Sledovanosť
Nemocnica došla do finále, Joj plánuje expresný návrat nových častí!
V poslednom tohtosezónnom diele Nemocnice sa Markíze podarilo k svojmu najsilnejšiemu konkurentovi priblížiť vôbec najbližšie.
Už koncom augusta uvádzala Joj na obrazovky svoj nový nosný seriál Nemocnica, s ktorým sa jej podarilo zabodovať nad očakávania.
Od prvého vysielania sa seriálová novinka usadila v utorňajšom a štvrtkovom prime-time ako líder na trhu, ktorého dokázal v komerčnej cieľovke z toho miesta zosadiť len futbalový zápas zo začiatku septembra, práve proti ktorému dosiahla najslabšie čísla sezóny.
Nemocnica sa v prvé týždne vysielania usadila na ratingovej úrovni okolo 8 %, čím aj dvojnásobne predčila svojho predchodcu, tretiu sériu Nového života, vysielanú na jar. V celkovom publiku spravidla prekračovala úroveň pol milióna divákov.
Najväčší úspech zažil seriál v druhej polovici svojho sezónneho vysielania.
Na prelome októbra a novembra začala Nemocnica vystreľovať nad úroveň 9 ratingov, pričom Joj ju dočasne strojila s vysielaním aj v stredajšom prime-time. Vykrývala tak prepadák v podobe Domu snov, ktorý presúvala do druhého večerného pásma. Nemocnica zároveň vyrástla v období, keď Markíza vytasila svoj jesenný ťahák Tvoja mini tvár znie povedome, ktorý však rovnako zaostal za očakávaniami aj úspechom jarného detského špeciálu. Už po dvoch častiach v prime-time skončil.
Vôbec najvyššiu sledovanosť dosiahla Nemocnica na jeseň vo štvrtok 2. decembra, kedy zlomila šesťstotisícovú hranicu s celkovo 617-tisíc divákmi. Seriálu sa podarilo prepracovať do pozície najsledovanejšieho seriálu na Slovensku, keď v celkových číslach už od štartu predbiehala aj Pána profesora. Ten sa udržal v čele seriálovej sledovanosti v komerčnej cieľovke vďaka ratingom na úrovni 9 – 11 %.
Nemocnica sa zároveň stala prvým konkurentom, ktorý dokázal vyzvať do vlaňajška úspešný seriál Markízy Sestričky.
Novinka Joj ich v tohtoročnej štvrtej sérii porazila v každej epizóde, pričom Sestričky padli na podpriemerné výkony okolo 5 – 6 ratingov a podielov okolo 16 – 18 %. Podobne na tom bola aj štvrtková Horná Dolná, ktorá taktiež zažila svoju najslabšiu sezónu vôbec, hýbala sa v okolí 5,5 – 6,5 ratingov s podielmi okolo 17 – 18 %.
Kým v celej sezóne Markíza so svojimi hlavnými programami na Nemocnicu nestačila, najbližšie sa k nej dostala v úplnom závere jesene, a to rovno s projektom z druhého večerného pásma.
Tento týždeň sa mimoriadne vo svojom finálovom týždni na 20:30 presunula reality šou Farma, ktorá po utorku potvrdila lepšie čísla, než dosahovali celú jeseň Sestričky či Horná Dolná.
V stredu aj vo štvrtok sa Farma hýbala na úrovni 7,5 ratingov, pričom samotné tohtosezónne finále Nemocnice dotiahla na rozdiel jedinej desatiny ratingu, keď seriál uzavrel jesenné vysielanie s výkonom 7,6 %.
Joj už aktuálne potvrdzuje, že Nemocnica na svoj návrat dlho čakať nebude.
Televízia na sociálnej sieti potvrdila, že by seriálu mohla dopriať len približne mesačnú prestávku, keď nové časti ohlásila už od januára.
Iba dnes pritom Markíza oznámila skorý nástup nového lekárskeho seriálu s Jánom Koleníkom Druhá šanca, s ktorého nasadením sa poponáhľa už od januára. V pôvodných januárových plánoch so seriálom nepočítala.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“