Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Postrach pre Superstar? Očkovacia lotéria televíznym hitom, zvalcovala všetky hlavné programy roka!

Marketingový ťah s očkovacou televíznou prémiou čo do sledovanosti vyšiel, najsledovanejším programom na Slovensku je aktuálne šou Igora Matoviča.

Večerná očkovacia prémia Byť zdravý je výhra sa počas minulého týždňa dočkala extrémnej medializácie, o ktorú sa postaral fiasko samotného nápadu a realizácie projektu.

Strata výhry 400-tisíc eur iba pre to, že vyžrebovaný divák nesledoval priamy prenos programu v televízii, ale cez internet s omeškaním pár sekúnd, zmobilizovala verejnosť a k obrazovkám sa nahrnula ešte výraznejšie ako pri prvom prenose.

Sledovanosť očkovacej prémie na Jednotke v nedeľu o 20:30 medzitýždenne porástla o viac ako dvestotisíc divákov a najnovšie ju sledovalo už extrémnych 788-tisíc divákov s podielom na trhu 37,3 %. 

Očkovacia prémia takto suverénne v priebehu leta predbehla všetky hlavné večerné programy odvysielané doteraz v priebehu roka 2021 vrátane Pána profesora, Tvoja tvár znie povedome či štartu Slovanov.

Ďaleko od toho nemala ani v komerčnej cieľovke, kde vystrelila na rating 13 % s podielom 35,8 %.

Ešte pred týždňom u mladšieho publika zaznamenala rating 8,6 %. V obchodnej cieľovke očkovacej prémii Byť zdravý je výhra dokáže konkurovať iba Pán profesor, ktorý v tomto roku dosiahol najvyšší rating 13,5 %.

Televízna očkovacia prémia môže byť už čoskoro problémom najmä pre Markízu.

V prípade, ak záujem verejnosti o televízne sledovanie relácie v snahe zachytiť víťazné heslo dramaticky neustane, napríklad aj vďaka stránkam, ktoré aktuálne súťažné heslo v priebehu nedeľného vysielania relácie zobrazujú, už o dva týždne môže lotéria ovplyvniť štart novej federálnej Superstar, ktorá je ťažiskovou sezónnou šou Markízy.

Jej nástup plánuje na nedeľu 5. septembra, pričom v nedeľnom prime-time bude šou pokračovať v celom svojom priebehu, s očkovacou lotériou sa tak bude prekrývať až do polovice sezóny, nedele 30. októbra, kedy sa večerná očkovacia prémia bude žrebovať naposledy.

Na druhej strane, práve Markíza môže najviac divákov zbierať po skončení lotérie. Kým v prvej hodine môže byť výrazne zatlačená, od 21:30 môže získať ešte viac divákov, než by ich sama prilákala bez ich extrémnej koncentrácie na inej stanici.

Televízna šou Igora Matoviča je totiž aktuálne suverénne najsledovanejším programom na televíznom trhu.

Zďaleka sa na ňu v letnom období nedoťahujú aj hlavné spravodajstvá komerčných staníc, ktoré by ju len tesne predbehli dokonca v súčte ich ostatných výkonov. V nedeľu Noviny Joj sledovalo 422-tisíc divákov a Televízne noviny Markízy 368-tisíc divákov.

Nápad bývalého premiéra tak znovu obsadil priestor a pozornosť verejnosti, kým primárnym cieľom financií investovaných do očkovacej lotérie je zvýšenie zaočkovanosti slovenskej populácie, kde zatiaľ dramatický nárast záujmu štatistiky nezaznamenávajú.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor