Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza, ilustračný

Exkluzívne

Silvester 2021: Markíza ďalší rok bez veľkého programu, RTVS so špeciálom jesenného hitu!

Pozrite sa, čo tentoraz chystajú najsledovanejšie stanice pre posledný večer roka.

Očakávanie smerom ku koncoročným televíznym plánom sa pravidelne sústreďuje aj na programovú ponuku vôbec posledného dňa v roku.

Ten spravidla prináša vôbec najviac zábavných programov v celom roku, pričom už jeho stabilnou súčasťou sú najmä silvestrovské špeciály zabehnutých programov.

Ostatné roky sa o premiérovú zábavu starajú primárne verejnoprávna RTVS a komerčná Joj.

Aj tentokrát obe televízie stavia na svoje stabilné hlavné programy.

RTVS mala väčšinu svojho silvestrovského programu pripravenú už dávnejšie, keď koncoročné špeciály nakrútila ešte pred začiatkom leta.

V júni rozbiehala nakrúcanie jubilejnej 10. série zábavnej šou Milujem Slovensko, v rámci ktorého pripravila aj ďalšie silvestrovské vydanie, ktorým by mala opäť vyplniť hlavnú časť večera okolo 20:30. RTVS pritom tento rok nakrúcala šou mimoriadne skoro, kým iné roky pripravovala silvestrovský špeciál v októbri, teraz to stihla pred letnými prázdninami.

RTVS zároveň mala pre tento rok pripraviť aj silvestrovský špeciál svojej hlavnej sezónnej šou Pečie celé Slovensko, ktorá je od nástupu najsledovanejšou zábavnou šou na Slovensku. Jej fanúšikov by tak mala potešiť aj na konci roka mimoriadnym špeciálom na Silvestra, ktorý nakrútila mimo pôvodných plánov počas jarnej výroby.

Hlavným koncoročným programom Joj sa aj tento rok stane Inkognito, ktoré na Silvestra ponúka stabilne od roku 2018. Kým úspech relácie ostatné sezóny v konkurencii Pána profesora padla na minimum, počas silvestrovského večera si aj vlani udržala úspech a stala sa najsledovanejšou zábavou Silvestra.

V druhej polovici večera nebude ďalší rok na RTVS chýbať talkshow Petra Marcina Neskoro večer, Joj by zas čas do polnoci mala po piatykrát vyplniť zábavnou reláciou Všetko, čo mám rád, pre ktorú by mala chcieť nakrútiť aj premiérový obsah. Vlani na Silvestra zaradila len zostrih zo starších vydaní relácie.

Ostatné roky na premiérovú zábavu rezignovala Markíza.

Tá nakoniec ani pre tento rok podľa najnovších informácií nepripravuje žiadny veľký program.

Kým podľa prvých plánov počítala s celovečerným vysielaním hudobnej šou Chart Show už od 20:30 až do polnoci, po vzore predošlých dvoch rokov by nakoniec mala na Silvestra odvysielať len ďalší zostrihový diel. Opäť ho doplní moderátorskými vstupmi Adely Vinczeovej a Juraja Čurného, s ktorými by sa mal objaviť aj Dano Dangl či Marián Čekovský.

Markíza pre túto jeseň chystá odvysielať iba dve vydania hudobnej šou – prvé na začiatku decembra a druhé práve na Silvestra. Televízia uplynulý týždeň absolvovala aj dvojdňové nakrúcanie relácie, kde už nakrútila aj vstupy pre silvestrovský zostrih.

Markíza prestala s vysielaním špeciálnych silvestrovských programov v roku 2017, kedy sa vybrala cestou znižovania nákladov v obchodne slabom období počas sviatkov.

Sama má pritom vo veľkých silvestrovských programoch vôbec najväčšiu históriu, legendárne sú jej celovečerné silvestre s Mirom Nogom a Štefanom Skrúcaným, ale aj neskôr s hviezdami televíznych skeč šou ako S.O.S. či Kredenc.

Premiérovú zábavu začala Markíza pred štyrmi rokmi nahrádzať reprízovými komédiami Babovřesky či Kameňák. Práve od tohto rozhodnutia pritom odštartovala sériu historicky najväčších prepadákov, ktoré zažila v každom jednom roku, vrátane vlaňajška.

Tvrdé prepadáky už v minulosti prinútili televíziu prehodnotiť stratégiu, a to aj náhle pred koncom roka. Posledné dva roky tak televízia vrátila do časti večera aspoň zostrihovú silvestrovskú Chart Show, minulý rok zároveň úplne vyškrtla z večera reprízy českých komédií. Chart Show vo vysielaní doprevádzala repríza klasického vydania kvízu Dobre vedieť, ktorá však skončila ešte väčším fiaskom.

Aj keď posledný deň roka pre televízie nebýva obchodne zaujímavý, patrí medzi imidžovo vôbec najdôležitejšie dni.

Úspech na Silvestra či Nový rok zároveň televíziám pomáha v rozbehu nových sezón, keď pri obrazovkách trávi čas mimoriadne množstvo divákov, ktorým môžu odpromovať nové programy sezóny.

Práve do blížiacej sa jari bude chcieť Markíza vstúpiť úspešnejšie, než ako sa vyvinula tohtoročná jeseň.

Televízii klesla sledovanosť všetkých večerných programov, s výnimkou Farmy, najväčším sklamaním sa stala Superstar, ktorá po rekordoch z minulej jari na úrovni 11 – 14 ratingov padla na aktuálne výkony okolo 7 %. Podpriemerné sú zároveň seriály Sestričky aj Horná Dolná, divákov stratila reality šou Utajený šéf aj seriálový hit Pán profesor, ktorý však ostáva najsilnejším nespravodajským programom na trhu v komerčnej cieľovke.

Kým Markíze rozhodnutia z posledných štyroch rokov priniesli historické minimá, konkurencia sa, naopak, tešila z historických rekordov.

Dva roky po sebe silvestrovské rekordy lámala Joj.

V 2017 rekord dosiahol špeciál Nikto nie je dokonalý, s ktorým zábavný relácia dosiahla najvyšší výkon v histórii v rámci svojho vysielania na obrazovke Joj aj predtým Jednotky. V komerčnej cieľovke vyskočil silvestrovský diel na rating 12,1 %, celkovo si ho pozrelo 684-tisíc divákov. Hitom večera v roku 2017 sa však stal zostrih Všetko, čo mám rád s rekordným počtom 754-tisíc divákov.

O rok neskôr v 2018 zas svoj dovtedajší rekord dosiahlo Inkognito, ktoré prevalcovalo všetky programy až s 805-tisíc divákmi. Viac divákov Inkognito sledovalo už len pri narodeninovom vydaní o necelý rok neskôr, kedy bola tajným hosťom prezidentka Zuzana Čaputová.

Rekordy popri odovzdanej Markíze lámala aj RTVS.

V 2017 historicky najvyššiu sledovanosť v komerčnej cieľovke dosiahla šou Milujem Slovensko, ktorá vtedy uhrala totožný rating ako Nikto nie je dokonalý 12,1 %. Celkovo bola o niečo nižšie so 645-tisíc divákmi. Rekord v celkovom publiku (12+) datuje Milujem Slovensko ešte o vyše rok dozadu v rámci svojej najsilnejšej sezóny na jeseň 2016. Vtedy naberalo divákov až na rekordných 670-tisíc.

Jednotka zaznamenala rekord vďaka Markíze aj na Silvestra 2019.

V druhej polovici večera, kedy už Markíza vysielala len komédiu Babovřesky 3 s podielom okolo 10 % v komerčnej cieľovke, sa vyšvihla talkshow Neskoro večer, ktorá vystrelila na svoj pretrvávajúci rekord s 591-tisíc divákmi. U mladých zaznamenala do polnoci dokonca tesne najvyšší rating z večernej zábavy s 10,5 % a podielom 24,7 %. Ratingovo ju tesne stíhalo Všetko, čo mám rád aj Inkognito na Joj.

Najtvrdší silvestrovský prepadák zažila Markíza, paradoxne, v roku, kedy reprízové komédie vyškrtla z večera úplne.

V roku 2020 však do najexponovanejšieho času o 20:30 zaradila reprízový kvíz Dobre vedieť, ktorý sa mal dostať na podiel iba 9 % a ratingovo cez štyri percentá. Celkovo si reláciu pozrelo 228-tisíc divákov. Najsledovanejším zábavným programom večera sa stalo Inkognito na Joj so 604-tisíc divákmi, trvajúce do takmer jedenástej večer v komerčnej cieľovke uhralo rating 10,7 % s podielom 22,4 %.

RTVS zas minulý rok zaujala rekordným počtom silvestrovských špeciálov, keď v jeden večer odvysielala až päť premiérových programov. Rekordná investícia sa jej však vôbec nevyplatila.

Čítať viac...
Nahor