Aktuality
Záchrana Markízy v prime-time? Chystá rekordne dlhú sériu vlaňajšieho hitu!
Kontroverzná svadobná šou zabrala netradične až vo svojej druhej sérii, po výstrele z minulej jari Markíza natiahne jej vysielanie pridaním ďalšieho páru. 3. séria Svadby na prvý pohľad dostane dosiaľ najviac účastníkov aj epizód.
Markíza sa od marca pripravuje na zásadné posilnenie sledovanosti svojho večerného programu, v ktorom zatiaľ zažíva celý rad sklamaní.
Jednou z kľúčových marcových posíl bude vytiahnutie novej série kontroverzného experimentu Svadba na prvý pohľad, na ktorý čaká rekordná sezóna.
Šou, ktorá čelila podozreniam, že celý jej priebeh je skôr dielom kastingu a dramaturgov, než skutočným sociálnym experimentom, sa vráti v tretej sérii, pri ktorej televízia opakuje minuloročné novinky.
Nový vysielací deň a dátum štartu
Ako sme ako prví informovali, zásadnou zmenou je už po druhý raz v histórii šou nový vysielací deň.
Svadba na prvý pohľad sa na začiatku roka 2020 vysielala vo štvrtkovom prime-time, o rok neskôr s druhou sériou ju Markíza presunula na piatkové večery.
Po roku opäť opakuje zmenu vysielacieho dňa, keď tretiu sériu bude vysielať od 1. marca v utorky o 20:30, čím zaútočí na vôbec najsilnejší deň konkurenčnej Joj s Nemocnicou.
Rekordný počet párov aj epizód
Rovnako, ako vlani, zároveň Markíza navyšuje aj počet párov oproti predošlej sezóne.
Svadba na prvý pohľad bude v novej sérii sledovať celkovo až 5 párov, a teda o jeden viac, než minulý rok, a o dva viac, ako v prvej sérii.
„V novej sérii svoju šancu dostane až päť dvojíc, pričom ide o historicky najvyšší počet od začiatku vysielania sociálneho experimentu u nás. Vyberať naozaj bolo z čoho, do Svadby na prvý pohľad sa totiž prihlásilo viac než 2 400 záujemcov, čo je skutočne úctyhodné číslo,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka Markízy.
Televízia rovnako tak navýši aj počet epizód Svadby na prvý pohľad.
Šou sa v tretej sérii dočká celkovo 10 epizód, vďaka čomu Markíze vo vysielaní vydrží do podobného času, ako vlani, utorka 3. mája. Minulý rok televízia odvysielala osem častí šou, štartovala ju však o čosi neskôr.
Nový test pre účastníkov
Tím expertov ostane pre tretiu sériu nezmenený.
Pod sociálny experiment sa podpíšu genetička Jaroslava Babková, matchmakerka Diana Fabiánová a psychológ Aleš Bednařík.
„Okrem už tradičných psychologických pohovorov, testov DNA, čuchových testov, či testov atraktivity prešli prihlásení záujemcovia aj novým audio testom, v ktorom hodnotili hlasy opačného pohlavia. Taktiež mali k dispozícii výtvarníčku, ktorá kreslila skice tváre ideálneho partnera alebo partnerky podľa predstáv jednotlivých uchádzačov,“ uvádza televízia.
Kto sa bude párovať v 3. sérii
V prvej epizóde Markíza sľubuje atraktívnu dvojicu – 23-ročnú študentku venujúcu sa digitálnemu marketingu, ktorú experti spoja s o sedem rokov starším manažérom a modelom.
„Ďalej sa diváci môžu tešiť na úspešnú marketérku s už raz rozvedeným 34-ročným hokejistom, farmára so zlou skúsenosťou a hanblivú účtovníčku, dobrosrdečného záchranára so živelnou pedagogičkou a fitness trénerku s učiteľom telesnej výchovy,“ predstavuje účastníkov Markíza.
Vlani sa stali hitom
Reality šou Svadba na prvý pohľad sa stala televíznym hitom Markízy až vo svojom minuloročnom vysielaní v priebehu druhej série.
Kým 1. séria sa začiatkom roka 2020 pri svojej premiére na slovenskej obrazovke hýbala častejšie v rozmedzí 8 – 9 ratingov, druhá séria neraz prekonala hranicu 10 %, pričom nepadla pod 9 %.
Maximom 2. série Svadby na prvý pohľad sa stal výkon spred Veľkej noci, keď so štvrtou časťou dosiahla v komerčnej cieľovke rekordný rating 10,9 % s podielom 27,9 %. V celkovom publiku si ju pozrelo 509-tisíc divákov.
Pre porovnanie, štart druhej série ratingovo dosiahol 9 %, čo ešte pri väčšom počte divákov pri obrazovke na začiatku marca znamenalo podiel 21,8 %. Celkovo vtedy úvod reality šou sledovalo 438-tisíc divákov.
Zaujímavo sa v tomto porovnaní vyvinula sledovanosť šou smerom k finále.
S predposlednou časťou sa šou priblížila ku spomínanému maximu z polovice série, keď ratingovo dosiahla na 10,4 % pri podiele 26,8 % a v celkovom publiku po čase opäť prekročila pol miliónovú hranicu s 507-tisíc divákmi.
V samotnom finále šou aj pre pekné počasie v piatok 30. apríla ratingovo klesla k úrovni zo štartu na 9,3 %, pričom si zachovala podiel z predposledného dielu na úrovni 26,6 %.
Napriek úbytku mladých divákov však šou vo finále 2. série vôbec nestratila celkovo, spolu si ho malo pozrieť 504-tisíc divákov, čím dotiahla svoje najvyššie výkony v časoch, kedy v komerčnej cieľovke ratingovo dosahovala úroveň 10 – 11 %.
Svadba na prvý pohľad vzniká v spolupráci s produkčnou spoločnosťou NUNEZ NFE na základe licencie podľa pôvodného formátu s názvom Married at First Sight.
Formát distribuuje spoločnosť Red Arrow Studios International, lokálne verzie vznikli vo viac než 30 krajinách vrátane USA, Veľkej Británie, Austrálie, Dánska, Nemecka, či susedného Česka.