Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Druhá šanca pokračuje v diváckom trháku, zlomila kľúčovú hranicu! Oteckovia strácajú dych

Markíza zažíva jednu z najslabších sezón ostatných rokov, vydarený príbeh v nej píše seriálová novinka Druhá šanca. Po prvom mesiaci vysielania potvrdzuje najväčší divácky úspech z jarných televíznych programov.

Druhú sezónu po sebe prechádza televízny líder sklamaním, keď jeho viaceré programy nedosahujú očakávané výkony.

Vlani takto Markíze nezabrala Superstar, od ktorej si sľubovala nadviazanie na rekordný ročník, no rovnako istoty ako Sestričky alebo Horná Dolná. Prepadákom skončila Tvoja mini tvár znie povedome, ktorá mala po výstrele detského špeciálu Tvojej tváre z minulej jari patriť k hitom jesene.

Aktuálne televíziu tvrdo sklamala reality šou Survivor, ktorá dosahuje hlboko podpriemerné výkony Markízy a rovnako Horná Dolná, ktorá mala zvrátiť prepadák v piatkovom prime-time. K priemerom klesla aj stredajšia séria Šťastní vs. Šťastní, ktorá je však druhým najsilnejším večerným programom lídra.

Druhá šanca po mesiaci valcuje

Presne opačný príbeh píše seriálová novinka Druhá šanca, ktorá je osamoteným hitom v jarnej ponuke lídra.

Seriál má za sebou prvý mesiac na televíznej obrazovke, pričom jeho prekvapivé nasadenie do pondelňajšieho prime-time Markíze zabralo.

Druhá šanca totiž dokázala nadviazať na predchodcu z pondelkového večera, seriál Pán profesor, ktorý Markíze v uplynulých dvoch rokoch prinášal rekordné výkony. Vzdialil sa im až práve minulú jeseň, kedy Markíze spadla výkonnosť viacerých programov. Z ratingov v komerčnej cieľovke v okolí 12 – 13 % klesol na úroveň 9 – 11 %. Pre Markízu bol ale aj vlani na jeseň najsledovanejším programom.

Druhá šanca aktuálne dosahuje ešte lepšie čísla, než uplynulú jeseň Pán profesor.

 


Markíza v tichosti pripravuje nový seriál, odštartovať má o mesiac! Poznáme detailyČítajte →

Seriál s najnovšou piatou časťou potvrdil rekordný nárast spred týždňa, keď dosiahol v komerčnej cieľovke rating 11,3 % a po tretíkrát dokázal pokoriť hranicu jedenástich ratingov. Pánovi profesorovi sa to minulú sezónu podarilo len dvakrát.

Zároveň Druhá šanca dosiahla rekordný podiel na trhu, keď premiérovo zlomila atraktívnu hranicu tridsiatich percent. Podarilo sa jej to tesne výkonom 30,1 %.

Druhá šanca zároveň nadviazala na minulotýždňový raketový nárast v celkovom publiku.

Minulý pondelok so štvrtou časťou dramaticky poskočila o sedemdesiattisíc divákov, keď vystrelila na nový rekord s priemerne 619-tisíc divákmi, čo ju vynieslo na prvé miesto spomedzi všetkých nespravodajských programov na Slovensku. Dovtedy pozíciu najsledovanejšieho programu po správach obsadzovala Nemocnica.

Druhá šanca za rekordom s piatou časťou zaostala len minimálne, tentokrát si ju pozrelo 611-tisíc divákov.

Seriál s Jánom Koleníkom bol jasne najsledovanejším programom tohto pondelka v oboch hlavných cieľových skupinách.

Survivor dotiahol Inkognito

Popri Druhej šanci sa v okolí šiestich ratingov udržuje Joj s Hranicou, tento pondelok klesla rovno na 6 % s podielom 15,7 %. Celkovo ju sledovalo 356-tisíc divákov.

Výraznú publicitu sa Markíza snaží zabezpečiť svojej neúspešnej reality šou Survivor, ktorú sa pokúša resuscitovať denným nasadením v druhom večernom pásme.

Dobrodružnej šou sa nedarí získavať nových divákov, naďalej sa hýbe v okolí svojich troch ratingov, ktoré sú maximom posledných dvoch týždňov.

V pondelkový večer však Survivor mierne porástol na podiel cez 14 %, pričom už nebol ďaleko od konkurenčného Inkognita, ktoré dosiahlo podiel 14,5 %. Ratingovo bolo Inkognito vyššie o približne pol bodu.

Oteckovia strácajú dych

Svoju najslabšiu sezónu od štartu zažíva v podvečernom vysielaní niekdajší denný seriálový hit Markízy Oteckovia.

Joj sa v tejto sezóne po prvýkrát podarilo zatlačiť na dennú sériu Markízy svojou kuchárskou šou Bez servítky, ktorá tretí týždeň po sebe dorovnáva či predbieha výkony Oteckov.

 


Oteckovia po rokoch porazení, Jojka najsilnejšia od ich štartu! Podvečer strháva pre sebaČítajte →

Tí zas zaznamenávajú svoje najslabšie podiely na trhu, ktoré sa stále častejšie usádzajú už len okolo hranice 20 %. Ešte minulú sezónu to bolo o štvrtinu viac, v čase najväčších rekordov Oteckovia dosahovali dvojnásobné podiely.

Na začiatku nového týždňa boli podvečerné programy v komerčnej cieľovke vyrovnané s rozdielom jedinej desatiny ratingu v prospech Oteckov. Oba programy tesne prekročili rating 6 % s podielmi okolo 20 – 21 %.

V celkovom publiku sa opäť víťazom stalo Bez servítky, ktoré si vybralo 406-tisíc divákov, Oteckovia ich mali 367-tisíc.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor