Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Ďalší prepadák nečakala: Náhrada Survivora nezabrala, Markíza trojkou na trhu!

Náhrada za hlboko neúspešného Survivora Markíze v piatok nezabrala, narýchlo vytiahnutá Horná Dolná skončila ďalším prepadákom.

Dva týždne vydržal v hlavnom vysielacom čase najnákladnejší projekt Markízy Survivor, ktorý sa postaral o jej najväčšie večerné prepadáky v histórii.

Už v úvodnom týždni odštartoval horšie, než jeho podobne neúspešný predchodca Ostrov, pričom s následnými dvomi časťami sa prepadol na čísla malých staníc, ktoré začali hlavnú Markízu dokonca dobiehať.

Televízna jednotka tak nemala na čo čakať a ohlásila programové zmeny.

V tomto roku, z ktorého zatiaľ ubehol jediný mesiac, menil slovenský líder kvôli reality šou Survivor svoj večerný program už dvakrát, pričom aktuálne nenechala vo svojom prime-time kameň na kameni.

Survivor v novom čase hlboko

Napriek tvrdému prepadáku Markíza nezlomila nad Survivorom palicu a do svojho programu ho od tohto týždňa nasadila ešte intenzívnejšie, ako predtým.

O záchranu nákladnej šou sa pokúša rozkúskovaním jej pôvodného vysielania na viacero častí, a to s rovnakým nasadzovaním, ako v prípade reality šou Farma.

Prvý týždeň v novom režime Survivorovi lepšie nevyšiel.

Dobrodružná reality šou zvýšila vďaka neskoršiemu vysielaciemu času svoje podiely na trhu, ktoré sa tento týždeň mali hýbať na úrovni 11 – 13 %. Survivor s vysielaním o 20:30 najtvrdšie prepadol na úrovni 8 – 10 %.

Pre Markízu však naďalej dosahuje hlboko podpriemerné výkony, ratingovo potvrdzuje úroveň, na ktorú spadol ešte v hlavnom vysielacom čase, s výkonmi okolo a pod hranicou 3 %.

Šou tak nadviazala na svoju kondíciu z predošlého týždňa, po prvýkrát si však už v sledovanosti nepohoršila. Stabilizuje sa tak v okolí 3 ratingov a 12% podielu na trhu. Pre spokojnosť v druhom večernom pásme by televízia potrebovala minimálne o tretinu vyšší výkon.

Horná Dolná v nový večer prepadla

Markíza od tohto týždňa zároveň predstavila dve februárové náhrady za Survivora v čase o 20:30.

V utorky sa rozhodla narýchlo siahnuť po českých vydaniach Utajeného šéfa, s ktorými hneď v prvý večer porástla a nadviazala na ich niekdajšie výkony na jej obrazovke ratingom 5,5 % a podielom 14,8 %.

 


Reklamy už nepretočíte: Prvá televízia obmedzí preskakovanie brejkov v archíve!Čítajte →

Väčším ťahákom sa však mala stať náhrada v piatkovom prime-time, do ktorého Markíza operatívne vytiahla nové časti svojho komediálneho ťaháku.

Od tohto roka sa rozhodla zmeniť vysielací deň seriálu Horná Dolná, ktorý ostatné sezóny ponúkala vo štvrtkové večery.

Až do minulej sezóny v nich úspešne aj viedla, uplynulú jeseň vedenie prevzal konkurenčný seriál Nemocnica, popri ktorom Horná Dolná klesla na svoje dovtedy najslabšie čísla s ratingami okolo 6,5 %.

Náhle vytiahnutie Hornej Dolnej do nového večera na piatky však skončilo nateraz najväčším fiaskom seriálu.

Premiérová Horná Dolná zabrala televízii horšie, než v utorok Utajený šéf, keď mala prepadnúť ratingom 4,7 % pri podiele len 12,7 %.

Markíza sa tento piatok prepadla na úroveň spred dvoch rokov, kedy zas nečakane na piatky vytiahla premiéry zábavného kvízu Dobre vedieť. Aj tento pokus skončil tvrdým prepadákom.

Kradli si divákov

Markíza v piatok doplatila nasadenie Hornej Dolnej do už tak exponovaného piatkového večera zábavne ladenými programami.

Zároveň tým však dosiahla roztrieštenie diváckej základne, keď sa jej napriek vlastnému prepadáku podarilo zvrátiť ešte horšie čísla spred týždňa, pričom stiahla k sebe divákov konkurencie.

Až o jeden a pol ratingu spadla medzitýždenne v piatok Hranica, ktorá si už musela podeliť divákov s Hornou Dolnou. Dosiahla zatiaľ najhorší výkon ratingom 5,4 % a podielom 14,4 % v komerčnej cieľovke.

O necelý rating kleslo oproti predošlému týždňu aj Milujem Slovensko, ktoré však bolo piatkovým lídrom s ratingom 5,9 % a podielom 15,8 %. Šou pomohla aj väčšia dĺžka a zbieranie divákov po skončení Hranice.

Milujem Slovensko ako jediné v celkovom počte divákov prekročilo v piatok večer štyristotisícovú hranicu.

Bez servítky opäť piatkovým víťazom

Druhý týždeň po sebe sa najsledovanejším programom piatka mimo spravodajstva stala podvečerná kuchárska šou Bez servítky.

 


Oteckovia po rokoch porazení, Jojka najsilnejšia od ich štartu! Podvečer strháva pre sebaČítajte →

Tá po rekordnom týždni potvrdila najsilnejšie obdobie od vlaňajšieho návratu na obrazovky aj v uplynulých dňoch, v ktorých opäť viackrát dotiahla či predbehla konkurenčný denný seriál Oteckovia. Viac v tomto článku.

Bez servítky vyhralo aj piatkový súboj o diváka, keď šou sledovalo celkovo 421-tisíc divákov. Predbehlo tým všetky večerné programy. Oteckovia zároveň boli sledovanejší, než Horná Dolná či Hranica s celkovo 360-tisíc divákmi.

Bez servítky a Oteckovia zhodne predbehli ostatné piatkové nespravodajské programy v komerčnej cieľovke, nakoľko zhodne mali uhrať rating 6,6 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor