Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Poriadna kuriozita na Markíze: V piatky Horná Dolná krváca, nedeľné reprízy ju valcujú!

Vytiahnutie Hornej Dolnej do preplneného večera pôvodnou zábavou pomohlo Markíze zatlačiť konkurenčnú Hranicu, sama je však v hlbokom podpriemere. Horná Dolná však naďalej potvrdzuje vyšší potenciál, keď zažíva kurióznu sezónu.

Pár dní pred štartom mimoriadne dôležitej hlavnej časti jarnej sezóny čelí Markíza ďalšiemu problému.

V priebehu januára musela operatívne hasiť veľký výbuch nákladného Survivora vysielaného v utorky a piatky o 20:30, ktorého narýchlo odsúvala do neskoršieho vysielacieho času.

Do piatkového prime-time nakoniec expresne vytiahla novú sériu Hornej Dolnej, ktorej prekvapivo od nového roka zmenila vysielací deň, keď ostatné sezóny stabilne bežala vo štvrtkové večery.

Hornú Dolnú pritom Markíza nasadila do preplneného večera zábavnými programami, keď Jednotka hneď od začiatku roka vrátila premiérové časti Milujem Slovensko, Joj zas aj na piatky nasadila rodinný seriál Hranica.

Práve s ním má Horná Dolná najpodobnejších divákov, čo naznačuje aj vývoj sledovanosti od nástupu komediálneho seriálu Markízy.

Horná Dolná oproti minulej jeseni padla priemerne o približne jeden a pol ratingu, keď sa aktuálne pohybuje skôr okolo podpriemernej hranice 5 %. Zobrala však divákom Hranici, ktorá od ratingov v okolí siedmich percent padá podobne na úroveň 5 %.

Najnovšie Horná Dolná prepadla s ratingom len 4,7 % a podielom 13,8 %, Hranica atakovala 5 percent s podielom 14,2 %.

Piatkovému večeru už začína dominovať zábavná šou Milujem Slovensko, ktorá ostatne vyskočila na takmer 7-percentný rating s podielom takmer 20 % v komerčnej cieľovke.

Repríza sledovanejšia ako premiéra

Nevydarený programming Markízy priniesol televízii aj kurióznu situáciu.

Tá potvrdzuje, že piatkové vysielanie Hornej Dolnej naráža na silnú konkurenciu zábavných programov a obmedzený počet divákov, ktorí sa medzi trojicu programov rozdelia.

Samotných fanúšikov Hornej Dolnej je však výrazne viac, keď si začali nachádzať nedeľné reprízy premiérových častí.

Markíza dlhodobo reprízuje Hornú Dolnú z týždňa v nedeľu podvečer, kde s ňou spravidla dosahovala skôr vlažné výkony pod priemermi stanice.

Tento mesiac však sledovanosť nedeľných repríz výrazne porástla.

Nedeľné podvečerné reprízy Hornej Dolnej sú dokonca v priebehu celého februára sledovanejšie, než piatkové premiéry.

Rozdiel v niektorých prípadoch dosahuje aj viac ako dva ratingy.

Príkladom je prvý februárový týždeň, kedy Horná Dolná v piatkovej premiére dosiahla podpriemerný rating 4,7 %, v nedeľu podvečer však jej repríza vystrelila na 6,9 % s podielom 18,6 %. Podarilo sa jej to napriek silnej konkurencii Nového bývania, ktoré dominovalo s ratingom až 8,8 % a podielom 23,7 % v komerčnej cieľovke.

Ešte väčší rozdiel nastal uplynulý týždeň.

Pokorila Oteckov aj večerné programy Markízy

Kým v piatok bola Markíza s premiérou Hornej Dolnej trojkou na trhu pri ratingu 4,7 %, v nedeľu podvečer vyskočila dokonca do tesnej pozície lídra.

Podarilo sa jej to so silným ratingom až 7,3 % pri podiele 21 %, čo pre Markízu znamenalo niekoľko maxím.

Okrem toho, že v celom týždni, s výnimkou Druhej šance, nedosiahla na takýto rating s hlavnými večernými programami, tento výkon je lepší, než aký dosahovala Horná Dolná so štvrtkovými premiérami minulú jeseň, rovnako tak celý tento rok.

Zároveň ide o najlepší podvečerný rating Markízy v celom uplynulom týždni, keď repríza Hornej Dolnej pokorila všetky minulotýždňové diely Oteckov. Rovnako tak tesne porazila Nové bývanie, ktoré kleslo na rating 6,9 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor