Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Svadby vo finále prevalcovala Nemocnica, Druhá šanca dominovala! Let´s Dance prvýkrát stratilo

Markíza tento týždeň uzatvára svoje hlavné jarné programy, Svadbám na prvý pohľad sa nečakaný prepadák v tejto sezóne nepodarilo ani v samotnom vyvrcholení tretej série.

Dva týždne pred začiatkom Majstrovstiev sveta v hokeji sa Markíza postupne prepína do režimu mimosezónneho vysielania.

V jej programe najbližšie dni skončia prakticky všetky kľúčové projekty jari – po premiérach 2 na 1, Druhej šanci, Svadby na prvý pohľad aj Let´s Dance, Survivor a Svätý Max, ktoré nahradí premiérovou Hornou Dolnou, českým Utajeným šéfom a filmami.

Vôbec najsledovanejší záver v tejto sezóne už, podľa všetkého, zažila seriálová Druhá šanca, ktorá sa stala záchranou jarnej sezóny Markízy.

Slovenská adaptácia talianskeho seriálu, vychádzajúceho zo skutočného príbehu a knižnej predlohy samotného hlavného hrdinu, sa postarala popri viacerých neúspešných projektoch o mimoriadne pozitívny imidž televízneho lídra, keď presná kópia talianskeho seriálového originálu zabrala u slovenských divákov na maximum.

Druhá šanca už od druhej časti ovládla pondelňajší prime-time aj sledovanosť v celej jarnej sezóne, pričom bez prekvapení Markíza už zakrátko začala v tichosti pripravovať adaptáciu ďalších talianskych častí, ktorých medzičasom ešte pribudne. Všetko v tomto článku.

 


Seriálová Druhá šanca sa skončila, všetko o návrate v 2. sérii! Originál dostane ďalšie častiČítajte →

Druhá šanca vo finále dvojnásobne predbehla konkurenciu

V samotnom finále 1. série Druhá šanca na svoje rekordy nedosiahla, opäť však suverénne dominovala svojmu večeru.

Záverečná 16. časť prvej sezóny Druhej šance sa v komerčnej cieľovke (diváci vo veku 12-54 rokov) dostala na rating 10,8 % s podielom 30,1 %, zároveň si finále pozrelo celkovo 590-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Rekordnú epizódu ponúkla Druhá šanca z pohľadu celkového počtu divákov koncom februára, kedy 7. časť sledovalo až 641-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke zároveň dosiahla aj najvyšší rating 11,7 %. Najvyšší podiel na trhu v obchodnej cieľovke dosiahol seriál v 13. časti začiatkom apríla, ktorá sa dostala na hodnotu 30,7 %. K tomu výkonu tak mal seriál vo finále najbližšie.

Hranica na Jojke dosiahla v pondelok polovičný výkon seriálu Markízy s ratingom 5,2 %, tá ostala vo vedení aj s nasledovným Dobre vedieť, ktoré atakovalo 4 ratingy s podielom 17,9 %. Joj s Inkognitom tesne viedla v celkovom publiku, kde premiérovú časť sledovalo 239-tisíc divákov. Hranicu videlo priemerne 325-tisíc divákov, Dobre vedieť zas 227-tisíc divákov.

Tretie Svadby vo finále prepadli

Veľkým prekvapením sa túto jar pre Markízu stal neúspech tretej série reality šou Svadba na prvý pohľad, ktorá len takto pred rokom bola jedným z jej nečakaných televíznych hitov.

Práve až v minuloročnej druhej sérii Svadby Markíze poriadne zabrali, keď po presune na piatkový prime-time dosahovali pravidelne ratingy na úrovni 9 – 11 %. Stali sa jedným z najúspešnejších programov celého roka.

Posmelená úspechom televízia pre tretiu sériu pripravila ešte viac epizód a v pozícii hitu presunula reality šou priamo proti neporaziteľnej Nemocnici na Jojke. Tá si však poradila aj s novou konkurenciou, pričom Svadby sa prepadli aj na polovičné výkony oproti minulému roku.

Finále tretej série Svadby na prvý pohľad prepadlo tento utorok ratingom len 5 % a podielom 14,8 %. Celkovo si záverečný diel série pozrelo 249-tisic divákov. Markíza ešte najbližší utorok odvysiela bonusový diel, v ktorom sa po čase vráti k jednotlivým párom a ukáže, ako žijú po skončení šou.

Svadobnú reality šou vo finále prevalcovala Nemocnica, ktorá vystrelila na jeden z najlepších ratingov roka 8,7 % s podielom 25,1 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si lekársky seriál Joj pozrelo 543-tisíc divákov. V priemere sa Nemocnica v tejto sezóne hýbe skôr bližšie nad hranicou pol milióna divákov v okolí ratingovej osmičky a pod ňou.

 


Exkluzívne: Jojka oživí jeden z prvých programov v jej vysielaní! Pripravuje ďalší denný formátČítajte →

Tretia séria Svadieb na prvý pohľad sa Markíze už od štartu neodlepili od dna.

Štartovali na ratingu 6,2 % s podielom 17,7 %, okolo podobných výkonov sa hýbali v celom priebehu série. Najvyššie v komerčnej cieľovke vyskočili na rating 6,8 %, najnižšie spadli na 4,9 %. Ani raz v rovnakej cieľovke nedosiahli na podielovú hranicu 20 %, naopak, dvakrát spadli pod 15 %.

Let´s Dance po prvýkrát pred finále oslabilo

Týždeň pred finále oslabila ostatnú nedeľu celebritná tanečná šou Let´s Dance.

Posledný večer pred vyhlásení víťaza, v ktorom sa so šou rozlúčil Attila Végh, po prvýkrát v aktuálnej 7. sérii neprekročilo v komerčnej cieľovke ratingovú hranicu ôsmich percent, Let´s Dance v semifinále kleslo na rating 7,9 % s podielom 27,1 %. O niečo slabšie oproti priemeru bolo aj v celkovom publiku, kde deviate kolo sledovalo 567-tisíc divákov.

 


Veľké zmeny v Markíze: Črtá sa radikálna premena všetkých staníc, takto môže vyzerať! (foto)Čítajte →

Joj v rámci aktuálnej sezóny zažila jeden zo silnejších nedeľných filmových večerov, premiéra Gump – Pes, ktorý naučil ľudí žiť dosiahla rating 6,3 % s podielom 18,1 %.

V sobotu dosiahli Markíza aj Joj podpriemerné výkony, film Špunti na vodě aj seriálové Ultimátum sa hýbali ratingoch len cez 4 %. Tesne večer v komerčnej cieľovke vyhrala česká komédia na Markíze. V celkovom publiku viedla Jednotka RTVS s jej zábavnými programami, Záhady tela sledovalo 322-tisíc a Neskoro večer 311-tisíc divákov. Ultimátum si zaplo v priemere 239-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor