Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Milan a Tereza v 2. sérii šou Svadba na prvý pohľad, foto: Markíza

Sledovanosť

Svadba na prvý pohľad ukončila úspešnejšiu 2. sériu: Vo finále nečakane zabrala u starších!

Markíze sa s kontroverznou reality šou podarilo medzi sériami prilákať nových divákov, napriek poklesu vo finále druhej sezóny k číslam zo štartu prekvapivo doťahovala stratu staršia cieľovka.

Ako prvá sa z jarných hlavných programov Markízy rozlúčila s divákmi piatková reality šou Svadba na prvý pohľad, ktorá v tejto sezóne patrila k najsledovanejším pilierom jej štruktúry.

Kým pred rokom sa šou pri svojej premiére na slovenskej obrazovke hýbala častejšie v rozmedzí 8 – 9 ratingov, druhá séria neraz prekonala hranicu 10 %, pričom pod hranicu 9 % nepadla.

Maximom druhej série Svadby na prvý pohľad sa stal výkon spred Veľkej noci, keď so štvrtou časťou dosiahla v komerčnej cieľovke rekordný rating 10,9 % s podielom 27,9 %. V celkovom publiku si ju pozrelo 509-tisíc divákov.

Pre porovnanie štart druhej série ratingovo dosiahol 9 %, čo ešte pri väčšom počte divákov pri obrazovke na začiatku marca znamenalo podiel 21,8 %. Celkovo vtedy úvod reality šou sledovalo 438-tisíc divákov.

Zaujímavo sa v tomto porovnaní vyvinula sledovanosť šou smerom k finále.

S predposlednou časťou sa šou priblížila ku spomínanému maximu z polovice série, keď ratingovo dosiahla na 10,4 % pri podieli 26,8 % a v celkovom publiku po čase opäť prekročila pol miliónovú hranicu s 507-tisíc divákmi.

V samotnom finále z ostatného piatka šou aj pre pekné počasie ratingovo klesla medzitýždenne o približne rating k úrovni zo štartu na 9,3 %, pričom si zachovala podiel spred týždňa na úrovni 26,6 %.

Napriek úbytku mladých divákov však šou vôbec nestratila celkovo.

Spolu si ju malo vo finále druhej série pozrieť 504-tisíc divákov, čím dotiahla svoje najvyššie výkony v časoch, kedy v komerčnej cieľovke ratingovo dosahovala úroveň 10 – 11 %.

Vo finále tak šou výrazne pribudli starší diváci, ktorí vykryli prepad v obchodnej cieľovke. Tam šou medzitýždenne prišla o takmer 35-tisíc divákov, v celkovom publiku však šou s poslednými dvomi časťami uhrala rovnaké výkony.

Markíza s vysielaním svadobnej šou bude v priebehu tejto jari pokračovať aj po finále druhej série.

Už od najbližšieho piatka zaraďuje prvú sériu českej verzie, ktorú Nova vysielala minulý rok. Opäť prinesie osem častí a spolu tri páry, ktoré Markíze vykryjú piatkový prime-time rovno do konca sezóny.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor