Televízia
Markíza po odsune Survivora: V druhom pásme posilnila, v prime-time ďalší prepad!
Televízny líder po tretíkrát v novom roku zareagoval na komplikácie či prepadáky vo svojom večernom programe, z podpriemerov zatiaľ neporástol.
Opäť raz nový večerný program ponúka v rámci novej sezóny Markíza, ktorá sa v priebehu mesiaca už druhýkrát musela vysporiadať s prepadákom jej najdrahšieho projektu sezóny Survivor.
Televízia po dvoch týždňoch zlomila palicu aj nad pokusom spraviť zo Survivora dennú reality šou s nasadzovaním na štýl Farmy v čase po 21:30, kde však už nových divákov nepritiahol a, naopak, padol aj na najslabší rating od štartu.
V priebehu štyroch týždňov sa Survivor porúča z hlavného vysielacieho času 20:30 do nočných hodín v okolí 22:30, kde mu Markíza aj mierne zmenila nasadzovanie. Po novom už nechodí v pondelky, naopak, pribudol operatívne vo štvrtky, aby mohla televízia udržať nové nasadzovanie štyroch dielov do týždňa. Od tohto týždňa chodí od utorka do piatka.
Náhradný program porástol
Markíza odsunom Survivora stúpla v pondelok, utorok aj stredu, i keď ostala aj hlbšie pod svojimi priemermi.
Na pondelky vrátila po Druhej šanci pôvodne nasadzované filmy, najmä vďaka dĺžke filmu až k polnoci s komédiou Dospeláci dosiahla podiel takmer 15 %.
Utorňajší večer vyplnila Markíza najnovšie celý filmom, keď po dvoch týždňoch vysielania stiahla aj svoj náhradný program na utorky miesto Survivora, české diely Utajeného šéfa.
Aj v tomto prípade v čase oboch predtým vysielaných reality šou stúpla, keď komédia Po čem muži touží uhrala rating 5,6 % s podielom 17,6 %. Šlo o jej suverénne najväčší nárast oproti predošlému programu, v porovnaní s Utajeným šéfom stúpla o rating, oproti Survivorovi porástla až dvojnásobne.
O vyše rating si polepšila aj v stredajšom druhom pásme po seriáli Šťastní vs. Šťastní, kam predčasne zaradila premiéry kvízu Dobre vedieť. Pôvodne s nimi počítala až od marca.
Po prvýkrát Dobre vedieť v tomto roku dosiahlo rating 4,3 % s podielom 14,4 %. Pre porovnanie, v januári v tomto čase vysielaní Susedia s poslednou časťou novej série pred jej stiahnutím z vysielania dosiahli o približne pol ratingu slabší výkon s podielom pod 12 %. Ešte horšie však na tom bol následne nasadený Survivor.
Prekvapivý pokles Druhej šance, Šťastní ďalej strácajú
Nový týždeň priniesol prekvapivý pokles aktuálneho seriálového hitu Markízy.
Druhá šanca po dvoch silných týždňoch, v ktorých vyskočila na rekordné ratingy v komerčnej aj univerzálnej skupine, klesla o vyše rating na 10,2 % s podielom 27,8 %. Celkovo medzitýždenne stratila viac ako 40-tisíc divákov s priemerným publikom 570-tisíc divákov.
Seriál tak s aktuálnym šiestym dielom zažil rovnaký prepad, ako pri tretej časti. Aj vtedy oproti výskoku predošlej klesla na obdobný výkon, bližší skôr hranici zo štartu.
Joj sa po poklese Druhej šance tento týždeň dokonca podarilo vrátiť do celkového čela seriálovej sledovanosti, keď utorňajšiu Nemocnicu sledovalo priemerne 580-tisíc divákov.
Štandardne sa jej novej sezóne darí v utorky lepšie ako vo štvrtky, v komerčnej cieľovke dosiahla rating 8,8 % s podielom 24,7 %. Minulú jeseň to bolo presne naopak, keď najsilnejšie časti zažívala vo štvrtky alebo dočasne v stredy.
Diváci zároveň naďalej ubúdajú aj stredajšej komediálnej novinke Markízy Šťastní vs. Šťastní.
Tá medzitýždenne stratila pol ratingu a oproti sledovanosti spred dvoch týždňov už jeden a pol ratingu, keď klesla na výkon 6,1 % s podielom 16,1 %. Celkovo si nový diel Šťastní vs. Šťastní pozrelo 267-tisíc divákov.
Zvýšiť sledovanosť o viac ako pol ratingu sa, naopak, podarilo konkurenčnej Hranici, ktorá sa vyšvihla na rating 7,2 % s podielom 19,8 %. Priemerne ju sledovalo 397-tisíc divákov.
V pondelok proti Druhej šanci pre zmenu zažila Hranica svoj najslabší pondelňajší výkon s ratingom 5,8 % v komerčnej cieľovke.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“