Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza po prepadákoch na Silvestra plánuje návrat k vlastnej zábave! Hlavnú šou vytiahne prvýkrát

Televízny líder ostatné roky miesto špeciálneho programu pre svojich divákov vypĺňal silvestrovský večer reprízovými komédiami, po historicky najväčších prepadákoch sa už má vrátiť k vlastnej tvorbe.

V roku 2017 sa Markíza, ktorá má najdlhšiu históriu vo vysielaní špeciálnych silvestrovských programov, rozhodla rezignovať na vlastnú zábavu pre svojich divákov a v posledný deň roka zavelila k tvrdému šetreniu.

Miesto niekdajších silvestrovských galaprogramov či mimoriadnych vydaní vlastných programov uprednostnila posledné tri roky reprízy Babovřesiek či Kameňáku, ktoré sa jej postarali o najväčšie prepadáky v histórii.

Už pre rok 2018 mala Markíza po prepadáku z predošlého roka plánovať opäť výrobu silvestrovskej Chart Show, ktorá sa z jej vlastnej tvorby stala poslednou pravidelnou silvestrovskou zábavou. Nakoniec však plánované natáčanie stopla a zopakovala si výbuch s reprízami komédií. Zmierniť koncoročné utrpenie sa rozhodla vlani, kedy na 20:30 pripravila aspoň zostrih Chart Show, v druhej polovici však opäť prepadla s komédiou.

Aj keď Silvester nie je pre televízie tak obchodne atraktívny, imidžovo ide o jeden z najdôležitejších dní v roku. V deň, kedy sú diváci najvýraznejšie naladení na pôvodnú zábavu, môžu televízie vytiahnuť to najlepšie a pracovať s divákmi aj pre dôležitý rozbeh nového roka.

Markíza by po troch rokoch s prepadákmi mala definitívne upustiť od reprízových komédií. Podľa prvých plánov počíta s návratom pôvodnej zábavnej tvorby, ktorou by prvýkrát od roku 2016 mala opäť vyplniť celý silvestrovský večer.

Televízny líder podľa prvých informácií chce posledný večer roka otvoriť o 20:30 so zábavným kvízom Dobre vedieť.

Ten by sa tak súčasťou silvestrovského večera stal vôbec po prvýkrát, a to rovno ako hlavný program Silvestra. Zaujímavosťou však je, že Markíza môže chcieť aj naďalej šetriť, nakoľko neavizuje premiérový diel šou. Pokojne tak môže vybrať len reprízu niektorého z najlepších už odvysielaných bežných dielov programu.

Zvyšok večera by televízia mala vyplniť opäť s hudobnou šou Chart Show. Očakáva sa, že by mohla nasledovať svoje minuloročné kroky a opäť by do vysielania nasadila len zostrihový diel.

Vlani takýto zostrih vysielala ako hlavný program o pol deviatej, v konkurencii premiérového Inkognita a Milujem Slovensko ju sledovalo 370-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke dosiahla podiel 17,9 %. Reprízové komédie jej hromadne zvykli prepadávať na úrovni 9 – 12 %, kým priemer stanice je nad 22 %.

Kým Markíze rozhodnutia z posledných troch rokov priniesli historické minimá, konkurencia sa, naopak, tešila z historických rekordov.

Dva roky po sebe silvestrovské rekordy zlomila Joj. V 2017 rekord dosiahol špeciál Nikto nie je dokonalý, s ktorým zábavný relácia dosiahla najvyšší výkon v histórii v rámci svojho vysielania na obrazovke Joj aj predtým Jednotky. V komerčnej cieľovke vyskočil silvestrovský diel na rating 12,1 %, celkovo si ho pozrelo 684-tisíc divákov. Hitom večera v roku 2017 sa však stal zostrih Všetko, čo mám rád s rekordným počtom 754-tisíc divákov.

O rok neskôr v 2018 zas svoj dovtedajší rekord dosiahlo Inkognito, ktoré prevalcovalo všetky programy až s 805-tisíc divákmi. Viac divákov Inkognito sledovalo už len pri narodeninovom vydaní o necelý rok neskôr, kedy bola tajným hosťom prezidentka Zuzana Čaputová.

Rekordy popri odovzdanej Markíze lámala aj RTVS. V 2017 historicky najvyššiu sledovanosť v komerčnej cieľovke dosiahla šou Milujem Slovensko, ktorá vtedy uhrala totožný rating ako Nikto nie je dokonalý 12,1 %. Celkovo bola o niečo nižšie so 645-tisíc divákmi. Rekord v celkovom publiku (12+) datuje Milujem Slovensko ešte o vyše rok dozadu v rámci svojej najsilnejšej sezóny na jeseň 2016. Vtedy naberalo divákov až na rekordných 670-tisíc.

Jednotka zaznamenala rekord vďaka Markíze aj vlani na Silvestra 2019. V druhej polovici večera, kedy už Markíza vysielala len komédiu Babovřesky 3 s podielom okolo 10 % v komerčnej cieľovke, sa vyšvihla talkshow Neskoro večer, ktorá vystrelila na svoj pretrvávajúci rekord s 591-tisíc divákmi. U mladých zaznamenala do polnoci dokonca tesne najvyšší rating z večernej zábavy s 10,5 % a podielom 24,7 %. Ratingovo ju tesne stíhalo Všetko, čo mám rád aj Inkognito na Joj.

Čítať viac...
Najčerstvejšie témy

Odporúčame

Facebook

Nahor