Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Siedma Tvoja tvár odštartovala v problémoch: Markíza za diváckym neúspechom vidí výpadok zvuku!

Markíza neúspech pri rozbehu 7. série svojej celebritnej šou pripisuje nekvalitnému zvuku v úvodnej časti šou.

Už tretí formát Markízy po rekordnej sérii padá na svoje dno.

Po vlaňajšom veľkom prepade sledovanosti speváckej šou Superstar, ktorý šokujúco nastal rovno po najsledovanejšom ročníku za osem rokov, a tohtoročnom jarnom neúspechu tretej série Svadby na prvý pohľad, ktorá vlani, naopak, zažila rekordne sledovanú jar, sa televíznemu lídrovi prepadla aj celebritná ťažisková šou Tvoja tvár znie povedome.

Aj tá pritom zažíva veľkú stratu divákov po tom, čo predošlý ročník vystrelila k rekordom.

Tvoja tvár znie povedome v minuloročnej 6. sérii prekonala sledovanosť predošlých štyroch ročníkov a zaznamenala najúspešnejšiu sériu od roku 2016, kedy sa vôbec prvýkrát objavila na televíznej obrazovke.

Podarilo sa jej to vďaka výkonom s ratingami na úrovni 10 – 11 % v komerčnej cieľovke. Pre porovnanie, napríklad v tretej sérii sa bežne hýbala na úrovni 8 – 9 %, v piatej sérii to bolo najčastejšie v okolí 7 – 8 %.

Po rekordnom ročníku najhorší štart

Po jeden a pol roku vrátila Markíza Tvoju tvár na obrazovku.

Pre 7. sériu sa jej už nepodarilo vyskladať tak atraktívnu zostavu súťažiacich, ako vlani, kedy vďaka nej lámala rekordy posledných rokov.

Pokúsila sa to kompenzovať zmenami v zostave porotcov, kde obsadila až dve nové stabilné tváre.

Zo šou po jedinom ročníku vyhodila herečku Lujzu Garajovú Schramekovú, ktorá minulý rok pre účinkovanie v Tvojej tváre ukončila spoluprácu s Jojkou a odišla aj z jej hlavnej šou Česko Slovensko má talent. Miesto Schramekovej obsadila miláčika jarného Let´s Dance, Attilu Végha, a populárneho hudobníka Mariána Čekovského, s ktorým sa jej v roku 2020 podarilo posilniť sledovanosť Superstar.

Po minuloročnom najsledovanejšom ročníku za päť rokov však Tvoja tvár zažila najhorší nástup vo svojej histórii.

Prvé súťažné kolo 7. série dosiahlo takmer polovičnú sledovanosť štartu minulého ročníka, keď uhralo rating iba 5,8 % s podielom na trhu 20,1 % v komerčnej cieľovke. Celkovo štart celebritnej šou sledovalo 318-tisíc divákov.

 


Ťažiskové šou Markízy a JOJ zažili najhorší štart série! Tvoja tvár sa prepadla o takmer polovicuČítajte →

Minulý 6. ročník Tvojej tváre štartoval v lepšom období v marci 2021 na takmer dvojnásobnom ratingu 11,1 % s podielom 31,6 % v komerčnej cieľovke. Celkovo šou priemerne sledovalo 563-tisíc divákov.

Kým v počte divákov porovnanie ovplyvňuje výrazne menej divákov pri obrazovke začiatkom septembra, než je tomu v marci, Tvoja tvár sa vo svojej sledovanosti prepadla o tretinu aj v podiele na trhu. Ten celkový počet divákov pri obrazovke neovplyvňuje.

Za neúspechom problémy so zvukom

Markíza po štarte Tvojej tváre vydala tlačovú správu, v ktorej naznačuje, že za slabou sledovanosťou mohol stáť aj nekvalitne spracovaný záznam prvého kola.

 


Jojka porazila Markízu jej zbraňami: Zamaskovaný Rytmus predbehol štart Tvojej tváre!Čítajte →

Aj na sociálnych sieťach sa objavili komentáre o problémoch so zvukom, ktoré sprevádzalo vysielanie.

„Štart novej série veľkolepej zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome poznačili v nedeľu 4. septembra 2022 na obrazovkách televízie Markíza technické problémy so zvukom, ktoré mohli negatívne ovplyvniť divácky zážitok zo sledovania programu, a tým pádom aj jeho výsledky sledovanosti,“ uviedla oficiálne Markíza.

Divákom mal zážitok ovplyvniť výpadok zvuku, resp. jeho znížená intenzita v úvodnej časti večera.

„Došlo k technickému problému s vysielacím materiálom na našej strane, následkom ktorého zaznamenala časť divákov, najmä v prvej hodine šou, výpadky zvuku, alebo jeho výrazne nižšiu intenzitu. Podnikli sme interné kroky, aby sme podobným problémom do budúcnosti predišli,“ povedal šéf marketingu Markízy, Michal Borec.

Práve v prvej hodine vysielania Tvoja tvár zaznamenala najvyššiu sledovanosť v priebehu celého večera.

Časť divákov prepla hneď pri prvom vystúpení Liv Bielovič v polohe Lady Gaga, diváci následne výraznejšie odchádzali až s reklamnými brejkami, pričom sa postupne presúvali ku konkurenčnému Talentu.

Najvyššie sa počas prvého kola dostala Tvoja tvár nad hranicu 7 ratingov, následne už v druhej polovici padala aj pod 5 %. V priemere s reklamnými brejkami tak podliezla 6-percentný rating.

Markíza na problematický štart Tvojej tváre zareagovala okamžitým zaradením šou do bezplatného archívu na svojom webe.

Čítať viac...
Nahor