Sledovanosť
Presun Superstar skončil katastrofou: Takýto štart si nepamätá! Nemocnica porazila Hornú Dolnú
Spevácka šou zažila najhorší štart vo svojej histórii.
Iba takto pred týždňom vo štvrtok Markíza ohlásila bezprecedentný krok, keď rozhodla o okamžitom presune ťažiskovej šou Superstar z tradičného nedeľného prime-time.
Dôvodom bol extrémny výstrel nedeľnej očkovacej lotérie, ktorá ju vystrašila natoľko, že sa uchýlila k historickej zmene vysielacieho dňa speváckej šou, aj k uvoľneniu dlhodobého slotu pre hlavné sezónne projekty, k čomu ju dosiaľ roky nepritlačila žiadna konkurencia.
Superstar presunula na piatkové večery, v ktorých posledné roky na jeseň zastabilizovala vyraďovacie duely Farmy. Práve tie jej v tento deň hrávali dlhodobo najlepšie, keď jej v minulosti v piatky prepadli pokusy so zábavnými programami.
Markíze ťah s presunom Superstar v prvý týždeň nevyšiel, keď sa postaral o najhorší štart speváckej šou v histórii.
Superstar oproti svojim najslabším štartom či nástupe iných ťažiskových sezónnych šou Markízy padla o približne dva ratingy.
So štartom siedmej federálnej série a jubilejnej celkovo desiatej série na Slovensku mala podľa sociálnych sietí uhrať rating iba 7,2 % s podielom 24,8 %. Celkovo si jej štart malo pozrieť 386-tisíc divákov.
Náhlu zmenu vysielacieho dňa Superstar nevykompenzoval ani veľký tlak na komunikáciu nového vysielacieho dňa či dosiaľ najintenzívnejšia aktivita na sociálnych sieťach, do ktorej zapojila aj tváre Pána profesora.
Až do tohto roka zažila Superstar najslabší štart v piatej sérii v roku 2018, kedy dosiahla rating 9,3 % s podielom 23,5 %. Ratingovo jej vtedy pomáhalo zimné počasie, keď začínala vo februári. Minuloročná šiesta séria začínala v rovnakom zimnom období na ratingu 9,9 % s podielom 26,3 %. Jej finále vystrelilo na rekord celej série s ratingom 14,5 %, oproti ktorému tak Markíza teraz v rozbehu novej sezóny padla na polovičný výkon.
Superstar takto pri nástupe siedmej federálnej série zaostala aj za najslabšími ročníkmi Tvoja tvár znie povedome, ktorá v rokoch 2018 aj 2019 štartovala na ratingu okolo 8,6 % s podielmi v okolí 27 %.
Konkurencia proti Superstar si tento piatok divákov podelila, Jednotka mala štartovať novú sériu Milujem Slovensko s 332-tisíc divákmi a podielom okolo 15 % v komerčnej cieľovke, okolo nej sa hýbal aj filmový Leví kráľ na Joj.
Aj druhý týždeň vysielania ustála seriálová novinka Nemocnica, ktorá udržala výkonnosť aj pri zaradení dvoch brejkov v programe.
Lídrom bola okrem utorka aj vo štvrtok s ratingom 8,2 % a podielom 23,8 %, kedy si poradila s nástupom novej série Hornej Dolnej, ktorá Markíze oproti minulej sezóne spadla na rating 6,7 %.
Nemocnica nateraz drží s každou časťou úroveň 8 ratingov v komerčnej cieľovke a vyše pol milióna divákov v celkovom publiku.
O časť z nich sa vo štvrtok museli podeliť so Zlatými časmi na Jednotke, ktoré ponúkajú posledné diely s Milanom Lasicom, nástup novej série sledovalo 185-tisíc divákov. Relácia však nateraz pri novej konkurencii citeľne stratila.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“