Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj foto: TV JOJ, koláž MB

Sledovanosť

Oteckovia po rokoch porazení, Jojka najsilnejšia od ich štartu! Podvečer strháva pre seba

Po rokoch trápenia našla Joj recept na suverénny seriálový hit Markízy. Súboj o podvečerného diváka sa opäť preklápa.

Dlhé roky prebieha medzi televíziami súboj nielen v hlavnom vysielacom čase, ale aj podvečer.

Správny výber podvečernej ponuky je pre televízie kľúčovou pre stabilitu ich štruktúr a nábeh pre hlavné správy, pričom o úspechu rozhoduje výber jediného programu, ktorý stanice ponúkajú denne od pondelka do piatku.

Práve stávka na jeden projekt v kombinácii so snahou o jeho dlhoročné vysielanie prinášajú pravidelnú obmenu podvečerných lídrov a striedanie úspešných období televízií s neraz tvrdými prepadákmi.

Kým Markíza ostatné roky podvečer valcovala s dennou sériou Oteckovia, ešte pred jej nasadením zažívala svoje vôbec najhoršie obdobie.

Ešte dnes si pamätá trápenie, ktoré odštartovalo ukončenie denného seriálu Chlapi neplačú. V roku 2015 ho nahradila novým podvečerným seriálom Kukučka, po ktorého neúspechu prinášala jeden prepadák za druhým.

Situáciu sa pokúšala zvrátiť návratom legendárneho Kolesa šťastia, oživením vlastnej verzie Bez servítky, presunutím Búrlivého vína po večernom prepade sledovanosti na podvečer, ale aj reprízami starých Susedov. Nakoniec ju z dna vytiahol seriálový evergreen Rodinné prípady a štart Oteckov.

Joj sa zas najhlbšie vo svojej histórii dostala práve po ich štarte.

Kým ešte predtým sa práve ona dostala do podvečerného vedenia so šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, po viacerých sezónach popularita šou klesala, až následne jej divákov prebrali Oteckovia.

V čase, keď sa denný seriál Markízy tešil z rekordných podielov na trhu aj okolo úrovne 40 %, Joj so svojím programom padala aj k okoliu desiatich percent. Vôbec najhlbšie sa prepadla v roku 2019, kedy to na jar skúsila s kanonádou kvízov ako Lucky Room, Pošli ďalej či Po škole, ktoré ju dostali dokonca aj hlboko pod desiatku.

Po troch rokoch od najväčšieho podvečerného trápenia Joj opäť bojuje o víťazstvá.

Bez servítky po roku predbieha Oteckov

Kľúčové rozhodnutie sa zrodilo počas roka 2020, kedy Joj získala originálnu licenciu na formát Come Dine With Me, na základe ktorej Markíza v minulosti vyrábala vlastnú verziu Bez servítky.

Joj si najprv v lete 2020 vyskúšala v podvečernom vysielaní české vydania šou Prostřeno, ktoré ju po rokoch prvýkrát priblížili k Markíze, a následne od januára 2021 predstavila vlastnú podobu relácie Bez servítky.

Hneď od prvých týždňov sa Bez servítky podarilo na Joj posilniť sledovanosť oproti predtým vysielanej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, v niektorých dňoch aj dvojnásobne.

Prvý historický úspech zažilo Bez servítky na konci svojej prvej sezóny na Joj pred letom 2021, kedy vôbec po prvýkrát porazilo seriál Oteckovia. Po takmer roku na víťazstvá dosahuje stále častejšie.

Svoj najsledovanejší týždeň zaznamenalo Bez servítky pred dvomi týždňami za účasti kontroverzného súťažiaceho taxikára Filipa, ktorý zaplnil aj titulky bulvárnych novín. Šou vtedy najvýraznejšie pokorila Oteckov, pričom trhla doterajšie maximum v komerčnej cieľovke s ratingom 8,1 % pri podiele 26,3 % a v celkovom publiku so 475-tisíc divákmi.

Aj po rekordnom týždni udržuje Bez servítky nárast popularity.

Kuchársku šou druhý týždeň po sebe sledovalo viac divákov, než Oteckov, keď sa jej denný seriál podarilo predbehnúť v štyroch z piatich dní.

Najviac divákov šou opäť sledovalo koncom týždňa, štvrtkové a piatkové vydania sa hýbali na úrovni 420-tisíc divákov. K tejto hranici sa blížila šou aj v pondelok.

Oteckovia zas boli najvyššie začiatkom týždňa, kedy sa hýbali pod hranicou 410-tisíc divákov. Od stredy už dosahovali okolie 360-tisíc divákov.

Bez servítky Oteckov prvýkrát mimo bulvárne exponovaného vysielania porazilo aj v komerčnej cieľovke.

 


Ďalší prepadák nečakala: Náhrada Survivora nezabrala, Markíza trojkou na trhu!Čítajte →

Tesne kuchárska šou vyhrala vo štvrtok s ratingom 6,4 %, v piatok ešte porástla na úroveň 6,6 %. V tento deň ju Oteckovia dorovnali. Denný seriál zas na maximá vyskočil v prvé dva dni týždňa s ratingami 7,6 a 7,8 %.

Bez servítky sa navyše druhý týždeň po sebe podarilo byť najsilnejším nespravodajským programom piatka.

V sledovanosti predbehlo aj večerné programy, v komerčnej cieľovke sa jej to podarilo spolu s Oteckami. Viac v tomto článku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor