Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV JOJ

Sledovanosť

Silvester 2020: Večer ovládla Joj s Inkognitom, Markíza zažila ďalší tvrdý prepadák! RTVS sklamaná

Silvestrovský večer štvrtý rok po sebe ovládla Joj, Markíza sa zas nezbavila štvorročnej šnúry silvestrovských prepadákov, keď navyše negatívne rekordy prehĺbila. RTVS pre Jednotku pripravila najväčšiu a najdrahšiu silvestrovskú zábavu vo svojej histórii, kým tradičné Milujem Slovensko jej porástlo, s ostatnými programami bola aj sklamaná. Predbehla ju dokonca i Dvojka.

Silvester 2020 opäť patril Joj. Televízna dvojka od roku 2017 začala šnúru silvestrovskej dominancie, ktorú natiahla na štyri roky, pričom už po tretíkrát po sebe stavila na špeciálne Inkognito a v druhej polovici večera po štvrtýkrát na zostrih zo šou Všetko, čo mám rád.

Silvestrovské Inkognito sa stalo najsledovanejším zábavným programom posledného večera v roku. Ovládlo ho s celkovo 604-tisíc divákmi, vybral si ho každý štvrtý Slovák, ktorý trávil večer pri obrazovke. V komerčnej cieľovke dosiahlo mimoriadne dlhé špeciálne vydanie relácie trvajúce do takmer jedenástej večer rating 10,7 % s podielom 22,4 %. U mladých Inkognito medziročne dokonca o pol ratingu stúplo, celkovo o rating kleslo.

Zostrihové Všetko, čo mám rád si tento rok až do polnoci vybralo celkovo 555-tisíc divákov, relácia bola taktiež lídrom na trhu. Platilo to aj v komerčnej cieľovke s ratingom 9,6 % a podielom okolo 20 %. Relácii sa už tradične na Silvestra darí, a to napriek tomu, že s klasickými časťami už dlhšie úspech nezažila. Vlani sa dokonca ani nevysielala, Joj však plánuje pre tento rok jej návrat.

Kým Joj od roku 2017 udržuje silvestrovskú dominanciu, Markíza predlžuje šnúru prehlbovania najhorších výkonov.

Rovnako pred štyrmi rokmi sa rozhodla zábavné silvestrovské programy zameniť za reprízy českých komédií a výrazne v posledný večer roka šetriť, čo so sebou však zároveň prinieslo prepisovanie negatívnych rekordov a tvrdé prepadáky na podielovej úrovni okolo 10 %. Priemer Markízy sa hýbe okolo 22 %.

Už vlani sa rozhodla Markíza fiasko zmierniť a aspoň na 20:30 vytiahnuť zostrih Chart Show. Tentokrát už pritom pôvodnou zábavou zaplnila po rokoch opäť rovno celý večer.

Na 20:30 však teraz vytiahla iba reprízu bežného vydania Dobre vedieť, ktoré dokonca zaznamenalo ešte väčší prepadák, než v roku 2017 Babovřesky 3 a v roku 2018 Kameňák 3, ktoré vtedy po pol deviatej dosiahli podiely okolo 11 – 12 %. Repríza Dobre vedieť sa mala na Markíze o 20:30 dostať na podiel iba 9 % a ratingovo cez štyri percentá. Celkovo si reláciu pozrelo 228-tisíc divákov.

Takýto prepadák napodobnila uplynulý večer iba RTVS, ktorá sa chystala tento Silvester dominovať. 

Verejnoprávna televízia pripravila pre rok 2020 suverénne najväčší večer vo svojej histórii, keď vyrobila až päť špeciálov svojich zábavných programov. Tak ako Silvester 2019 aj teraz večer otvorila už o 19:30. Minulý rok jej tento ťah so skrátením hlavných správ a vysunutím hlavného programu o hodinu skôr vôbec nevyšiel. Vtedy na 19:30 zaradila záznam koncertu The Duchon´s, s ktorým prepadla s celkovo 277-tisíc divákmi, tentokrát stavila na premiéru špeciálu zábavnej relácie Zlaté časy, ktorá však prepadla ešte viac, sledovalo ju iba 227-tisíc divákov. Pre porovnanie, so správami v rovnakom čase dosahuje dvojnásobné výkony.

Zlaté časy dokonca v sledovanosti predbehla aj Dvojka, ktorá zažila vydarený Silvester. Dokument ABBA navždy jej po 20. hodine sledovalo 246-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke Zlaté časy prekonal okrem tohto dokumentu aj ten nasledovný Queen & Adam Lambert, ktorý bol u mladých najúspešnejším silvestrovským programom Dvojky s ratingom 3,5 %. Zlaté časy mali menej než 3 %, Dobre vedieť vyše 4 %.

RTVS sa celkovo napumpovanie silvestrovského večera nevyplatilo. Najvyššie uhrala len s programami, s ktorými sa jej darilo aj v minulosti, popri prepadáku Zlatých časov zaostala za ostatnými programami Silvestra Pumpa, polnočná talkshow Boris & Brambor očakávane ťažila z vysielacieho času, no rýchlo divákov strácala a napriek krátkemu vysielaciemu času padla vo svojom priebehu o viac ako polovicu.

Kde zažila úspech, bolo Milujem Slovensko. Okrem toho, že sa stalo jej najsledovanejším programom večera, posilnilo sledovanosť oproti minulému roku. Silvestrovské Milujem Slovensko sledovalo celkovo 465-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke sa dostalo na rating 9,1 % s podielom 19,1 %. Milujem Slovensko si tak medziročne polepšilo o takmer rating a pol v komerčnej cieľovke a o rating v celkovom publiku.

Nasledovná Pumpa u mladých divákov dosiahla vyše 6 ratingov, celkovo si ju pozrelo 349-tisíc divákov. Najväčšie prekvapenie minuloročného Silvestra, talkshow Neskoro večer, tentokrát už vlaňajší výstrel nezopakovalo. Vo svojom čase však bola šou celkovo dvojkou na trhu so 452-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke bola trojkou za Markízou s ratingom 8,1 % a podielom 16,8 %.

Markíze totiž výrazne lepšie vyšla druhá polovica večera. Zostrihová silvestrovská Chart Show, ktorá začala už o 21:40, naberala od skončenia Milujem Slovensko a Inkognita na sile, celkovo ju priemerne videlo 390-tisíc divákov, u mladých divákov dosiahla rating 9,2 % s podielom 19,1 %.

Kým po 22. hodine skočila Chart Show do pozície dvojky na trhu, s blížiacou sa polnocou sa Markíza postupne dostala v komerčnej cieľovke do vedenia.

Najviac mladých divákov tak polnoc strávilo na Markíze, kedy sa hýbala medzi 12-13 ratingami, Joj jej pomohla zaradením brejku blízko polnoci, čo sa jej nevyplatilo už v minulosti. Polnočný prípitok Inkognita dosiahol okolo 8 ratingov, celkovo mal 458-tisíc divákov. V celkovom publiku bolo najviac divákov o polnoci tradične na Jednotke pri polnočnej hymne SR, hýbala sa v širšom okolí 700-tisíc divákov.

Aj po polnoci pokračovala Jednotka s premiérovým programom. Svoj tradične najsilnejší okamih večera sa rozhodla využiť zaradením špeciálneho vydania talkshow Boris & Brambor, ktorá v jesennej sezóne patrila medzi jej neúspechy. Relácia od začiatku po polnoci do konca stratila viac ako polovicu divákov, priemerne ich mala 301-tisíc, v komerčnej cieľovke šla relácia na rating 6,1 %.

Najvyššie bola Markíza s reprízovou zostrihovou reláciou pesničiek Najlepšie hity a ratingom 9,6 % a podielom 23,1 %, ktorá tak bola jej najsilnejším programom Silvestra. Celkovo pri nej ostalo 429-tisíc divákov. Bola lídrom, Joj reprízové Všetko, čo mám rád po polnoci sledovalo 385-tisíc divákov pri vyše 7 ratingoch v komerčnej cieľovke.

Ako Joj s Jednotkou ovládli minulé roky

Joj najväčšiu sledovanosť so svojím Silvestrom dosahovala v rokoch 2017 a 2018, kedy dva roky po sebe zlomila silvestrovské rekordy.

V roku 2017 rekord dosiahol špeciál Nikto nie je dokonalý, s ktorým zábavný relácia dosiahla najvyšší výkon v histórii v rámci svojho vysielania na obrazovke Joj aj predtým Jednotky. V komerčnej cieľovke vyskočil silvestrovský diel na rating 12,1 %, celkovo si ho pozrelo 684-tisíc divákov. Hitom večera v roku 2017 sa však stal zostrih Všetko, čo mám rád s rekordným počtom 754-tisíc divákov.

O rok neskôr v 2018 zas svoj dovtedajší rekord dosiahlo Inkognito, ktoré prevalcovalo všetky programy až s 805-tisíc divákmi. Viac divákov Inkognito sledovalo už len pri narodeninovom vydaní o necelý rok neskôr, kedy bola tajným hosťom prezidentka Zuzana Čaputová.

Rekordy popri odovzdanej Markíze lámala aj RTVS. V 2017 historicky najvyššiu sledovanosť v komerčnej cieľovke dosiahla šou Milujem Slovensko, ktorá vtedy uhrala totožný rating ako Nikto nie je dokonalý 12,1 %. Celkovo bola o niečo nižšie so 645-tisíc divákmi. Rekord v celkovom publiku (12+) datuje Milujem Slovensko ešte o vyše rok dozadu v rámci svojej najsilnejšej sezóny na jeseň 2016. Vtedy naberalo divákov až na rekordných 670-tisíc.

Jednotka zaznamenala rekord vďaka Markíze aj vlani na Silvestra 2019. V druhej polovici večera, kedy už Markíza vysielala len komédiu Babovřesky 3 s podielom okolo 10 % v komerčnej cieľovke, sa vyšvihla talkshow Neskoro večer, ktorá vystrelila na svoj pretrvávajúci rekord s 591-tisíc divákmi. Predošlé Milujem Slovensko pritom sledovalo 430-tisíc divákov. U mladej cieľovky zaznamenalo Neskoro večer do polnoci dokonca tesne najvyšší rating z večernej zábavy s 10,5 % a podielom 24,7 %. Ratingovo talkshow s minimálnym rozdielom stíhalo Všetko, čo mám rád aj Inkognito, v celkovom publiku viedli oba programy Joj so 615, resp. 635-tisíc divákmi v prípade Inkognita, ktoré silvestrovský večer vyhralo.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor