Sledovanosť
Nemocnica potvrdzuje dominanciu, Markíze sa naďalej nedarí! Nový program nezabral
Markíza ani v druhej sezóne nenachádza recept na najsilnejší seriál konkurencie, Nemocnica po Survivorovi prešprintovala aj Chart Show.
Dve seriálové istoty Markízy sa minulú jeseň podarilo oslabiť vtedy čerstvej novinke Nemocnica, ktorá od nástupu na obrazovky nenašla premožiteľa.
Joj svoj nový seriál koncom augusta 2021 nasadila na utorňajšie a štvrtkové večery, v ktorých po prvýkrát zosadila z líderského postavenia dovtedy úspešný seriál Sestričky aj už komediálnu klasiku lídra Horná Dolná.
Oba seriály zažili svoje najhoršie sezóny, pričom sa prepadli na obdobné výkony úrovni 6 – 6,5 %. Sestričky ešte v predošlej tretej sérii dosahovali rating 8 – 11 %, Horná Dolná sa vedela hýbať na výkonoch 7 – 9 %.
Markíza počas jesene experimentovala so zaradením brejkov aj naťahovaním svojich programov ďalej za koniec Nemocnice, ktorá však v každý večer potvrdila líderstvo, pričom jediného premožiteľa našla na úvod sezóny vo futbalovom zápase slovenskej reprezentácie. Viac na konci tohto článku.
Nový program Markíze nezabral
Markíza na úvod nového roka zmenila proti Nemocnici konkurenciu.
Pôvodne na utorky naplánovala presunúť hudobnú šou Chart Show, ktorá sa minulý týždeň v tento deň aj uviedla, vo štvrtky zas mala vysielať veľkú nákladnú novinku Survivor. Iba minulý týždeň však televízia zmenila aj nové plány a oba programy medzi sebou okamžite vymenila.
V novom nastavení sa obe šou Markízy predstavili tento týždeň, kedy už Joj vrátila na obrazovky svoj seriálový hit Nemocnica.
Ani v jednom prípade si však televízna jednotka nepolepšila.
V oba dni klesla na podpriemerné výkony ako vlani na jeseň a výrazne zaostala za nemocničným seriálom Joj, ktorý nateraz udržiava trend aj divákov z minulého roka.
Po silnom utorňajšom návrate dosiahla Nemocnica s druhou tohtoročnou časťou vo štvrtok rating 8,6 % s podielom 24,2 %, celkovo si ju pozrelo 572-tisíc divákov.
Chart Show po prvýkrát vo štvrtok získala rating 5,7 s podielom 18,1 %, celkovo si ju našlo 262-tisíc divákov.
Hudobná šou dosiahla podobný výkon, ako štart Survivora v utorok. Toho ešte o málo nižšie stiahla dlhšia stopáž, keď ho Markíza natiahla uprostred pracovného týždňa až za 23. hodinu.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“