Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Ďalší programový prešľap: Čo ja viem po odsune na štvrtky stratilo takmer polovicu divákov!

Verejnoprávna televízia prekvapivo od nového roka presunula stabilnú jarnú piatkovú šou Čo ja viem na štvrtkové večery, z jej najsledovanejšieho zábavného programu ostatných sezón je razom neúspech.

Ďalšie programové harakiri mohla spáchať verejnoprávna Jednotka, ktorá sa ich v minulosti dopustila hneď niekoľko.

Programové absurdity sa vo vysielaní hlavného televízneho okruhu Jednotky začali objavovať pod bývalým programovým riaditeľom Marekom Ťapákom.

Za jeho dvojročného pôsobenia sa ich Jednotka dopustila hneď niekoľko, pričom zažila aj svoj vtedajší vôbec najväčší prepadák v prime-time, kedy bola osmičkou na trhu. Postaral sa o ňu pritom vlastný Ťapákov projekt, ktorý zhltol škandalóznych pol milióna eur.

 


Na také fiasko si RTVS nepamätá: Polmiliónový projekt Mareka Ťapáka vybuchol, osmičkou na trhu v prime-timeČítajte →

Napodobniť ho však dokázalo aj súčasné vedenie programu na čele s Antonom Šulíkom.

To zas nepochopiteľnou zmenou programu rovno na Nový rok 2021 dosiahlo v hlavnom vysielacom čase Jednotky ešte väčší prepadák, než aký sa podaril Ťapákovi a prehĺbil negatívne rekordy stanice.

Aktuálne môže ďalšie zlyhanie priniesť nečakané presunutie jedného z najstabilnejších zábavných programov RTVS.

Zmena vysielacieho dňa po ôsmich rokoch

Ako sme už v minulosti informovali, RTVS v poslednej sezóne v rámci aktuálneho funkčného obdobia Jaroslava Rezníka ako generálneho riaditeľa rozhodla o prekvapivej realizácii oboch svojich piatkových šou Čo ja viem a Milujem Slovensko v jednej sezóne. Doteraz sa každú jar a jeseň od roku 2014 striedali v piatkovom prime-time.

Historicky prvý raz sa obe šou objavujú nielen v spoločnej sezóne, ale aj priamo v rovnakom vysielacom období, čo vyústilo do presunu Čo ja viem po ôsmich rokoch vysielania z piatkového večera na štvrtky. Svoje piatkové nasadenie si tak udržalo Milujem Slovensko.

Zaujímavosťou je, že kým v minulosti bolo silnejšou šou kedysi mimoriadne populárne Milujem Slovensko, v ostatných sezónach sa začala popularita preklápať na stranu Čo ja viem. Posledné roky už jarná šou Marcela Merčiaka dokázala priemerne svoju jesennú dvojičku predbiehať.

Najväčší prepad od štartu

Nový vysielací deň pre Čo ja viem priniesol na začiatku tohtoročnej série najväčší prepad šou.

Sledovanosť ešte donedávna najsilnejšej zábavnej šou RTVS sa prepadla takmer o polovicu.

V celkovom publiku si štart 9. série Čo ja viem pozrelo priemerne 245-tisíc divákov s podielom 11,3 %, čím sa skôr priblížila k výkonnosti niekdajšej štvrtkovej šou Zlaté časy.

Minuloročnú 8. sériu štartovala Jednotka v piatok 19. marca s celkovo 407-tisíc divákmi pri podiele 18,7 %.

 


Kauza Merčiak uzavretá: Okamžitá výpoveď, na koberček pôjde aj komentátor!Čítajte →

Šou sa výrazne medziročne prepadla aj v komerčnej cieľovke, kde vlani štartovala na ratingu 6 % s podielom 15,4 %, aktuálny prvý diel novej deviatej série uhral rating iba 3,2 % s podielom 8,8 %.

Nemocnica nezdolaná

Stabilným hitom ako utorňajšieho tak štvrtkového večera ostáva seriálová Nemocnica. Tá tento týždeň dosiahla ratingy 8,5 a 8 % v komerčnej cieľovke, celkovo ju sledovalo priemerne 559 a 554-tisíc divákov.

Markíze sa proti nej naďalej nedarí, v utorok aj štvrtok prepadla s Utajeným šéfom a Chart Show s ratingami 4,8 a 4,6 %. Už najbližšieho týždňa pritom Utajený šéf vo vysielaní končí, po zmene programu sa v ňom udržal len s dvomi časťami.

 


Markíze sa rúca prime-time: Okamžite ruší programové zmeny, Survivor v novom čase končí!Čítajte →

Bez servítky už poráža Oteckov aj u mladých

Rýchly spád má v tejto sezóne vývoj v podvečernom vysielaní, kde od rekordného výstrelu začína preberať dominanciu kuchárska reality šou Bez servítky.

Tej sa tento týždeň už v každý jeden deň podarilo podvečer pritiahnuť viac divákov a prebrať tak postavenie celkového lídra na trhu. Na svoju stranu už navyše preklápa aj sledovanosť v komerčnej cieľovke.

Celý týždeň sa oba programy hýbu vedľa seba nad ratingovou hranicou 6 %, pričom si vymieňajú vedúcu pozíciu. Dvakrát sa podarilo vyhrať dennej šou a dvakrát rodinnému seriálu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor