Sledovanosť
Finále Superstar prepísalo rekord série, bolo najsledovanejšie od roku 2013! (vývoj, porovnanie)
Spevácka šou uzavrela svoj najúspešnejší ročník posledných rokov rekordným počtom divákov v rámci celej série.
Najúspešnejší program tejto jari došiel do finále. Superstar sa po niekoľkých neúspešných pokusoch podarilo tento rok v šiestej federálnej sérii o znovuzrodenie a reštartovanie formátu, ktorý zaznamenal najlepší ročník za posledných päť rokov a vo finále zaznamenal najlepší výkon od roku 2013.
Speváckej šou pomohla aj koronakríza a nabalenie divákov práve v období, kedy prepukla kríza naplno uprostred marca. V tomto období jej sledovanosť začala ešte posilňovať a divákov nestratila až do konca.
Finále Superstar zopakovalo v komerčnej cieľovke výkon prvého živého kola spred týždňa, keď dosiahlo rating 14,5 %, podiel pri prenose až do polnoci dosiahol úroveň 39,7 %.
Do desiatej večer sa rating držal ešte na úrovni okolo 16 %, ale ani v neskoršej časti večera nezaznamenala Superstar taký prepad, ako napríklad naťahovaná Tvoja tvár znie povedome či Let´s Dance z predošlých sezón. Do polnoci si na víťaza počkalo vyše 13 % divákov v komerčnej cieľovke.
V celkovom počte divákov si k tomu Superstar pripísala najlepší výkon celej série, keď si Superfinále priemerne pozrelo 678-tisíc divákov.
V oboch hlavných cieľovkách Superfinále v roku 2020 zaznamenalo najlepší výkon od roku 2013. Pred ôsmimi rokmi, kedy Markíza a Nova odvysielali tretiu federálnu sériu, si finále celkovo pozrelo 637-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke šiel rating na 11,7 % s podielom 34,2 %. Podiel na trhu poukazuje na väčší počet divákov pri obrazovke túto nedeľu v dôsledku pandémie, čo Superstar tiež pomohlo k nárastu čísel.
Superstar sa napriek dominancii o málo nepodarilo stať celkovo najsledovanejším programom týždňa. Predbehli ju nedeľné Noviny Joj, ktoré si pozrelo 701-tisíc divákov, navyše, okrem Superstar boli na čele týždňa aj v komerčnej cieľovke s ratingom 10,7 %. Tieto dva programy ako jediné prekročili hranicu 10 ratingov u mladých divákov v rámci celého týždňa, zároveň aj ako jediné prekročili 600-tisícovú hranicu v rámci celkového publika.
Vývoj sledovanosti Superstar v šiestej sérii
Spevácka šou zaznamenala v tomto ročníku výrazný nárast sledovanosti. Štartovala na ratingu 9,9 % s podielom 26,3 %, celkovo si prvý diel série pozrelo 468-tisíc divákov. Šiel pritom bez brejkov.
Superstar rástla od prvých dielov. Po štarte uprostred februára už na začiatku marca dosahovala úroveň okolo 11 ratingov, po prepuknutí koronakrízy, ktorá uzavrela Slovákov do domácností, pocítila šou veľký nárast a už v druhej polovici marca vyskočila na 13 ratingov. Celkovo už šou sledovalo 564-tisíc divákov. Superstar si pritom divákov držala nielen do kastingov, ktoré v predošlých sériách znamenali pre šou vrchol a následne už pád sledovanosti. Naopak, rekordy série zaznamenala aj v ďalšej vyraďovacej fáze.
Ďalšiu vlnu nárastu zaznamenala šou uprostred fázy Supervýberu, kde zaznamenala aj najlepší rating série v komerčnej cieľovke 15 %. Ide o rekord šiestej federálnej série a posledných piatich rokov pre šou. Čo je dôležitejšie, od tohto výstrelu opäť potvrdzovala nárast a divákov držala na úrovni okolo 14 ratingov. Oba priame prenosy dosiahli úroveň 14,5 %. V celkovom počte divákov je rekordom spomínaný výkon vo finále.
Predošlé ročníky
Tohtoročná séria Superstar bola najsledovanejšia od roku 2015. Spevácka šou celkovou sledovanosťou na úrovni cez 650-tisíc divákov a vyššie prekonala aj sledovanosť Grandfinále tretej federálnej série z roku 2013. Táto séria pri kastingoch dosahovala úroveň v priemere okolo 750-tisíc, v divadelných kolách to bolo okolo 670-tisíc divákov. V živých kolách už sledovanosť v závislosti od týždňa a konkurencie oscilovala najvyššie okolo 400 až 500-tisíc divákov. Až finále stúplo na úroveň 637-tisíc divákov.
V ďalej sérii v roku 2015 spadla dramaticky už výkonnosť kastingov, a to o vyše 250-tisíc divákov. Spravidla nedosiahla ani na polmiliónovú hranicu, podarilo sa jej to iba raz. Priemer sa zastavil pod 500-tisíc divákmi. Tento dramatický pád sledovanosti televízie riešili v roku 2018 veľkými zmenami od poroty po dramaturgiu, porásť sa im nepodarilo, priemer kastingov sa zastavil na priemernej úrovni okolo 450-tisíc divákov. V tejto sérii sa už kastingy priemerne držali nad úrovňou 500-tisíc divákov. Finále minulého ročníka sledovalo 489-tisíc divákov, v roku 2015 to bolo 597-tisíc divákov.
Vývoj sledovanosti finále federálnych ročníkov Superstar (celkový počet divákov 12+*)
Superfinále 2009 (20. december) / vyše 1,3 milióna divákov
Superfinále 2011 (5. jún) / 962-tisíc divákov
Superfinále 2013 (2. jún) / 637-tisíc divákov
Superfinále 2015 (6. december) / 597-tisíc divákov
Superfinále 2018 (10. jún) / 489-tisíc divákov
Superfinále 2020 (31. máj) / 678-tisíc divákov
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 sa do údajov sledovanosti započítava aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”