bude chcieť podvihnúť do hlavnej sezóny minimálne o tretinu.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“