Sledovanosť
Ťažiskové šou Markízy a JOJ zažili najhorší štart série! Tvoja tvár sa prepadla o takmer polovicu
Oba hlavné sezónne šou programy komerčných televízií zažili vôbec najhorší štart nového ročníka. Ešte viac prehĺbili šokujúci prepad sledovanosti veľkých šou z minulého roka.
Minulá jeseň priniesla veľké prekvapenie v podobe dramatického prepadu úspechu ťažiskových talentových šou Superstar a Česko Slovensko má talent.
Kým Talent ešte v roku 2019 pred covidovou prestávkou dosahoval spravidla ratingy v komerčnej cieľovke okolo 10 %, Superstar priamo v pandemickom roku 2020 zaznamenala vo svojej vynovenej podobe absolútne vzkriesenie sledovanosti, keď sa stala jasným televíznym hitom s ratingami postupne na úrovni 11 – 14 %.
Takéto čísla si Superstar nepamätala roky, vďaka čomu Markíza najrýchlejšie v histórii pripravila jej nový ročník. Uviedla ho na jeseň 2021, kedy sa po ročnej prestávke vracal na obrazovky aj Talent.
Šokujúci prepad pred rokom
Obe predtým úspešné televízne šou zažili na jeseň 2021 totálny obrat v ich sledovanosti.
Superstar po rekordnom ročníku z roku 2020 o rok neskôr odštartovala najhoršie v histórii s ratingom 7,2 % a podielom 24,8 % v komerčnej cieľovke, rok predtým štartovala na ratingu ešte 9,3 %. Česko Slovensko má talent zas rozbiehal vlani deviatu sériu ratingom len 6,1 % s podielom 20,3 %. Predošlý ročník ešte uhral v úvode rating 7,7 %, pričom však hneď následne vystrelil k 10-tim percentám.
Ani jedna šou sa z týchto vlažných čísel v ďalšom priebehu jesene nespamätala, a to ani po postupnom príchode divákov k obrazovkám. Superstar aj Talent dosiahli najhoršiu sledovanosť kastingových kôl vôbec.
Horší nástup ako vlani
Ťažiskové šou Markízy a Joj tento rok ešte prehlbujú pokles sledovanosti.
Ešte slabšie, ako pred rokom, nový 10. ročník uplynulú sobotuodštartovala hlavná šou Jojky, Česko Slovensko má talent.
Tá sa celý minulý rok hýbala na svojich najslabších číslach na ratingovej úrovni len 6 – 7 % v komerčnej cieľovke, keď v sobotné večery hrávala vyrovnane s Duelmi na Farme. S nimi sa stretne vo vzájomnom súboji od tohto týždňa opäť.
Pri rozbehu okrúhleho ročníka padol Talent ešte hlbšie.
Štart jubilejnej 10. série Česko Slovensko má talent uhral slabý rating iba 5 % s podielom 17,5 % v komerčnej cieľovke, celkovo rozbeh nového Talentu videlo 303-tisíc divákov.
Nedarilo sa ani Markíze, ktorá priamo proti štartu Talentu presunula premiéru českej komédie Deníček moderního fotra. Prepadla však ratingom len 4 % a podielom 14 % v komerčnej cieľovke.
Súčasne však ide o vôbec najhoršie čísla talentovej šou JOJ, aké si pamätá. Medziročne pri štarte série klesol Talent o rating, podielovo takto pred rokom uhral približne 20 %.
Talentu však vyšlo rozbehnutie novej série špeciálnym víkendom, keď sa vysielal nielen v sobotu, ale aj nedeľu.
V nedeľný večer sa pritom postavil proti štartu nového ročníka Tvojej tváre, proti ktorému dokázal porásť a konkurenčnú šou dokonca v sledovanosti predbehnúť. Viac v tomto článku.
Najhorší štart aj pre Tvoju tvár
Markíze sa po vlaňajšom veľkom prepade úspechu Superstar výrazne medziročne prepadla aj ďalšia hlavná šou, Tvoja tvár znie povedome.
Kým ešte pred rokom na jar s posilnenou zostavou súťažiacich v sledovanosti bodovala a vystrelila na najlepšiu sledovanosť od roku 2016, tentokrát padla k najhorším výkonom vôbec.
Štart novej 7. série Tvoja tvár znie povedome dosiahol rating len 5,8 % s podielom na trhu 20,1 % v komerčnej cieľovke. Celkovo prvý diel siedmej série sledovalo 318-tisíc divákov.
Tvoja tvár bola pri štarte dvojkou na trhu, keď ju predbehla JOJ s pokračovaním šou Česko Slovensko má talent.
Porazila ju pritom rovnakými zbraňami, keď Jojku vystrelilo vystúpenie Rytmusa v maske strateného brata Jozefa Pátroviča, maskota talentovej šou spomedzi notorických súťažiacich. Viac v tomto článku.
Minulý rok rozbiehala Tvoja tvár na takmer dvojnásobných číslach.
Štart 6. série po vydarenej kampani vystrelil Tvoju tvár na rating 11,1 % s podielom 31,6 % v komerčnej cieľovke. Celkovo ho sledovalo 563-tisíc divákov.
Aj pri aktuálne menšom počte divákov pri obrazovke sa Tvoja tvár znie povedome prepadla o tretinu aj v podiele na trhu, keď z vyše 30-tich percent klesla na úroveň 20 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“