Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Superstar, ig

Sledovanosť

Z televízneho hitu trojka na trhu: Prvý finálový prenos Superstar sklamaním, zabodovala konkurencia!

Sledovanejší, než prvý finálový prenos Superstar, bol sobotný duel Farmy, ktorý vyskočil na tohtoročný rekord.

Vlaňajší najsledovanejší zábavný program na Slovensku potvrdzuje radikálny prepad smerom k svojím najslabším číslam.

Kým minulý rok Superstar po radikálnej zmene poroty a tiež vďaka celoslovenskému lockdownu porástla na niekoľkoročné rekordy a dramaticky zvýšila po rokoch prepadov sledovanosť, už o rok neskôr zažíva opačný príbeh.

Šou sa z minuloročných ratingov okolo 11 – 14 % prepadla na hodnoty okolo 7 – 9 %, pričom kým vlani jej sila v priebehu šou rástla k rekordom, aktuálne s pribúdajúcimi kolami stráca dych. Ostatné týždne sa už častejšie hýbe len okolo ratingových 7 %, pričom klesla aj v podiele na trhu z hodnôt okolo 27 % k okoliu 22 %.

Najnovšie už Superstar stratila aj pozíciu lídra večera.

V novom piatkovom prime-time pre tohtoročné zostrihové kolá napriek medzisezónnemu poklesu dosahovala pravidelne vedúce postavenie, čo sa však zmenilo s návratom šou na nedele, kde minulý týždeň odštartovali priame prenosy.

S prvým živým finálovým kolom Superstar klesla na rating 6,8 % s vlažným podielom 19,9 %. Celkovo si prvý priamy prenos pozrelo 361-tisíc divákov.

Superstar bola v komerčnej cieľovke trojkou nedeľného večera.

Joj uplynulú nedeľu aj v repríze zabrala snímka Bohemian Rhapsody, ktorá sa stala víťazom večera s ratingom 7,8 % a podielom 23,4 %. Joj film odvysielala v období 30. výročia smrti Freddieho Mercuryho, vlaňajšiu premiéru nasadila proti finále Farmy, kde dorovnala rekordný výkon reality šou.

V celkovom publiku bola lídrom večera šou Pečie celé Slovensko s 546-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke uhrala rating 7,5 % s podielom 17,9 %.

Markíze minulý víkend výrazne lepšie zabral najnovšie vyraďovanie na Farme.

Ostatný sobotný duel Farmy vyskočil na rekord aktuálnej série s ratingom 8,2 % a podielom 21,6 % v komerčnej cieľovke, celkovo si ho pozrelo 457-tisíc divákov, o takmer stotisíc viac než nedeľný prenos Superstar.

Diváci v sobotu pribudli aj šou Česko Slovensko má talent, v komerčnej cieľovke s ratingom 7,5 % pri podiele 18,7 %, celkovo so 416-tisíc divákmi. Aj Talent však naďalej zaostáva za niekdajšími výkonmi a potvrdzuje stratu diváckeho záujmu o veľké talentové programy v tejto sezóne.

Trojkou večera boli v oboch cieľovkách Záhady tela, ktoré si celkovo pozrelo 239-tisíc divákov.

Vo víkendovej sledovanosti kartami miešali aj denné programy.

Najviac divákov mimo večerných a hlavných spravodajských programov sledovalo nedeľné Na telo, ktoré malo až 490-tisíc divákov, čím dotiahlo aj večerné Televízne noviny. Pri sile bolo aj predošlé O 5 minút 12 s celkovo 439-tisíc divákmi.

Poobede zas zabodovala Joj Plus s mimoriadne zaradeným prenosom slalomu alpského lyžovania s Petrou Vlhovou, ktorý v prvom kole sledovalo priemerne 340-tisíc a v druhom kole v konkurencii spravodajských programov 395-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke dosiahli obe kolá podiely na úrovni 16 – 17 %.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor