Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Silvester 2017: Markíza s absolútnym fiaskom, Joj najsledovanejšia vo svojej histórii! Nový rekord trhlo aj Milujem Slovensko

Na Silvestra diváci pri obrazovkách pribudli, rozdelili sa však najmä medzi Joj a RTVS. Od Markízy, naopak, odišli.

Silvestrovský večer ovládla Joj. Tá sa uplynulý rok mohla tešiť z viacerých rekordov, keď svoje historické výkony prepisovala ako na Nový rok, na Štedrý večer tak aj na Silvestra. So špeciálom Nikto nie je dokonalý ešte zviedla vyrovnaný boj s verejnoprávnou televíziou, keď si šou pozrelo 12,1 % s podielom 24,3 %. Nikto nie je dokonalý týmto ratingom získalo najlepší výkon v histórii na obrazovke Joj aj RTVS. Rekord prepisovalo aj Milujem Slovensko. Jeho tohtoročné silvestrovské vydanie malo dosiahnuť absolútne totožný rating 12,1 %, čo je vôbec najviac v histórii tejto relácie od štartu v roku 2013. Doterajším rekordom bol výkon z októbra 2016. Podiel silvestrovského Milujem Slovensko dosiahol úroveň 24,5 %.

K téme
Silvester 2016: Na vrchole Milujem Slovensko, s Inkognitom stiahli Chart Show! Joj medziročne raketovo rástla
Silvester 2015: Najviac divákov oslavovalo s RTVS! Veľký šok pre Kredenc a Inkognito
Silvester 2014: Kredenc s absolútnym rekordom, vysoko aj Chart Show!

Obom reláciám uvolnila priestor Markíza. Tá podobne ako Joj v roku 2014 ponúkla miesto pôvodnej zábavnej tvorby multireprízovú komédiu, s ktorou aj podobne dopadla. Babovřesky totiž tvrdo prepadli, keď si ich malo pozrieť len 6,1 % divákov s hlboko podpriemerným podielom 12,2 %. Kým Joj a Jednotka prepisovali pozitívne rekordy, Markíza zas prehĺbila červené čísla. Takýto neúspech si na Silvestra nepamätá. 

V druhej časti večera už ovládla sledovanosť Joj. Zostrih z prvej a druhej série šou Všetko, čo mám rád vynieslo tejto relácii absolútny rekord, keď si ho malo pozrieť až 13,6 % divákov s podielom 27,7 %. Joj tak so šou predbehla aj niektoré najsledovanejšie filmy roka ako Všetko alebo nič alebo Popoluška. Rovnako vysoko sa Všetko, čo mám rád držalo aj po novoročnom prípitku až do takmer jednej ráno. Televízia totiž od polnoci pokračovala s reláciou, keď zaradila druhú časť silvestrovského špeciálu Všetko, čo mám rád. Jeho sledovanosť začala klesať s pribúdajúcou nocou, celkovo šou potiahla až do druhej ráno. Priemerne si túto časť od polnoci malo pozrieť až 9,8 % divákov s podielom 26 %.

Jednotka pokračovala večer až do polnoci špeciálnym silvestrovským vydaním talkshow Petra Marcina Neskoro večer, v komerčnej cieľovke mala dosiahnuť rating 9,4 % s podielom 19,2 %. Markíza pôvodnú premiérovú tvorbu zaradila až od 23. hodiny, kedy odvysielala špeciál Kredenca, neuspela s ním pri ratingu 7,5 % s podielom 15,6 %.

V celkovom publiku (12+) si Nikto nie je dokonalý pozrelo 684-tisíc divákov, Milujem Slovensko v tejto cieľovke zaostalo za celkovým spomínaným rekordom so 645-tisíc divákmi. Babovřesky malo sledovať cez 260-tisíc divákov. Neskoro večer si vybralo vyše 545-tisíc divákov, Kredenc vyše 290-tisíc. Najsledovanejším programom celého dňa sa ako v 12 – 54 tak v 12+ stala prvá časť Všetko, čo mám rád trvajúca do polnoci so 752-tisíc divákmi, od polnoci do druhej ráno šou videlo priemerne cez 540-tisíc divákov.

Zaujímavosťou je, že s úderom polnoci bola najsledovanejšia Jednotka RTVS. Podobne, ako u našich českých susedov, mnoho Slovákov chce privítať nový rok so štátnou hymnou. Platilo to aj tento rok, na polnočnú hymnu si malo prepnúť takmer 855-tisíc divákov, pričom Jednotka bola v priebehu dvoch minút od polnoci najsledovanejšou stanicou z celého dňa.

Televíziám celkovo diváci na Silvestra pribudli. Vlaňajšie Milujem Slovensko napríklad uhralo obdobný podiel na trhu, pričom si ho pozrelo o 2 ratingy menej divákov. Tento fakt sa odrazil aj na výkone hlavných spravodajstiev, ktoré podobne výrazne posilnili. Televízne noviny stúpli oproti minuloročnému Silvestru o približne dva ratingy až na 13,4 % s podielom cez 28 % a v skupine 12 – 54 sa tak stali druhým najsledovanejším programom dňa po Všetko, čo mám rád. V skupine 12+ zas rovnakú druhú priečku po zábavnej šou obsadili Noviny Joj s vyše 730-tisíc divákmi, v komerčnej skupine mali ísť cez 12 ratingov s podielom 25,5 %, medziročne stúpli až o približne 4,5 ratingu. TNky malo celkovo sledovať cez 670-tisíc divákov.

Z menších staníc maratón Kameňákov na Plus uhral postupne podiely 4, pod 4 a pod 7 %, Ostreľovač na Dajto mal získať 4 %, Špecialisti mali prekročiť 3 %. Doma s komédiou Pred svadbou nie! získala 4 %, neskorší film Jednoducho sexi už neuspel s výkonom takmer 2 %. Nízko bola večer Wau, Cesta bojovníka a Česko Slovensko má Silvester sa hýbali tesne nad 1,5 a jedným percentom.

Čítať viac...
Nahor