Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Víťaz 1. kola 6. série Tvoja tvár znie povedome Martin Klinčúch, zdroj: Markíza

Sledovanosť

Ťažisková šou Markízy pri štarte zabrala, Tvoja tvár medzi sériami rástla! Pomáhala si brejkami

Novú sezónu odštartovala Markíza s úspechom, vyšiel jej aj nástup piatkovej Svadby na prvý pohľad.

Prvý marcový týždeň znamenal kompletnú ofenzívu televízneho lídra. Markíza ako jediná z veľkých staníc od prvého marcového dňa vymenila takmer celý svoj večerný program a vytiahla všetky hlavné sezónne ťaháky, s ktorými sa jej v prvý týždeň aj podarilo zabrať.

Po rekordne úspešnom rozbehu Pána profesora či nečakane silnom štarte novej série Hornej Dolnej, ktorá sa razom dostala k výkonom ešte z roku 2017, bola najočakávanejším dňom nedeľa, kedy Markíza uviedla nový ročník svojej ťažiskovej šou sezóny Tvoja tvár znie povedome.

S avizovaním “novej tváre” Tvojej tváre očakávala Markíza rast sledovanosti, ktorý sa jej napriek absencii obsahových či dramaturgických zmien na prvý raz aj podarilo dosiahnuť.

Nový ročník šou Markíza rozbehla úspešnejšie, než predošlé série.

Šiesta séria Tvoja tvár znie povedome pri štarte dosiahla rating 11,1 % s podielom 31,6 % v komerčnej cieľovke. Celkovo ju priemerne sledovalo 563-tisíc divákov.

Prechádzajúcu piatu sériu na jeseň 2019 rozbiehala televízia pri ratingu 8,6 % s celkovo 450-tisíc divákmi, rok pred tým dosiahla prakticky totožný rating.

Markíza rozbehu novej série Tvojej tváre výrazne pomáhala.

Šou ťažila z absencie brejkov, prvú polovicu bežala až blízko k 22. hodine bez prerušenia. Markíza opäť šou ťahala do noci a v druhej polovici tak výrazne strácala divákov. Keby šou končila po desiatej večer, ratingovo by sa dostala až niekam k úrovni 12 – 13 %.

Rovnako Markíze uspel aj piatkový štart druhej série šou Svadba na prvý pohľad. Tej sa podarilo dosiahnuť úroveň úspešnejších vydaní z prvej série, keď uhrala rating 9 % s podielom 21,8 %. Celkovo úvod druhej série sledovalo 438-tisíc divákov.

Joj proti Svadbe vysielala mohutne promované finále filmovej série Avengers: Endgame. V prvej polovici sa jej darilo držať s konkurenciou Markízy krok, film vrcholiaci až po polnoci nakoniec dosiahol priemerný rating pod 7 %.

V priemerných číslach Joj lepšie zahrala sobotná komédia Ženy v pokušení, ktorá atakovala rating 8 %. Najúspešnejším programom televízie mimo spravodajstiev sa stalo nedeľné Nové bývanie s ratingom až 8,7 % a podielom 24,1 %. Celkovo ho sledovalo 476-tisíc divákov.

Na verejnoprávnej obrazovke minulý týždeň suverénne dominovali víkendové preteky Petry Vlhovej, ktoré valcovali nielen vo svojom čase ale aj z pohľadu všetkých programov týždňa. Nedeľné druhé kolo obrovského slalomu v celkovom počte divákov prekonalo všetky nespravodajské programy. Viac v tomto článku.

Z pohľadu všetkých programov týždňa boli najsledovanejšie opäť večerné spravodajstvá. Vôbec najviac divákov k nim prišlo v nedeľu, kedy Televízne noviny sledovalo 684-tisíc a Noviny Joj 682-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor