Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV JOJ

Sledovanosť

Oteckovia vs. Bez servítky: Markíza drží dominanciu, Joj druhý týždeň ustála! Skočila aj na rekord

Joj po piatich rokoch od uvedenia Moja mama varí lepšie ako tvoja prišla po druhýkrát s ráznou zmenou podvečernej konkurencie voči valcujúcim Oteckom, zatiaľ jej vychádza lepšie než pred dvomi rokmi.

Dlhé roky si už Markíza a Joj vymieňajú vedenie v kľúčovom podvečernom slote, kde o úspechu rozhoduje správne nasadenie nového dlhodobo perspektívneho formátu.

Kým v rokoch 2015 či 2016 na samé dno prepadla Markíza, od nástupu Oteckov v roku 2018 sa garde obrátilo a najmä nasledujúce dva roky patrili pre Joj k najhorším v histórii.

Práve v roku 2019 sa pritom odohralo viacero paralel s aktuálnou situáciou.

Joj rozhodla vyraziť podvečer s novou konkurenciou a kuchársku šou Moja mama varí lepšie ako tvoja vymenila za viaceré kvízy. Odštartovala ich novinkou IQ Taxi, a to ešte pred návratom dominujúcich Oteckov, bez ktorých sa novinke darilo, no už v prvý týždeň ich návratu na obrazovky padla Joj s novým podvečerom na polovičné čísla. V ďalších týždňoch a mesiacoch s novinkami ako Po škole či Lucky Room prepadla ešte viac.

Joj to s novým podvečerom skúša opäť po dvoch rokoch. Tentokrát však stavila na osvedčený formát dennej reality šou, keď po zisku licencie k zahraničného formátu Come Dine With Me rozhodla o obnovení niekdajšej šou konkurencie Bez servítky.

Aj tentokrát stihla Joj podvečernú novinku spustiť pred návratom Oteckov.

Bez servítky sa v prvý vysielací týždeň darilo značne pozdvihnúť výkonnosť, dokonca na podobnej úrovni, ako sa jej to podarilo pred dvomi rokmi s IQ Taxi. Kuchárska reality šou sa hýbala medzi 5 až 5,5 ratingami s podielmi okolo 16 %, jediný raz počas sviatočných Troch kráľov padla nižšie.

Druhý týždeň vo vysielaní sa už Bez servítky postavili Oteckovia.

Tí sa vrátili s ich sebevlastnou dominanciou, keď sa priemerne hýbali v okolí 9 až 9,5 ratingu. Podielovo zatiaľ strácajú, keď sa pravidelne dostali pod kľúčovú hranicu 30 %, podiel na trhu však mohol oslabiť väčší počet divákov pri obrazovke počas pandémie.

Bez servítky prvýkrát proti Oteckom nastúpilo so stratou, keď kleslo na úroveň okolo 4 ratingov. Od stredy sa však šou pozviechala a začala stúpať do okolia 5 ratingov, pričom šou dokonca zaznamenala svoj doterajší rekord s ratingom 5,8 % a podielom 17,8 %, ktorý dosiahla v druhý vysielací týždeň vo štvrtok.

Aj druhý týždeň Bez servítky ukázal, že pre šou bude kľúčové obsadenie a atraktívny obsah, ktorý postupne pritiahne v týždni divákov, rovnako tak efektívne promo, keď diváci k minulotýždňovej zostave prišli až od polovice týždňa.

Oteckovia vo svojom prvom týždni tohto roka hneď trikrát predbehli v komerčnej cieľovke aj večerné programy, podarilo sa im to od pondelka do stredy. Vo štvrtok ich tesne predbehla druhá časť nového seriálu Markízy Najhorší týždeň môjho života, ktorá dosiahla rating 9,7 % s podielom 24,3 %, v piatok zas filmová premiéra Joj Avengers: Nekonečná vojna s ratingom 9 % a podielom 24,4 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor