Sledovanosť
Finále Farmy 13 suverénnym víťazom sobotného večera! Zažila najsilnejší týždeň sezóny
Farmárska reality šou prevalcovala finálový večer konkurenčného Talentu, ten potvrdil historicky najslabšiu sezónu.
Raritný večer priniesla televízna jeseň tento víkend, keď v jeden večer priamym prenosom vyvrcholili proti sebe dve sezónne šou.
Aj keď pôvodne stáť proti sebe nemali, touto sezónou vzájomným súbojom preplávali talentová šou Česko Slovensko má talent a reality šou Farma s vyraďovacími duelmi, ktoré pôvodne v soboty bežať nemali.
Markíza tesne pred začiatkom jesennej sezóny radikálne zmenila podobu svojho prime-time v reakcii na valcujúcu očkovaciu lotériu, ktorá dominantným spôsobom ešte počas leta obsadila nedeľný večer. Markíza sa jej sily zľakla natoľko, že rozhodla o odsune hlavného projektu sezóny Superstar z klasických nedieľ na piatky, čím však spevácka šou vytlačila z tradičných piatkov Duel Farmy, ktorý sa tak presunul proti Talentu na soboty.
V celej sezóne programy zvádzali vyrovnané súboje.
V priebehu jesene ustáli aj jednomesačnú konkurenciu očkovacej lotérie, ktorá pre nástup nedeľnej novinky Pečie celé Slovensko na posledné kolá zmenila nasadenie a po chaose ju RTVS nakoniec presunula do sobotného prime-time.
Talent aj Farma uhrávali počas tejto sezóny výkony na úrovni v okolí 7 ratingov v komerčnej cieľovke.
Spokojnosť takáto výkonnosť priniesla primárne Markíze, pre ktorú Farma uhrávala o 20:30 najvyššie čísla reality šou v tomto ročníku. Naopak, Talent zaznamenal tento rok radikálny prepad, ktorým zaknihoval svoj vôbec najhorší ročník v deväťročnej histórii a spoločne so Superstar potvrdil až nečakane dramatický pád diváckeho záujmu o talentové programy v tejto sezóne.
Česko Slovensko má talent po najslabšej kastingovej fáze ponúklo aj dosiaľ najmenej sledované finále.
V komerčnej cieľovke dosiahol sobotný finálový prenos 9. série Talentu rating 6,2 % s podielom 17,9 %, celkovo si finále pozrelo 349-tisíc divákov. V predošlej ôsmej sérii Talent vo finále zlomil polmiliónovú hranicu divákov a u mladých vyhralo sobotný večer s ratingom 9 %.
Posledný stret talentovej šou s farmárskou konkurenciou už skončil dominanciou Markízy.
Farma v rozpačitom finále 13. série, ktorá sa na začiatku prenosu postarala o veľký trapas, zabodovala na úrovni vyvrcholenia minulých sérií, pričom s malým rozdielom zažila najsilnejšie finále od ôsmej série.
Finále Farmy 13 v komerčnej cieľovke uhralo rating 9,6 % s podielom 26,2 %, celkovo si ho pozrelo 501-tisíc divákov.
Farma si tak udržuje konštantnú divácku pozornosť od veľkých zmien v desiatej sérii v roku 2018. Vtedy s finálovým prenosom zvrátila veľký prepad sledovanosti spred roka, kedy padla z dovtedajšej hranice v okolí desiatich ratingov len na 7,7 %. Odvtedy finálové prenosy pravidelne prekračujú hranicu 9 %.
Reality šou takto sobotným finále zaklincovala svoj vôbec najsilnejší týždeň aktuálnej série.
Farma Markíze v poslednom týždni vysielania nasadila chrobáka do hlavy, keď televízii vyšiel experiment s jej presunom aj v pracovnom týždni na 20:30.
Reality šou v hlavnom vysielacom čase od utorka do štvrtka sledovanosťou prekonala hlavné programy lídra Sestričky, Hornú Dolnú aj Utajeného šéfa, pričom ako jediná dokázala dorovnať sledovanosť konkurenčného seriálu Nemocnica, ktorý aktuálnu jeseň dominoval.
Sledovanosť finálových epizód Farmy (rating / share 12 – 54)*:
Farma 13 (30. august 2021 – 11. december 2021, finále v sobotu): 9,6 % / 26,2 %
Farma 12 (31. august 2020 – 11. december 2020, finále v piatok): 9,2 % / 26,2 %
Farma 11 (2. september 2019 – 13. december 2019, finále v piatok): 9,4 % / 30,9 %
Farma 10 (30. august 2018 – 7. december 2018, finále v piatok): 9,3 % / 28,1 %
Farma 9 (7. september 2017 – 15. december 2017, finále v piatok): 7,7 % / 22,4 %
Farma 8 (9. marec 2017 – 18. jún 2017, finále v nedeľu): 9,8 % / 27,9 %
Farma 7 (26. február 2016 – 13. máj 2016, finále v piatok): 10,5 % / 31,8 %
Farma 6 (27. august 2015 – 18. december 2015, finále v piatok): 10,7 % / 32,8 %
Farma 5 (28. august 2014 – 18. december 2014, finále vo štvrtok): 12,9 % / 35,4 %
Farma 4 (25. august 2013 – 15. december 2013, finále v nedeľu): 14,4 % / 35,4 %
Farma 3 (7. september 2012 – 16. december 2012, finále v nedeľu): 16,3 % / 39,1 %
Farma 2 (4. marec 2012 – 16. jún 2012, finále v sobotu): 13,4 % / 44,3 %
Farma 1 (24. júl 2011 – 11. september 2011, finále v nedeľu): 16,3 % / 42,5 %
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“