Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Nový rok začne bitkou o podvečer: Joj okamžite vytiahne nové Bez servítky, Markíza expresne Oteckov!

Budúci rok sa prvý hlavný televízny súboj presunie z večera na podvečer. 

Aktualizácia 11.12.: Markíza odsúva štart jarnej série Oteckov! Proti novému podvečeru Joj mení konkurenciu

Do konca roka ostávajú tri týždne, pričom televízie sú už pripravené na rozbeh toho ďalšieho.

Napriek tomu, že prvé mesiace nového roka patria medzi obchodne slabšie, v ostatných rokoch televízie začali zbrojiť i v tomto období, keď im exponované vianočné sviatky poskytujú výhodu pri kampani nových projektov, zároveň vzájomné taktizovanie televízií s rozbehom programov vysunulo štart niektorých z nich do extrémne skorých termínov.

K podobnej situácii dochádza v zákulisí aj v týchto týždňoch.

Dnes už je bežné, že sa jarná sezóna rozbieha prakticky po Novom roku, pričom tentoraz bude jej rozbeh reprezentovať vzájomný súboj hlavných komerčných kanálov podvečer.

Ako sme už skôr exkluzívne informovali, Joj v rámci vyše piatich rokov vysielania dlhodobo slabnúcej podvečernej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja plánuje po druhýkrát zásadnú zmenu o 18. hodine. Kým na jar 2019 sa nevýkonnú Moju mamu pokúsila nahradiť rôznymi kvízmi, ktoré však skončili prepadákmi, tentoraz to skúsi s istejším žánrom, keď po otestovaní českého Prostřeno začala s výrobou vlastných slovenských častí.

Joj pritom formát na svojej obrazovke vo vlastnej verzii uvedie s názvom Bez servítky, pod akým ho roky vysielala vo svojom podvečere Markíza. V rámci takéhoto typu dennej šou ide na Slovensku o raritu a diváci sú zvyknutí, že sa jedna značka spája s konkrétnou stanicou. Inak tomu je skôr v rámci veľkých formátov ako Superstar či Talent, kde došlo v minulosti k vystriedaniu televíznej obrazovky.

Prakticky však došlo k rovnakej situácii, keď Markíza už na originálny formát Bez servítky, Come Dine With Me, nepredĺžila licenciu a, naopak, neskôr po nej siahla Joj. Vďaka tomu mohla od tohto leta uviesť české Prostřeno a aktuálne sa sama po rokoch vrátiť k výrobe univerzálneho reality formátu, aké na jej obrazovke mali v minulosti tradíciu.

Na novú podvečernú konkurenciu sa začala pripravovať Markíza, pričom taktizovanie televízií rozhodlo o skorom nasadení ich podvečerných programov v budúcom roku.

Nová sezóna sa tak rozbehne okamžite po začiatku nového roka.

Joj podľa našich informácií plánuje nové Bez servítky vytiahnuť na obrazovky už v pondelok 4. januára o 18. hodine. V tento týždeň zároveň rovno rozbieha svoju novú sezónu a vráti sa k štruktúre podobnej tej z týchto dní.

Markíza sa na nástup Bez servítky pripravovala už skôr a nechcela nechať nič na náhodu. Svoj podvečerný seriálový hit, ktorý naďalej dosahuje 30-percentné podiely na trhu, plánuje vrátiť skôr, ako v predošlých rokoch.

Oteckovia sa totiž podľa našich informácií vrátia rovnako už v pondelok 4. januára, čo bude vôbec najskôr od pôvodného uvedenia seriálu v roku 2018, kedy sa rozbehol na Nový rok 1. januára. Tento rok vracala Markíza Oteckov v polovici prvého mesiaca.

Markíza tak nedá Joj priestor na rozbeh dennej reality šou bez konkurencie Oteckov. Už samotné české Prostřeno pritom ukázalo v uplynulých dňoch potenciál voči seriálovému valcu, keď dokázalo aj odskočiť od bežných výkonov Joj v tomto pásme.

Pôvodne sa šou Bez servítky na slovenskej obrazovke objavila v roku 2009. Markíza ním vtedy reagovala na vtedajšiu mimoriadne silnú Súdnu sieň, ktorá sa na obrazovky stihla dostať o rok skôr. Bez servítky nakoniec vydržalo na obraze do jari 2013, neúspešne sa Markíza pokúšala šou vzkriesiť na prelome rokov 2015 a 2016. Pár mesiacov na to Markíza stratila o licenciu k šou záujem, pričom prednedávnom po nej siahla konkurenčná Joj. Zakúpila práva na formát Come Dine With Me, na základe ktorého vyrábala Markíza Bez servítky, a Joj toto leto vďaka tomu mohla úspešne otestovať českú verziu tohto formátu Prostřeno, ktorú Prima denne podvečer vysiela už od roku 2010 až doteraz.

 

 

Čítať viac...
Nahor